Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PKS kaksio, budjetti 250-300 000. Suosituksia?

Vierailija
26.10.2014 |

Mistä miellyttävin sijainti sinkkukaksiolle? Hyvät julkiset yhteydet mutta myös pysäköintimahdollisuus tarpeen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:31"]

Muiden mieltymyksistä en tiedä, mutta itse ostaisin sinkkuboxin Hgin ydinkeskustan liepeiltä vanhalta asuinalueelta (Punavuori, Eira, Ullanlinna, Kruununhaka, Etu-Töölö, Kamppi.....ainoastaan Katajanokka autoilijalle ehdoton ei)

[/quote]

Useimmat noista eivät mahdu mainittuun budjettiin, ainakaan jos tarkoitetaan jokseenkin normaalin kokoista kaksiota.

[/quote]On totta, että tolla budjetilla joutuu tinkimään joko neliöistä tai sijainnista sen mukaan mitä itse arvostaa, mutta 1900-luvun alkupuolen talossa alle 40m2 kaksio on ihan "normaalikokoinen" ja hyvin siihenkin yksi ihminen mahtuu asumaan. 

Vierailija
22/25 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:50"]

Aurinkolahti, esim http://m.asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/8696902

[/quote]Eihän toi mahdu mitenkään budjettiin, ja lisäksi autohalliosakkeet (20-30k?) ostettava vielä erikseen. Ilmaista rajoittamatonta pysäköintitilaa ei Aurinkolahdessa ole juuri lainkaan, lähes kaikki tienvarsipaikat 4h rajoituksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sullako on 300 000 euroa ?

Vierailija
24/25 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän riippuu minkätyyppistä asumista haet. Ja missä sulla on työpaikka?  En itse ostaisi kuin junaradan varresta, asemalle pitäisi olla max. 5 minuutin kävelymatka. Jos taas miettii autolla kulkemista niin mulle tulee mieleen montakin paikkaa vaikkapa M-junan radan varrelta. Mitä harrastat, haluatko luonnonläheisyyttä/lenkkimaastoja vai täysin urbaania elämää (keskusta vs. lähiö). 

Jos ajattelee tulevaisuutta ja miettii kämppää myös sijoitusmielessä, ostaisin varmaan kerrostalokämpän uudesta talosta. Ei isoja remppoja vielä tulossa. Tuolla rahalla saa jo uuden. Myös vuokraaminen on helppoa tarpeen vaatiessa. Pk-seudulla on monia kiinnostavia kohteita tällä hetkellä. M-junan varrella esim. Martinlaakso ja Louhela, lyhyt matka junalle mutta hyvät kulkuyhteydet. Rauhallisia paikkoja, ensi vuonna myös kehärata valmis. Toisaalta sitten Tapiola on kiinnostava Espoon puolella, mutta siellä taitaa uudet olla yli tuon budjetin. Leppävaara on mennyt mielestäni jo ylihintaisen puolelle, alueella useita vuosia asuneena olen myös sitä mieltä että on mennyt huonompaan suuntaan. 

Vierailija
25/25 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:56"]

Ja sullako on 300 000 euroa ?

[/quote]

Aika harvalla varmaan on 300 000 taskussa tai pankkitilillä, mutta 250 tonnin molemmin puolin uudet kaksiot Helsingissä maksavat, ja vuosittain sadat niitä ostavat. Usein pohjilla on entinen halvempi asunto ja/tai lainaa.