6kk kiinteiden syöminen ei suju
Meidän tyty on " syönyt" kiinteitä kuukauden päivät, ja koko homma on edelleen yhtä säätämistä. Päivässä on vasta kaksi ateriaa, ja kerralla menee naurettavia määriä, maksimissaan 1/3 pienestä pilttipurkista. Onko muita samanlaisia ja oisko mitään vinkkejä syömisen sujuvuuteen? Lelut ja sopiva ajoitus (levänneenä, hieman nälkäisenä) on käytössä. Imetän edelleen.Tyttö ei huoli enää korviketta, kun olen menoillani, eikä välitä velleistäkään.
Esikoinen oli myös huono syömään kiinteitä alkuunsa, mutta en muista, että se olisi näin hankalaa ollut... tai sitten aika kultaa muistot ;)
Kommentit (2)
Minulla toinen lapsi, jota täysimetin 6 kk:n ikään asti. Kiinteiden opettelu vei n. kolme viikkoa ja olin välillä jo aivan epätoivoinen, vaikka tiesin esikoisesta, että kyllä se alkaa sujua. Nyt vauva on reilu 7 kk ja liha-kasvis-lounas maistuu todella hyvin. (Muutos tapahtui yhtäkkiä yhden yön aikana!) Iltaa kohti huononee ja aina en osaa aavistaa täsmälleen täydellistä ruokahetken aikaa. Puuroa opetellaan nyt. Näyttäisi siltä, että parhaiten ruoka maistuu juuri levänneelle, kohtuu-nälkäiselle ja ennenkaikkea silloin kun vauva seurailee ruokailevaa perhettä. Ehkä äitikin on silloin rennoimmillaan ;-)
Kohta meillä on varmaan suursyömäreitä! Voimia ja rentoutta yritykseen!
samatilanne kuin teilläkin, mutta eka ja luulen sen olevan ihan normaalia. Rintamaidolla muuten ja sitä kai saa niin paljon että nälkä lähtee. Mä annan kaksi vihannes/liha ateriaa (syö muutaman ruokalusikallisen kerralla) ja yhden marja (syö vähän enemmän muttei yli puolta purkkia).
Syökö sun vielä yöllä tissiä? Niin annoitko velliä tai puuroa? Mä en vielä. Ja syö yöllä 2 kertaa.