Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat, jotka tietävät kaikesta kaiken

Vierailija
14.09.2021 |

Mitä tehdä vanhemmille, jotka tietävät kaikesta kaiken? Siis he suhtautuvat asioihin niin, että heidän mielipiteensä ja tapansa tehdä on ainoa oikea ja jos sitä kyseenlaistaa, ollaan hiljaa ja ei puhuta mitään. Otan esimerkin: Vanhempien WC:ssä on saippuapullo, jossa ei ole saippuaa juuri lainkaan, kun sitä on lantrattu ja lantrattu. Huomautan asiasta. Vastauksena on "kyllä siinä vielä ihan riittävästi on tehoa." Vastaan tähän: "Jos kerran tuollainen on riittävän tehokasta, niin miksi sitten kaupat eivät myy sitä ainetta laimennettuna? Luulisi heillekin olevan parempi kate niin?" Vastauksena pelkkä hiljaisuus.

Toinen esimerkki: Kerron, että sivun kesämökillä on riittävästi puita ja että niitä ei tarvitse lähteä nyt tekemään lisää. Olen mitanuut puupinot ja laskenut paljonko, milläkin kertaa kuluu. Laskelmien perusteella puita riittää yli 10 vuodeksi. Kerron tänä laskelmat ja vastauksena on "ei sitä tiedä". Kun pyydän perusteluja, ollaan taas aivan hiljaa.

Vastaavia tapauksia on loputtomiin. Ihan sama, mistä aiheesta on kyse ja millaisia perusteluja toisella puolella on. Ja aiheen ei tarvitse olla edes omasta elämästä. Myös esimerkiksi internetin toiminnasta, kansainvälisestä politiikasta ja mistä muusta vaan tiedetään kaikki ja muiden neuvoja ei oteta vastaan. Jos kantaan pyytää perusteluja, on aina vastassa hiljaisuus.

Joskus tekisi mieli vain kävellä ulos ja katkaista välit niin pitäksi aikaa, että niitä järkeviä perusteluja alkaa tulemaan. Lasten takia en kuitenkaan viitsi.

Saamari, että ärsyttää

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa pilkkoa puita joutessaan, niin mitä se haittaa. Huvinsa kullakin.

Vierailija
22/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan perinnöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n vanhemmat taisi eksyä palstalle...

Vierailija
24/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on hiljaa sen takia, koska sä olet ärsyttävä besserwisseri, ja yrität tylyttää niitä ja olla olevinasi parempi. Ne on viisaampina hiljaa, eikä halua alentua samanlaiseen käytökseen.

Miksi on besserwisseröintiä, jos toteaa kemiallisia tai matemaattisia tosiseikkoja?

Vierailija
25/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvänen aika. Anna vanhempiesi elää niinkuin parhaaksi katsovat. Jos sinua häiritsee lantrattu käsisaippua, ota oma mukaan vessaan ja käytä sitä. Jos vanhempasi haluavat saada polttouita mökilleen sadaksi vuodeksi, se on heidän asiansa. Jos sinä et halua niitä pilkkoa, sanot pyydettäessä ettet halua.

Vierailija
26/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko pidät vain minimisti yhteyttä tai et ollenkaan.

Elä sinä tavallasi ja he omallaan. Mulla on sama juttu. Ei kaikkien kanssa voi keskustella, se on aika yleistäkin.

Vai, että yleistä :D taitaa olla peiliin katsomisen paikka, myös Ap:lla. Asiat voi esittää myös tökerösti, jolloin ketään ei jaksa edes vastata tällaisiin kysymyksiin.

Vierailija
27/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.n vanhemmat taisi eksyä palstalle...

Tai tulivat ihan vartavasten.

Vierailija
28/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan samanlaiselta nillittäjältä, kuin vanhempasi. Noi on kaikki ihan yhdentekeviä asioita. Ota oma saippua/käsidesi mukaan vanhemmille, kun käyt, jos on ongelma.

Omat vanhemmat ihan samanlaisia ja jutut menee minulla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ota avioero lapsuudestasi ja tarpeestasi päteä.

Vierailija
29/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko pidät vain minimisti yhteyttä tai et ollenkaan.

Elä sinä tavallasi ja he omallaan. Mulla on sama juttu. Ei kaikkien kanssa voi keskustella, se on aika yleistäkin.

Vai, että yleistä :D taitaa olla peiliin katsomisen paikka, myös Ap:lla. Asiat voi esittää myös tökerösti, jolloin ketään ei jaksa edes vastata tällaisiin kysymyksiin.

Mitä tökeröä on esittää esimerkiksi laskelmia? Matematiikka on objektiivista ja lahjomatonta.

Vierailija
30/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen isä. Sillä erolla että hän on ihan oikeasti lähes aina oikeassa. En ymmärrä mistä hän on sen kaiken tiedon ehtinyt ammentaa. Ihan sama kysyykö häneltä höyryveturin toiminnasta vai jostain historian ratkaisutaistelusta niin vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä. Tuntee itsensä niin pienksi ja mitättömäksi kun se tieto ei tunnu omassa päässä pysyvän sitten millään.

Vierailija
31/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin. Meillä sama. Isovanhemmat oikein korostetusti jakavat tietämystään.

Nolottaa heidän puolesta kun esim Kanada ei sijaitse Pohjois-Amerikassa. Näin väittivät 9-vuotiaalle.

Ja kuulemma niittyleinikki ei ole myrkyllinen.

Meillä vielä inttävät vastaan vaikka ovat väärässä.

Vierailija
32/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on yksi hailee miten he omat asiansa hoitavat.

Sitä en jaksa, että yrittävät määräillä meidän asioitamme. Mihin kouluun lapset saa mennä, mihin tettiin, mihin opiskelemaan, mihin töihin, mihin asumaan. Koko ajan. Ja mun lapset siis jo 19 ja 17 ja minunkin pitää päästää heistä irti.

Vierailija
33/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on tällainen aina-oikeassa -tyyppi. En pidä mitään yhteyttä ja jos olen käymässä vanhemmillani niin välttelen kaikkea kontaktia, koska se menee aina saarnaamiseen milloin mistäkin aiheesta. Harmi, että äitini on mukava, mutta isän takia en halua siellä vierailla.

Hyvä. En minäkään sinua tänne halua. Oikeassa olen kyllä oikeasti. Sinä taas naiivi nuori, joka valehtelet minkä kerkeät kaikille. Ei sellaisen kanssa jaksa keskustella, kun ei koskaan voi tietää onko puheet totta. Pahinta on kun valehtelet itsellesi, niin, että saat itsellesi perusteltua käytöksesi. Äidit on aina äitejä, ymmärrän sen. Kun on kantanut 9kk, ja synnyttänyt, niin tunneside on valtava. Käytöksesi kyllä satuttaa häntäkin. Ja vihastuttaa minua, kun joudun katselemaan hänen kärsimystään.

Vierailija
34/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin. Meillä sama. Isovanhemmat oikein korostetusti jakavat tietämystään.

Nolottaa heidän puolesta kun esim Kanada ei sijaitse Pohjois-Amerikassa. Näin väittivät 9-vuotiaalle.

Ja kuulemma niittyleinikki ei ole myrkyllinen.

Meillä vielä inttävät vastaan vaikka ovat väärässä.

Kiva, että kirjoitit! Olet ensimmäinen, joka oikeasti ymmärtää, mitä tarkoitan! Meillä on juuri noin. Joskus teki mieli puristaa niitä perusteluja vaikka väkisin.

T:ap

Vierailija
35/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monella meistä vanhemmat on haudassa.

Vierailija
36/36 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No monella meistä vanhemmat on haudassa.

Miten tämä liittyy asiaan?