Mihin armeijassa laitetaan kaikkein älykkäimmät?
Jos siis ei itse ole hakenut mihinkään erikoisjoukkoon ja äo-testistä tempasee vaikka 150 pistettä niin minne laittavat ensisijaisesti?
Kommentit (1054)
Älykäs ja fiksu käyttää armeijan omaksi hyödykseen eli:
Hakeutuu ennakkoon tai armeijan aikana erikoiskurssille, josta on hyötyä työelämässä. Armeijasta siis voi saada ihan työtodistuksen, jos on tehnyt jotain erityistä tehtävää.
Jos olet tarpeeksi hyvä, fiksu tai filmaattinen jossain mitä armeija tarvitsee, niin et juuri joudu alokasaikaa lukuun ottamatta olemaan varusmiesmassan seassa KUNHAN ITSE OSAA HAKEUTUA niihin tehtäviin.
Olen tavannut valmiin lääkärivarusmiehen, joka toimi kokelaslääkärinä. Olen tavannut varusmiehen, joka kuskaa päähommanaan eri maiden kenraaleja ja isokenkäisiä Helsingissä tai hommasi itselleen rekkakortin varusmiesaikana. On varusmies joka toimi kokelaspappina. Ja vaikka ei saisi työkokemusta, niin saa satavarmasti ainutlaatuisia kontakteja ehkä loppuelämäksi.
Täytyy olla erikoisen tyhmä, jos alistuu sukupuolen perusteella palkattomaan pakkopalvelukseen. Varusmies täyttää kaikki orjan tuntomerkit vikipedian mukaan, eikä asiaa lievennä se, että armeijaan nöyryytetyksi joutuu sukupuolen perusteella. Suomen peruslain 6. kieltää sekin asettamasta ketään eriarvoiseen asemaan sukupuolen perusteella.
Niin, erikoisen tyhmä, mutta sinuun verrattuna kuitenkin älykäs.
Taidat olla sellainen vapaamatkustaja joka kriisin tullessa edellyttää muiden suojelevan kaikelta pahalta.
Ja tiedoksi, sodan tullessa ei erotella armeijan käyneitä ja käymattömiä vaan jokaiselle voidaan määrätä
puolustusta edistävä tehtävä vaikka armeijan palveluksessa. Se on silloin lähtö maata puolustamaan vaikka rauhan
aikana olisi aseistakieltäytyjä tai reservistä eronnut.
Annetaan c-paperit ja pistetään kotiin.
Kaikki älykkäät kieltäytyvät aseista ja ovat opiskelemassa ja/tai töissä. Miehiä koskeva vankeuden uhalla pakottava yleinen asevelvollisuus on viimeistään nyt Naton jäsenenä tullut tiensä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin tykistöä. Tulenjohtoon siis, ei tykkiä työntämähän.
Ei Suomen armeijassa tutkita kenenkään älykkyyttä, itse olin alokasajan Hämeenlinnassa jääkäripatteristossa eli kenttätykistössä.
Alokas ajan lopulla kysyttiin onko ammatin puolesta erityistaitoja ja pääsin Santahaminaan korjaamolle, missä korjataan intin kalusto, siis erillaisia autoja.
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät ihmiset ei mene armeijaan. Armeijaan hakeutuu aina ne vähä älyisimmät ihmiset jotka ei oikein missään muualla pärjää. Vain vähä älyiset ihmiset tappaa muita ihmisiä ja leikkii sotaleikkejä.
Älykkäät ihmiset ei alistu tuollaisiin leikkeihin.
Hei, V A J A K K I , ei armeijassa tapeta ketään, eikä siellä leikitä mitään.
Andy oli sivari ja kyseessä on vain pitkälle mennyt tornari.
Mitä tiedän muutaman ihmisen ketkä opiskelee santahaminassa upseeriksi niin kyllä sinne joukkoon niitä mätiä omenoita eksyy paljon kaikesta huolimatta.
Älykkäät ihmiset ei mene armeijaan. Armeijaan hakeutuu aina ne vähä älyisimmät ihmiset jotka ei oikein missään muualla pärjää. Vain vähä älyiset ihmiset tappaa muita ihmisiä ja leikkii sotaleikkejä.
Älykkäät ihmiset ei alistu tuollaisiin leikkeihin.