Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä sotkuiselle exä:lle

Vierailija
27.10.2014 |

Tilanne seuraavanlainen: Erosin vuosi sitten koska en yksinkertaisesti sietänyt enää asua kaaoksessa. Muutin omistamastani talosta muualle. Käytännön syystä lähes aikuiset lapset jäi asumaan ex-mieheni kanssa minun omistamaan omakotitaloon. Mies asuu nyt talossa niin kauan kun lapset asuu vielä kotona mutta mitä sen jälkeen? Vuokraa hän ei maksa (enkä minä elatusmaksuja) Mutta kahden vuoden päästä nuorin lapsi täyttää 18 ja silloin tilanne muuttuu, eli en ole elatusvelvollinen. Mies ei kuitenkaan ole halukas maksaa vuokraa koska hänellä ei ole varaa. Suurempi ongelma on se että mies on todella sotkuinen. Piha on ihan järkyttävässä kunnossa, romuja, romuautoja, vanhoja sohvia joka puolella, kaatopaikkakuormakasoja ympäri pihaa jne jne. Todennäköisesti talo sisältäkin saman näköinen. Nyt hän ehkä vielä yrittää mutta mitä kun lapset muuttavat pois kotoa, silloin lopahtaa se pienikin yrittäminen. Pelkään että hän loppujen lopuksi tuhoaa koko paikan sillä epäsiisteydellä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys lakimieheen. Tämän parempaa neuvoa et täältä tule saamaan. 

Tilanne on kimurantti myös kannaltasi, sillä verottaja voi puuttua tuohon myös. 

Vierailija
2/7 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä suoraan sanoen huolettaa eniten se miten tuo kaikki on vaikuttanut ja tulee vaikuttamaan lapsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa sen kanssa yhteen ja siivoa kotisi!

Vierailija
4/7 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalle laittaisin tommosen. Menkööt muualle sotkemaan.

Vierailija
5/7 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt talon. Mitä vaikeaa?

Vierailija
6/7 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys lakimieheen. Ne tietää parhaite. OIkeusaputoimistoon, jollei ole varaa muuten.

Vierailija
7/7 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloa ei ole tarkoitus myydä vaan se jää perinnöksi lapsille. toki asuvat siellä nyt niin kauan kun haluavat mutta mitä sitten kun lapset muuttavat pois kotoa. miehellä ei ole mitään oikeutta taloon koska meillä on avioehtosopimus ja talo on minun maksama ja minun omistama. Itsellä lähinnä ajatus että kun se aika tulee että lapset ei enää siellä asu tilaisin jonkun raivaustiimin siivoamaan paikat ja sitten joku remppatiimi laittamaan paikat kuntoon ja talon käyttö olisi sen jälkeen lähinnä kesämökkityylistä. Mies tosin on sen verran hullu että saattaa vaikka tuikata talon tuleen kun hänelle selviää että en anna hänen asua siellä. Vuokria hän ei tosin haluaisi maksaa ja koska hän ei kykene pitämään paikat siistinä en myöskään halua hänen asuvan siellä yksin.

Ja en aijo ikinä kyseisen miehen kanssa palata yhteen ja en aijo siivota paikat itse, sen saa tehdä joku muu. Nyt alkaa vaan paikat kohta näyttää siltä että kohta tulee kunnalta joku ukaasi hoitaa paikat kuntoon. Mies ei edes vaivautunut vastaamaan kun laitoin viestin ja kyselin onko hänellä suunnitelmissa ruveta raivaamaan siellä.

Varmaan tarvii ottaa lakimiehen yhteyttä kun tulee tarvetta.