Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääkaupunkiseutulaiset, missä näistä asuinalueista asuisit mieluiten?

Vierailija
26.10.2014 |

ja missä taas et missään nimessä suostuisi asumaan?

Tikkurila, Leppävaara, Itäkeskus, Kontula, Malmi, Myyrmäki ja Kannelmäki.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaarassa, jos sais valita taloyhtiön. Malmillakin on kivoja asuntoja ja sitten betonimannehelvetti. Itäkeskuksen Marjaniemessä merenrannalla ei olis hassumpaa. Muut paikat vähän huonosti tiedossa. Kontula ja Myyrmäki ei ainakaan maineensa perusteella houkuttele, Tikkurila ja Kannelmäki täysin pimennossa.

Vuosaari on esimerkiksi sellainen paikka, että et tiedä yhtään mitä saat, jos sanotaan vaan että kämppä on Vuosaaressa. Voi iskeä mogadishuavenue tai hyvinkin arvoalue. Kämpästä kiinni loppupeleissä. Omalla autollahan pääsee huitsin vittuun sieltä vaikka joka päivä, jos ei halua käyttää julkisia liikennevälineitä.

Vierailija
42/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaara ykkönen (täällä asunkin)

Kannelmäki kakkonen (rauhallinen alue, hyvät koulut)

Malmi, Kontula, Itis kolmannella sijalla (ovat Helsingissä), töiden takia ehkä Malmi kivoin

Tikkurila ja Myyrmäki muuten minusta ihan ok, mutta valitettavasti Vantaalla ja lapsiperheellä en sinne muuttaisi kouluasioiden takia. Kun lapset eivät enää asu kotona, niin voisin muuttaa kumpaan tahansa.

Tästä listasta puuttuivat elitistisemmät alueet, joihin taas en haluaisi muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaarassa asuisin (ja asuinkin), Itäkeskuksessa asumista voisin harkita. Muihin en muuttaisi ellei vaihtoehto olisi kodittomuus.

Vierailija
44/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkurila tai Leppävaara, Malmikin voisi mennä.

Vierailija
45/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:40"]

Leppävaara. Muut vähän liian "rikastuneita" alueita.

[/quote]

No varmaa tuntuu tuolta jos ei ole muuta vaihtoehtoa kun muuttaa kaupungin vuokraläävään. 

Vierailija
46/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannelmäessä olen vähän viettänyt aikaa, kivaa metsäistä aluetta.
Kontulassa asuin kaksi vuotta Rajakylän lähellä, omakotitalo alue vieressä/Vesalassa oli hyvin kaunis ja massiivinen vanhustentalo myös rauhoitti aluetta. Ihan mukavaa oli, ei koskaan ollut mitään häiriötä eikä pelottanut. Paljon luontoa :)
Ostari on joskus kamala, mutta juopot hengaa ja pyörii keskenään kapakoissa, joten äkkiä niihin tottui ja kaupassa sai käydä niin kuin missä tahansa muuallakin. Toisaalta oli ihan turvallista kulkea koska siellä on aina ihmisiä, pelottavampaa olisi ihan yksin. Muista alueista en osaa sanoa mitään.
Älkää tuomitko mamujen tai maineen perusteella.

Vierailija
47/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:35"]

[/quote]

Leppävaarassa tai joko Myyrmäen tai Tikkurilan rauhallisessa kolkassa. Kontula-Itäkeskus on ihan no-no.

Vierailija
48/77 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vaihtoehdoista Lepuskissa tai Kantsussa (vanhalla puolella).

Ehdottomimmat no-not Kontula ja Itis.

Vierailija
49/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="26.10.2014 klo 19:03"]Leppävaara ykkönen (täällä asunkin)

Kannelmäki kakkonen (rauhallinen alue, hyvät koulut)

Malmi, Kontula, Itis kolmannella sijalla (ovat Helsingissä), töiden takia ehkä Malmi kivoin

Tikkurila ja Myyrmäki muuten minusta ihan ok, mutta valitettavasti Vantaalla ja lapsiperheellä en sinne muuttaisi kouluasioiden takia. Kun lapset eivät enää asu kotona, niin voisin muuttaa kumpaan tahansa.

Tästä listasta puuttuivat elitistisemmät alueet, joihin taas en haluaisi muuttaa.
[/quote]
Miksi ei kouluasioiden takia Vantaalle?

Vierailija
50/77 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pahan laitoit...Tunnen pari ihmistä, jotka asuvat Kannelmäessä. Leppävaarassakin olen tainnut joskus käydä. Itäkeskustakin voisin harkita hyvien liikenneyhteyksien takia, jos meillä ei olisi lapsia.

Minulle ehdoton maaseudun raja alkaa kulkea Toukola-Käpylä-Maunula-Haaga-Konala-Tapiola-akselin ulkopuolella.

Vierailija
51/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:35"]

[/quote]

Leppävaarassa, tai joko Myyrmäen tai Tikkurilan rauhallisessa kolkassa. Kontula-Itäkeskus olisi ihan no-no.

Vierailija
52/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki noista on melkoisen kaukana mun koulusta. Asuisin mieluiten Tikkurilassa. Olen ennenkin asunut Tiksin kupeessa, ja se on miellyttävää ja rauhallista aluetta hyvillä palveluilla ja kulkuyhteyksillä. Kontulaan tai Myyrmäkeen en menisi mistään hinnasta. Kontula siksi, että joka kerta kun olen sinne mennyt, joku yrittää kauppaa mulle huumeita, seuraa ja ahdistelee muuten vaan, tai katson kun kioski on taas ryöstetty tai juoppoa hakataan. Nää on vaan mun kokemukset Kontulasta. Ehkä jonkun toisen mielestä se on ihan mukavaa aluetta. Länsi-Vantaalle en menisi, koska se on vaan niin hemmetin kaukana mun koulusta, ystävistä ja perheestä. Muutenkin mulla on siitä melkoisen ankea vaikutelma.

Vierailija
53/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä vaihtoehdoista Malmi sopisi minulle. Leppävaara ok, jos olisi Helsingin puolella. En halua maksaa seutulippua, työ Helsingissä.

Vierailija
54/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa vastauksista, että veri vetää kotiin. Kaikki vieras on yök. Mulle menis kaikki riippuen toki kämpästä. Mieluiten Tikkurila, ex-home

Vierailija
55/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula olisi mun ykkösvaihtoehto noista, Itäkeskus ja Tikkurilakin menisi. Kaikista pahimmalta kuulostaa Myyrmäki ja Kannelmäki.

Oikeasti asun Sörnäisissä ja haluaisin muuttaa vanhaan Herttoniemeen.

Vierailija
56/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrmäki. Asuin muutaman vuoden ja viihdyin. Paremmim kuin Haukilahdessa.

Vierailija
57/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Lintuvaarassa Leppävaaran kupeessa. Valitsen siis Leppävaaran noista mainitsemistasi. Lintuvaara on ihana:)

Vierailija
58/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 19:15"]

[quote author="melba" time="26.10.2014 klo 19:03"]Leppävaara ykkönen (täällä asunkin) Kannelmäki kakkonen (rauhallinen alue, hyvät koulut) Malmi, Kontula, Itis kolmannella sijalla (ovat Helsingissä), töiden takia ehkä Malmi kivoin Tikkurila ja Myyrmäki muuten minusta ihan ok, mutta valitettavasti Vantaalla ja lapsiperheellä en sinne muuttaisi kouluasioiden takia. Kun lapset eivät enää asu kotona, niin voisin muuttaa kumpaan tahansa.   Tästä listasta puuttuivat elitistisemmät alueet, joihin taas en haluaisi muuttaa. [/quote] Miksi ei kouluasioiden takia Vantaalle?

[/quote]

Muakin yllätti toi koska mulla on käsitys että Vantaalla on kouluasiat paljon paremmassa jamassa kuin esim. Espoossa. Omat lapset käyneet ensimmäiset neljä vuotta Kulomäessä ja myöhemmin Korsossa ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä kouluihin ja opettajiin.

- ohis

Vierailija
59/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kaikki asuinpaikat edustaa mulle sellaista kauhuskenaariota, missä asiat ovat menneet perustavalla tavalla pieleen ja joudun muuttamaan jonnekin missä voi asua tosi halvalla. Kyllähän minä pakon edessä noista jonkin valitsisin, mutta en vapaaehtoisesti. Oliskohan Kannelmäki pienin paha?

Vierailija
60/77 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:43"]Itäkeskus - Olen siellä (uimahallin läheisyydessä) asunutkin ja oli ihanan vehreä alue, palvelut lähellä. Kulkeminen julkisilla helppoa, kun dösiä lähtee joka suuntaan & metro menee usein. Tikkurila - Liian kaukana itselle keskeisistä sijainneista, ainakin julkisilla kulkien. [/quote] Fun fact - Tikkurilasta pääsee nopeammin junalla keskustaan kuin itiksestä metrolla keskustaan.

[/quote]

Joo, mutta eihän tän viesin ap väittänytkään että HÄNEN olisi tarvis päästä keskustaan. On esim. hieman helpompi käydä töissä Vuosaaressa ja harrastuksissa Herttoniemessä Itiksestä kuin Tikkurilasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi