Poliisi siis vahvisti perhesurmaksi?
Kommentit (170)
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 11:07"]
Älkää kirjoittako mitään, mitä ette olisi valmiita kasvokkain näille omaisille sanomaan. Me täällä viikko jauhetaan ja unohdetaan, näille omaisille jää loppuelämäksiä kysymyksiä ja TUSKA.
[/quote]
Eihän omaiset sitä autoa ajaneet. Itsekäs teko äidiltä, ei se muutu miksikään vaikka sillä miehellä olisi ollut haaremi.
kyllähän se siltä näyttää että perhettään ollut jättämässä. Täällä susirajalla (varsinkin pitkät) matkat liikutaan omalla autolla. Varsinkin tuon ikäluokan miehillä on kaikilla auto. Eli auto ilmeisesti jäänyt äidille (kolmen lapsen kanssa täällä peräkylillä lähes välttämättömyys) ja mies ottanut ja lähtenyt Siilinjärvelle, Kuopioon..?
Ihan järkyttävä tapaus jokatapauksessa...
Joku jo aiemmin kirjoiitti, että lopetetaan mässäily ja spekulaatiot. Nyt on monen ihmisen läheiset poissa. Tämä aiheuttaa vaan heille lisää tuskaa. Tuskin tulee ulkopuolisille koskaan tiedoksi syitä äidin ratkaisuun. Tämä ketju ona aivan turha,
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:58"]
Miehellä on toinen nainen ja äiti ei ole jaksanut pikkulapsiperheen arkea. Surullinen ja raskas tilanne. Elin itse tuon vaiheen ilman tukiverkkoja ja tiedän, että se on todella raskasta. Vaatii vahvaa psyykeä selvitä siitä ja ymmärrän, että kaikki eivät ole niin vahvoja. Auttakaa ja tukekaa lähimmäisiänne, yhteiskunta ei sitä tee nykyisillä resursseilla.
[/quote]
Ehkä nainen olisi sitten voinut antaa sen vanhimman lapsensa lapsen isälle, se olisi ainakin vähän helpottanut elämää. Olettaen tietenkin, että lapsen isä on elossa.
[/quote]
Mistä oletat, että tämä mies olis ollut halukas tai kyvykäs ottamaan tuota lasta? Aika harva mies on, paitsi siinä tilanteessa kun nainen uhkaa viedä lapset. Silloin kyllä kummasti mies haluaa lapset itselleen.
Kaiken kaikkiaaan tämä on ihan turhaa spekulaatiota, me emme tiedä mitä on taustalla.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:30"]
Niin, voi kysyä, ajoiko lasten isä ex-vaimonsa tähän epätoivoiseen tekoon omalla toiminnallaan? Vaikuttaa siltä, että nainen halusi kostaa miehelle jotain hyvin anteeksiantamatonta. Emme voi tuomita naista, joka ehkä loppuunajattuna ja masentneena suoritti äärimmäisen koston.
[/quote]
Tappajan voi - ja hänet pitää - aina tuomita.
[/quote]
Sääli lassua kun ei voi repiä sitä äitiä manan majoilta ylös tuomiolle.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:53"]
Se, että nainen törmäsi bussiin jossa mies matkusti saa mut uskomaan vahvemmin, että kyseessä on sairaan itsekeskeisen ihmisen raivoisa kosto ennemmin kuin vain syvästi masentuneen ihmisen harhainen kuvitelma, että kuolema olisi lapsille lempeämpää kuin elämä ilman häntä.
[/quote]
Mietin ihan samaa, vaikka en ikinä sanoisi tätä missään muualla kuin täällä. Lehden mukaan pari oli naimisissa ja asui samassa osoitteessa. Enkä ymmärrä, miten tämä kääntyy nyt taas miehen syyksi :(
Toivottavasti isä pysyy ikuisesti poissa netistä lukemasta näitä viestejä.
On näitä wt-mammoja, jotka on selvästi mielenterveysongelmaisia, mutta eivät ole tarpeeksi tiiviisti yhteiskunnan tukiverkoissa, kuten lastensuojelussa mukana. Pari esimerkkiä löytyy tuolta facebookistakin, joilla paljon seuraajia ja joista keskustelua näillä palstoilla.
Sitten on nämä tavalliset äidit, tavalliset keskiluokkaiset perheet. Aina sanotaan että ne oli niin normaaleja, ettei olisi koskaan uskonut mitään pahaa tapahtuvan.
Valitettavasti ihan kaikki voi sairastua henkisesti.
Me ei tiedetä onko kyseessä ollut psykopaattinen, narsistinen ongelmatapaus, vai aivan tavallinen mukava ja miellyttävä perheenäiti.
Se mitä tiedetään on, että teko oli seuraus jostain. Mutta mistä, se jäänee ikuisesti kysymysmerkiksi.
Turha asiaa on enää vatvoa. Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Lapsille toivotan hyvää matkaa taivaaseen ja isälle jaksamista elämän suurimman tragedian edessa.
Pääseekö wt-mammat samaan taivaiseen keskiluokkaisetn kanssa, vai onko ikuisuudessakin wt- ja ei-wt puolet paremmille ja vähän vähemmän ihmisarvoisille ihmisille?
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 11:17"]
On näitä wt-mammoja, jotka on selvästi mielenterveysongelmaisia, mutta eivät ole tarpeeksi tiiviisti yhteiskunnan tukiverkoissa, kuten lastensuojelussa mukana. Pari esimerkkiä löytyy tuolta facebookistakin, joilla paljon seuraajia ja joista keskustelua näillä palstoilla.
Sitten on nämä tavalliset äidit, tavalliset keskiluokkaiset perheet. Aina sanotaan että ne oli niin normaaleja, ettei olisi koskaan uskonut mitään pahaa tapahtuvan.
Valitettavasti ihan kaikki voi sairastua henkisesti.
Me ei tiedetä onko kyseessä ollut psykopaattinen, narsistinen ongelmatapaus, vai aivan tavallinen mukava ja miellyttävä perheenäiti.
Se mitä tiedetään on, että teko oli seuraus jostain. Mutta mistä, se jäänee ikuisesti kysymysmerkiksi.
[/quote]
Bussifirman toimitusjohtaja kertoo, että kuljettaja loukkasi rintakehäänsä.
Nurmeksesta kohti Kuopiota suunnanneessa Linja-Karjala-bussiyhtiön linja-autossa oli kuskin lisäksi 14 matkustajaa. Poliisin mukaan vakavilta vammoilta heidän osaltaan vältyttiin, mutta ainakin kuljettaja loukkasi rintakehäänsä, kertoo bussiyhtiön toimitusjohtaja Jukka Komulainen Iltalehdelle.
Hänen mukaansa kuski toimi saamistaan vammoista huolimatta painajaismaisessa tilanteessa esimerkillisesti pystyessään pitämään linja-auton tiellä.
- Se on siinä vaiheessa varmasti prioriteetti yksi. Että vältytään lisäuhreilta, Komulainen sanoo.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:47"]
Jahas. Palstapoliisi iski hyssyttelyineen. Tottakai näin järkyttävä tapaus puhuttaa ja saakin puhuttaa. Miksi ihmeessä aina jotkut kaltaisesi tulevat tänne tai johonkin muualle kertomaan, mitä saa puhua ja kuka mässäilee jne.? Pysy pois, jos ei kiinnosta lukea.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:40"]
Älkää arvuutelko mitään tapahtumia, tosi oksettavaa pelata jotain Cluedoa aidolla, traagisella tapahtumalla jossa kuoli viattomia. Ei teillä ole a) tietoa tapahtuneesta b) mitään tarvetta tuolle salapoliisipelleilylle.
Äiti tappoi kolme lastaan, äärimmäisen surullinen tapahtuma. :(
[/quote]
[/quote]
Omaan perheeseeni osui viime vuonna tragedia, joka puhututti täällä ja jota pyöriteltiin myös lööpeissä. Täällä ja murhainfossa spekuloitiin ahkerasti, että mitä nyt olikaan tapahtunut, mitkä oli motiivit ja minkälaiset ihmiset on kyseessä. Pohdittiin monisivuisesti ja hartaasti, onko taustalla sairauksia, pettämistä, taloudellisia vaikeuksia, alkoholismia, riivaajan hyökkäys vai marsilaiset. Ei tuntunut kivalta, ei.
Ymmärrän, että tällainen uutinen järkyttää ja puhututtaa, samoin kuin ymmärrän että myös se omaa perhettäni kohdannut tapahtuma järkytti ja puhututti. Silti olen sitä mieltä, että asiasta voi puhua ilman spekulointia, ihan siltä pohjalta mitä tietoa on tarjolla. Ei lähdetä pohtimaan, että onko kuvioissa ollut toinen nainen tai mistä risteyksestä auto on ehkä kääntynyt ennen kuin on törmännyt bussiin. Sellainen tuntuu ihan oikeastikin mauttomalta ja jonkinasteiselta mässäilyltä.
Ja kyllä, minäkin olin ennen sitä porukkaa, joka spekuloi murhauutisia minfossa ja täälläkin. En ymmärtänyt, kuinka sellainenkin sinällään viattomalta tuntuva asia voi loukata niitä ihmisiä, joita tragedia on koskettanut ihan henkilökohtaisella tasolla.
Jatkakaa keskustelua ihan sellaisena kuin haluatte, mutta ajattelin vain kertoa, miltä asia näyttää sieltä omaisen näkökulmasta.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 11:05"]
Juurkin näin...Naiset ovat vain viattomia uhreja! Kyllä tämä vielä saadaan käännettyä tuon bussikuskin syyksi! Ainakin, jos se oli mies!
[/quote]
Rauhoitu, kukaan ei syytä bussikuskia yhtään mistään.
Nää on näitä naisia,joita on tämäkin palsta pullollaan. Kaikissa keskusteluissa huudetaan, kuinka meidän mies ei tartte omia kavereita, minä en tarvitse omia kavereita, kaikki tehdään aina ja iankaikkisesti yhdessä, mitään ei tehdä/lomailla/ajatella itsenäisesti, vaan aina on tehtävä kaikki yhdessä. Sitten kun toinen (mies) ottaa ja nostaa kytkintä, niin mitään omaa elämää ja omaa itsenäistä identiteettiä ei olekaan ja päädytään tällaiseen ratkaisuun. Surullista. Älkää ripustautuko niihin puolisoihinne, pitäkää omat ystävät, omat harrastukset ja omat ajatukset, niin se maailma ei romahdakaan sen puolison lähtiessä lätkimään. Plus että olisi ihan suotavaa miettiä etukäteen kuinka monta lasta kykenee itse huoltamaan, jos jotain toiselle sattuu.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 11:31"]
Nää on näitä naisia,joita on tämäkin palsta pullollaan. Kaikissa keskusteluissa huudetaan, kuinka meidän mies ei tartte omia kavereita, minä en tarvitse omia kavereita, kaikki tehdään aina ja iankaikkisesti yhdessä, mitään ei tehdä/lomailla/ajatella itsenäisesti, vaan aina on tehtävä kaikki yhdessä. Sitten kun toinen (mies) ottaa ja nostaa kytkintä, niin mitään omaa elämää ja omaa itsenäistä identiteettiä ei olekaan ja päädytään tällaiseen ratkaisuun. Surullista. Älkää ripustautuko niihin puolisoihinne, pitäkää omat ystävät, omat harrastukset ja omat ajatukset, niin se maailma ei romahdakaan sen puolison lähtiessä lätkimään. Plus että olisi ihan suotavaa miettiä etukäteen kuinka monta lasta kykenee itse huoltamaan, jos jotain toiselle sattuu.
[/quote]
Miksi lainaat tätä typerää viestiä joka ketjuun? täyttä paskaa eikä muuksi muuta vaikka kuinka kopsaisit typeriä aivopierujasi joka paikkaan
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 11:37"]
[/quote] [/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 11:50"]
Miksi lainaat tätä typerää viestiä joka ketjuun? täyttä paskaa eikä muuksi muuta vaikka kuinka kopsaisit typeriä aivopierujasi joka paikkaan
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 11:37"]
[/quote] [/quote]
[/quote]
No kyllä tuossa on asiaa, en ole tuota kirjoittanut.
Vahvistiko poliisi jo, että tämä johtui vain äkillisestä sattumanvaraisesta mielenhäiriöstä eikä tässä ole mitään sen kummempaa takana?
Minä ymmärrän äidin ratkaisun.
Olen itse ollut tilanteessa jossa epätoivo on vallannut mielen niin totaalisesti, että jokin tällainen teko on pyörinyt mielessä. Minulla on neljä lasta.
Minut on pelastanut tilanteen rauhoittuminen, tämä äiti ei saanut rauhoitusta.
Kun kaikki on menetetty, tällainen teko alkaa vaikuttaa järkevältä ja ennen kaikkea ainoalta mahdollisuudelta.
Jos äiti on kokenut raastavan avioeron aikaisemmin, jos hänet on jätetty aikaisemmin yksin, saattaa olla, ettei hän halunnut eikä kyennyt kokemaan sitä uudelleen. Kaikki eivät ole niin voimakasta ja vahvaa tekoa.
En minäkään.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:12"]
Minä ymmärrän äidin ratkaisun. Olen itse ollut tilanteessa jossa epätoivo on vallannut mielen niin totaalisesti, että jokin tällainen teko on pyörinyt mielessä. Minulla on neljä lasta. Minut on pelastanut tilanteen rauhoittuminen, tämä äiti ei saanut rauhoitusta. Kun kaikki on menetetty, tällainen teko alkaa vaikuttaa järkevältä ja ennen kaikkea ainoalta mahdollisuudelta. Jos äiti on kokenut raastavan avioeron aikaisemmin, jos hänet on jätetty aikaisemmin yksin, saattaa olla, ettei hän halunnut eikä kyennyt kokemaan sitä uudelleen. Kaikki eivät ole niin voimakasta ja vahvaa tekoa. En minäkään.
[/quote]
Tää kuulostaa juuri yllä esitetyltä: ei kyetä ajattelemaan ja elämään itsenäisesti vaan ollaan riippuvaisia toisesta ihmisestä, jopa omien lasten kustannuksella.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:12"]
Minä ymmärrän äidin ratkaisun. Olen itse ollut tilanteessa jossa epätoivo on vallannut mielen niin totaalisesti, että jokin tällainen teko on pyörinyt mielessä. Minulla on neljä lasta. Minut on pelastanut tilanteen rauhoittuminen, tämä äiti ei saanut rauhoitusta. Kun kaikki on menetetty, tällainen teko alkaa vaikuttaa järkevältä ja ennen kaikkea ainoalta mahdollisuudelta. Jos äiti on kokenut raastavan avioeron aikaisemmin, jos hänet on jätetty aikaisemmin yksin, saattaa olla, ettei hän halunnut eikä kyennyt kokemaan sitä uudelleen. Kaikki eivät ole niin voimakasta ja vahvaa tekoa. En minäkään.
[/quote]
Veit sanat suustani. Olen itsekin ollut niin syvän epätoivon vallassa, että tällaista on käynyt mielessä. Eli tavallaan ymmärrän äitiä. Vaikka syvästi järkyttynyt tietenkin olen tapahtumista.
Älkää kirjoittako mitään, mitä ette olisi valmiita kasvokkain näille omaisille sanomaan. Me täällä viikko jauhetaan ja unohdetaan, näille omaisille jää loppuelämäksiä kysymyksiä ja TUSKA.