Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö 10-vuotiaat yksin kotiin sairastamaan työpäivän ajaksi?

Vierailija
26.10.2014 |

Vai otatteko palkatonta vapaata tms?

Minä en ole pystynyt jättämään yksin, jos on korkea kuume, oksentelee tms. Tuntuisi heitteillejätöltä :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän kotiin. Jos on tosi tokkurainen, ei pysty mitään syömään tms niin soitan mummon hoitamaan.

Vierailija
2/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän, kun ei ole vaihtoehtoja. Onneksi ei ole ollut mitään köhää kummempaa...tuntuisi todella kamalalta jättää yksin oksentelemaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen jättänyt. Itse puhelimen päässä. Hyvin on aina mennyt.

Vierailija
4/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
5/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ikävää jättää itkevä, kauhuissaan oleva lapsi yksin kotiin koko päiväksi oksentelemaan ja ripuloimaan, siivoamaan omia sotkujaan kuumeisena ja väsyneenä. :(  Mutta kun omaa lomaa ei saa ottaa (ei myönnetä), eikä lomiakaan ole kertynyt, kun juuri aloitin uudessa työpaikassa (eivät suostuneet neuvottelemaan lomista, kysyin). Että se siitä "joustosta". Onneksi sentään on töitä.

Vierailija
6/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta jos olisi niin kipeä, että epäilisin pärjäämistä, ottaisin ja saisin palkatonta vapaata.

Vierailija
7/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meilläkin tuli uusi sääntö, että palkatonta myönnetään vain jos itse hommaa sijaisen, jonka esimies hyväksyy. :( onneksi miehen työpaikka joustavampi eli hän jää palkattomalle jos tarve tulee.

Vierailija
8/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tarkoita tässä pientä flunssaa vaan juuri vähän rajumpaa, esim. kova oksennustauti tai influenssa. En luota että 10v osaa/muistaa esim. juoda riittävästi ja ehkä pelottavaakin olla kovin kipeänä yksin. Mun mielestä se ikäraja saisi olla vähän korkeampi, vaikka 12-13 v.

ap

Vierailija
9/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on. Kerran jäin kotiin kun oli oksentanut kolo yön. Pomoni otti palkasta vaikka olisi ollut mahdollista ottaa ylityötunneista, lomista. Ei vaan halunut joustaa.
Muuten on yksin kotona päivän. Soittelen aika-ajoin. Mummo tuo ruokaa jos kotona ei ole lämmitettävää.

Vierailija
10/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, vähänpä nykyäidit ajattelee lastensa hyvinvointia. Mutta oma ura se tärkein ja jälkikasvulla niin väliä.

Kuvottavaa.

Vierailija
11/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:22"]Pakko on. Kerran jäin kotiin kun oli oksentanut kolo yön. Pomoni otti palkasta vaikka olisi ollut mahdollista ottaa ylityötunneista, lomista. Ei vaan halunut joustaa.
Muuten on yksin kotona päivän. Soittelen aika-ajoin. Mummo tuo ruokaa jos kotona ei ole lämmitettävää.
[/quote]
Niin ja kerran jäin itse saikulle. Itselläni niitä vaivoja riittää joten kipasin hakemaan todistuksen tk:sta.

Vierailija
12/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt. Mutta jos ollisin huolissani pärjäämisestä, niin jäisin palkattomana kotiin. Meillä on kuitenkin ollut vain tavallisia nuhakuumeita ja lapsi on pärjännyt hyvin kotona.

Vierailija
13/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:23"]

Voivoi, vähänpä nykyäidit ajattelee lastensa hyvinvointia. Mutta oma ura se tärkein ja jälkikasvulla niin väliä.

Kuvottavaa.

[/quote]

mikä ura? Mutta kyllä jonkun täytyy tienata. Onneksi on ain löytynyt joku apuun, tai onneksi työnantaja on joustanut. Mutta vaikilla ei ole samaa mahdollisuutta.

Vierailija
14/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Numero 11, nettihuutelija: lapsilla on kyllä isätkin!

Onneksi itselläni on sellainen tilanne, että 10-vuotiaan isä tekee paljon etätöitä ja voi hoitaa kovasti kipeää lasta. Itselläni on lomarahavapaapäiviä, joita voi tarvittaessa käyttää ja jäädä pois töistä, jos lapsella kova kuume yms.

Vierailija
15/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se isä pystyisi lasta samalla lailla hoitamaan?

Vierailija
16/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:23"]

Kuvottavaa.

[/quote]

Ja siis vaihtoehdot ovat mitkä?? Kun eivät kaikki saa omaa lomaa töistä (siis sitä palkatonta) ja jos ei ole kertynyt vielä lomapäiviä, niin mitkä ovat vaihtoehdot?? Kerro nyt ihmeessä minullekin, niin käytetään niitä! Eli anna tulla ne vaihtoehdot!

En ala huijaamaan työnantajaani. Meillä pitää olla sairaslomatodistus ekasta sairaspäivästä alkaen, ja lisäksi olen niin naamarehellinen ihminen, että en voi enkä kykene valehtelemaan sairaudesta.

Se olisi meidän työpaikassa heti potkut, jos ilmottaisin, että tänään en tule töihin. Kyllähän se tilanne on tosi epäreilu, mutta minkäs teet. Yh-äitiä ei muutenkaan helposti palkata, nytkin olin monta kuukautta työttömänä, ja todella kiitollinen, että ylipäätään sain töitä. Pakko on vaan töitä tehdä, että pystyy laskut maksamaan ja elättämään itsensä ja lapsensa. Lapsen isä ei ole enää elämässämme kun ei halua (hoitaa nyt sitä uuden kumppanin kanssa tekemiään lapsiaan, ja unohtanut omat, aiemmat lapsensa). Ja omat isovanhemmat meillä jo iäkkäitä, ja asuvat kaukana (yli 400 km päässä).

Inhottavaa syyllistämistä sinulta! Kyllä ottaisin palkatonta lomaa 10 vuotiaan poikani Noro-taudin takia, mutta kun ei vaan meillä töissä saa!!

Vierailija
17/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en jätä.

Pidän etätyöpäivän tai jotain muuta.

Vierailija
18/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen...luulin, että myös lapsen sairaus on peruste sairauslomapäivään:o Eikö näin olekaan?

Vierailija
19/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt 9-vuotiaankin kipeänä kotiin. Hyvin ovat pärjänneet, olen soittanut muutaman kerran ja yleensä nukkuvat tai katsovat dvd:tä ja kerran sanottiin että mitä sä soittelet mä nukun... Kerran jäin kotiin niin sain koko päivän siivota ja pestä pyykkiä kuk kipeä lapsia nukkui ja juomat oli sängyn vieressä. Ei tarvinneet äitiä... 10v on aika iso jo kuitenkin!

Vierailija
20/27 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:35"]

Hetkinen...luulin, että myös lapsen sairaus on peruste sairauslomapäivään:o Eikö näin olekaan?

[/quote]

No ei enää yli 10 vuotta täyttäneen lapsen, omalla alallani.  Alle 9 vuotiaan kanssa voit jäädä hoitamaan sairasta lasta kolmeksi päiväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan