Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies viskasi työhaalarinsa päin näköäni ja sanoi lähtiessään "vaihda noihin vetoketju illaksi" En osaa, mitä teen

Vierailija
14.09.2021 |

Ompelijaan ei ole rahaa.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko sulla edes sellaista ja se pituista uutta vetoketjua valmiina, minkä voisi haalareihin laittaa.

Siitähän se homma lähetee.

Ja kyllä kai miehellä pitäisi olla useammat haalarit, että olis aina varahaalarit käytössä.

Ja kyllähän jo peruskoulussa opettiin käsitöiden alkeet, kuten entsien vetoketjunen poistaminen vaatteesa ja uuden ompelime tilaalle.

Ovat tosi avuttomia nämä nykynaiset. 

jos se vetoketju ei somella ja selfieillä vaihdu, niin ei nykynainen siihen kykene

Miesparat vaihtaisivat reippaana vetoketjunsa itse, mutta kun sen vaihtamiseen tarvitaan pillua, niin ei vaan kykene.

Vierailija
22/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙄🤥😡😁🥵😨🤑😡👹👺😈💀👽☠️💩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh! Ollaan jo toisella sivulla, eikä kukaan ole vielä maininnut renkaiden vaihtoa.

Vierailija
24/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun silmilleni viskattaisiin työhaalarit moisella komennuksella, leikkaisin niiden takapuolen kohdalle ison reiän.

Vierailija
25/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ompelijan tekemänä tule kovinkaan kalliiksi. Tulee kerralla hyvä.

Vierailija
26/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin haalareissa hajoaa vain se vetoketjun kelkka. Tämä siis, jos se vetoketju lähtee alhaalta karkaamaan ja aukeaa. Tällöin riittää kelkan vaihto vaikka suutarilla, maksaa n. 20 euroa ja vetoketju on korjattu. Jos itse ketju on rikki, niin heittäisin haalarit ompelijalle. Hinta riippuu usein ketjun pituudesta mutta kyllä sekin pitäisi noin. 60-70 eurolla saada. Vaikka itse ompelen paljonkin, niin vetoketjuja en silti itse vaihda.

Lukkoa voi yrittää korjata lyömällä vasaralla siihen yläpuolen etuosaan. Lukko on oltava esim pöydän päällä. Sain oman reppuni vetoketjun toimimaan taas tällä konstilla Tai pihtien avulla, nipistä lukon etureunasta. Lyöminen ja nipistäminen siitä lukon päältä, sen osan päältä, jossa on se vetolenkki, johon tartutaan käsin. Löysin ohjeen googlaamalla.

Vierailija
27/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehelle hakaneuloja. Tai jeesusteippiä. Teipatkoon haalarit ja mukaan lisäteippiä, jos täytyy riisua työvuoron aikana esim. vessassa käydessä.

Vierailija
28/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

Jätä se lehmä, ei se osaa mitään muutakaan.

Vierailija
29/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vie housut ompelijalle jos ei itse osaa korjata.

Vierailija
30/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko sulla edes sellaista ja se pituista uutta vetoketjua valmiina, minkä voisi haalareihin laittaa.

Ja kyllä kai miehellä pitäisi olla useammat haalarit, että olis aina varahaalarit käytössä.

Ja kyllähän jo peruskoulussa opettiin käsitöiden alkeet, kuten entsien vetoketjunen poistaminen vaatteesa ja uuden ompelime tilaalle.

Työnantaja huolehtii rikkonaisten työvaatteiden korjauksesta tai hankkii uudet tilalle. Ei todellakaan ole työntekijän vaimon velvollisuus alkaa jotain vetoketjuja vaihtamaan toisen työvaatteisiin, ei edes omiinsa.

Ai niinkö.

Kommentoija ei huomaa, että on niitä yksityisyrittäjiäkin. jotka pitävät haalareita duunissaan.

Kuten maajussit, kaivinkoneurakoitsijat, kuorma-autoilijat, maansiirtokoneyrittkät. autonasentajat ja edes päin.

He kaikki käyttävät duunnissaan haalareita, eli iso suojapukua. 

He ovat itse itsensä työnantajia, ei heille kukaan osta rikkoutuneen tilalle uutta haalaria.

Itse ne haalalrit on pestävävä ja korjattava ja ostettava tarvittaessa uudet.

Ja tuollaiset kunnon suojaavat haalarit ja suojakengät omaan duuniin eivät ole mitään halpahalli tavaraa, ne ovat kalliitta, joten aivan varmasti jos taitoa on, kannattaa itse pikkasen haalaria korjaulla.

Vierailija
31/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään vaihda. Hoitakoon äijä itse vaatteensa.

Vierailija
32/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasko housuus jos se auttaisi.

Vierailija
33/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Raudasta saa uusia. Siis haalareita. Miehiä ei kai niin helposti.

Vierailija
34/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole miehen homma viedä niitä yhtään mihinkään.

Vierailija
35/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja huolehtii rikkonaisten työvaatteiden korjauksesta tai hankkii uudet tilalle. Ei todellakaan ole työntekijän vaimon velvollisuus alkaa jotain vetoketjuja vaihtamaan toisen työvaatteisiin, ei edes omiinsa.

Ai niinkö.

Kommentoija ei huomaa, että on niitä yksityisyrittäjiäkin. jotka pitävät haalareita duunissaan.

Kuten maajussit, kaivinkoneurakoitsijat, kuorma-autoilijat, maansiirtokoneyrittkät. autonasentajat ja edes päin.

He kaikki käyttävät duunnissaan haalareita, eli iso suojapukua. 

He ovat itse itsensä työnantajia, ei heille kukaan osta rikkoutuneen tilalle uutta haalaria.

Itse ne haalalrit on pestävävä ja korjattava ja ostettava tarvittaessa uudet.

Ja tuollaiset kunnon suojaavat haalarit ja suojakengät omaan duuniin eivät ole mitään halpahalli tavaraa, ne ovat kalliitta, joten aivan varmasti jos taitoa on, kannattaa itse pikkasen haalaria korjaulla.

Avainsana tässä on nimenomaan se "itse", ei siis puoliso.

Vierailija
36/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on ompelukone nykyään saati että muistaisi ohjeet vetskarin vaihtoon.

Teettäisin jollain.

Olisi kyllä hyödyllinen taito, voisi helposti tehdä pussukoita myyntiin jos tuon hanskaisi.

Minulla on ompelukone ja jopa ompelijan koulutus, mutta en siltikään korjaa kenenkään vaatteita - saati omiani - jos ei ole ihan pakko. Inhoan korjaamista, varsinkin purkamista, enkä keksi ainuttakaan syytä miksi harrastuksen puitteissa pitäisi tehdä ikäviä asioita.

Vierailija
37/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole miehen homma viedä niitä yhtään mihinkään.

No sitten ne kannattaa heittää roskikseen, koska ei se naisenkaan homma ole.

Vierailija
38/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
39/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske ukon painua takaisin kotimaahansa Turkkiin.

Vierailija
40/71 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaalareissa ei ole vetoketjuja. Aloitus on luuseritrollaus.