Mies viskasi työhaalarinsa päin näköäni ja sanoi lähtiessään "vaihda noihin vetoketju illaksi" En osaa, mitä teen
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi kerrot miehellesi, että et osaa.
Toiseksi mies voi itse valita viekö haalarin ompelijalle vai ostaako uudet.
Kolmanneksi mies voi itse valita myös senkin, haluaako pitää hyödytöntä naista talossa vai ottaako uuden.
Melkoinen turhake taloudessa on mies, joka ulkoistaa kaikki hommat itsestäänselvyytenä puolisolle. Onko vielä "yrittäjä, jonka bisnes ei ole vielä lähtenyt lentoon" eli on vaimon elättikin? Näitä kun riittää.
Jos olette avioliitossa, niin soita miehen puolesta työvaatteista vastaavalle taholle ja vaadi uudet työhaalarit ennen seuraavan työvuoron alkua.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sulla edes sellaista ja se pituista uutta vetoketjua valmiina, minkä voisi haalareihin laittaa.
Siitähän se homma lähetee.
Ja kyllä kai miehellä pitäisi olla useammat haalarit, että olis aina varahaalarit käytössä.
Ja kyllähän jo peruskoulussa opettiin käsitöiden alkeet, kuten entsien vetoketjunen poistaminen vaatteesa ja uuden ompelime tilaalle.
Ovat tosi avuttomia nämä nykynaiset.
Ei muuten opetettu sillon 30v sitten kellekään meistä sisaruksista koulussa. Neppareilla ja kuminauhoilla operoitiin ellei kudottu tai virkattu. Vetskarin Osaan irrottaa,mutta uuden ompelu vois tuottaa hankaluuksia vaikka mulla hajua siitä kuin se tehdään.
Muutat haalarit potkuhousuiksi.
Ompelet lahkeet umpeen, persauksen kohdalle napillinen luukku jne.
No viskaat ne ukon naamalle kun se tulee ja sanot että "vaihda ite!".
PS. JSS
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sulla edes sellaista ja se pituista uutta vetoketjua valmiina, minkä voisi haalareihin laittaa.
Ja kyllä kai miehellä pitäisi olla useammat haalarit, että olis aina varahaalarit käytössä.
Ja kyllähän jo peruskoulussa opettiin käsitöiden alkeet, kuten entsien vetoketjunen poistaminen vaatteesa ja uuden ompelime tilaalle.
No ei meille kyllä opetettu peruskoulussa vetoketjun vaihtamista. Ihan kiva jos olis opetettu.
Miehen kotiintullessa heittäisin sille jauhosäkin päin näköä ja huutaisin takaisin että LEIVO PULLAT! Kun kerran näin nätisti on tapana puhua toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
suikkari kompensoi
Kyllä, vähintä mitä typerästi käyttäytynyt mies voi tehdä, on pyytää anteeksi antamalla naiselleen pitkän kaavan mukaan suuseksiä vaatimatta itse mitään.
Siis oikeastiko ette osaa edes vetoketjua vaihtaa? Ei ihme, että on ahdistusta ja masennusta, kun normaalit korjaustyöt ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko ette osaa edes vetoketjua vaihtaa? Ei ihme, että on ahdistusta ja masennusta, kun normaalit korjaustyöt ei onnistu.
Useimmat ihmiset elävät tyytyväisinä parisuhteissa, joissa kumpikaan osapuoli ei osaa vetoketjua vaihtaa. Miksi sellainen aiheuttaisi ahdistusta ja masennusta?
Ap:n taloudessakaan tätä kyseistä äärimmäisen harvoin tarvittavaa taitoa ei osaa kumpikaan.
Hämmennystä aiheuttaa ainoastaan ap:n miehen käytös, kun hän käskyttämällä kuvittelee puolisonsa oppivan vaihtamaan vetoketjun.
Vierailija kirjoitti:
No ei esim. mulle opetettu mitään vetoketjun vaihtoa kun olin teknisessä työssä.
t. nelikymppinen nainen
Itsellä odottaa myös miehen haalarit vetoketjun vaihtoa. Ei mikään ongelma koska mies pyysi nätisti auttamaan asiassa.
Kunhan pesen työvaatteita niin sen jälkeen kun puhdas ja kuiva haalari niin leikkaan vetoketjun hampaat pois. Ompelen vanhan vetoketjun reunoihin uuden vetoketjun (anopin ompelukoneella). Työhaalareissa tuo kelpaa ja on helppo homma. Ei tartte purkaa vanhaa vetoketjua irti jne.
Sitten jos vaihdan vaikka lasten ulkoiluhaalariin niin silloinkin puran vain uloimman ompeleenja leikkaan veroketjun irti. Uuden ompelen sitten kiinni vain yhdellä ompeleella niin ei tarvi tapella vuoron, täytteiden ym kanssa. Riittävän siisti, nopeaa ja helppoa.
Heität ompelukoneen päin hänen näköä ja käsket vaihtamaan rattaat, öljyämään ja sähköjohto pitää uusia ennenkuin ommellaan mitään. Ja ne tehdään ennen päivällistä ja hän tekee päivällisen, samalla kun sinulla on aikaa tutkia netistä miten vetoketju vaihdetaan ja lähdet ostamaan sopivan kokoista vetoketjua, mutta ne olikin kaupasta loppu.
Mies voi ostaa tilalle uudet haalarit ja vieläpä sellaiset, joissa on napit.
Itse osaan ommella, mutta mitään vetoketjuja en rupea vaihtamaan. Helpompi on ommella alusta alkaen uusi vaatekappale, sillä kotiompelukoneella ei ihmeitä saa tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kotiintullessa heittäisin sille jauhosäkin päin näköä ja huutaisin takaisin että LEIVO PULLAT! Kun kerran näin nätisti on tapana puhua toisilleen.
tää oli hyvä. Hävyttömät ukot ruotuun.
Ensiksi kerrot miehellesi, että et osaa.
Toiseksi mies voi itse valita viekö haalarin ompelijalle vai ostaako uudet.
Kolmanneksi mies voi itse valita myös senkin, haluaako pitää hyödytöntä naista talossa vai ottaako uuden.