Huomenna soitan lastensuojeluun. Hakekoon lapsen pois.
Mä en jaksa enää tuota lasta hetkeäkään. En vaan jaksa. Arkipäivät yhtä helvettiä, viikonloput kiukuttelua.
Hakekoon pois. En jaksa enää.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:02"]Voi :( Onko erityislapsi? [/quote] On. Adhd muttei ylivilkkautta, lukihäiriö jne jne jne. Ihan kun se lapsen pää ois ihan tyhjä. Ei kuuntele, ei tottele, saa raivarin jos ei saa tahtoaan läpi. Ap
[/quote]
Sulla on varmasti todella raskasta :( Onko ketään tuttua/sukulaista, joka hetken katsoisi lapsen perään? Toivotan teille kaikkea hyvää.
Ei se hetki auta mitään. Se on kahta kauheempi kun pääsen kotiin. Kerran kun äitini oli meillä sillä aikaa kun kävin kaupoilla, niin mietin hyppäänkö junaan/laivaan ja katoan vaan jonnekin.
Ap
Saako positiivista huomiota koskaan? Kehuja, yhdessä tekemistä jne. Jos se auttaisi kiukutteluun? Entä lapsen isä? Miten hän osallistuu?
Miksi aina kysytään: onko ketään tuttua, ystävää, sukulaista, naapuria -- aina kun joku itkee, ettei jaksa, ei selviä arjesta. Ja kun olen itse romuna soittanut jonnekin tukiapu-puhelimeen, on tämä sama kysymys: onko ketään, kenen kanssa puhua. No vittu ei ole, siksihän minä soitakin ja se yksi joka on, ei häntä voi loputtomiin kuormittaa.
Ja jos uupuneella äidillä olisi tätä tukiverkostoa, ei sitä silloin sanoisi, että annan lapseni pois. Silloin ei uupuisi.
Tämä on kummallista, ettei lastensuojelu eikä mikään instanssi auta. Kun minä romahdin ja itkin tilanteeni terv.huollon sektorille, lapset meinattiin ottaa pois. Enkä ollut edes lapsiini väsynyt, vaan kotitilanteeseen ja puolisoon.
Tämä ap on väsynyt lapseensa. Ja siti ei saa apua.
Anna neuvon: kun ensi kerralla menet, älä itke, älä raivoa. Sano kylmällä, kovalla ja tunteettomalla äänellä - tai vaihtoehtoisesti romahda, ole epätoivoinen ja tuskainen, eleet mukaan - ja sitten sanot, että olet niin väsynyt, että voisit vaikka nakata rekan alle ton penskan. Olet miettinyt, miten tämä tilanne loppuisi, ja voisit sytyttää talon tuleen tms. Juottaa unilääkemenhua lapselle. Uhkaa tehdä itsellesi jotain. Kuvaile mitä aito tehdä, kerro miten olet pitkää miettinyt.
Johan lähtee tapahtumaan.
Tuo on sitä vanhemmuutta! Mitä hittoa te ihmiset oikein kuvittelette vanhemmuuden olevan, ainaista vaippamainosta? Ei kannata hankkia ihan heppoisin perustein lapsia.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 17:28"]
Ei välttämättä ole kuitenkaan onnistu. Itsekin yritin samaa. Ei ole vapaita paikkoja avohuollon sijoitukseen ja huostaanotoon ei ole kuulemma perusteita.
Rakastan lastani yli kaiken,mutta kotona olo ei vaan onnistu,kun en saa tottelmaan. Koulussa pitäisi käydä, sisaruksia ei saisi hakata ja potkia jne.
En ole ap.
[/quote]
Oikeestiko yritit ?
Osa ongelmalapsista varmasti on kasvatuksen tulosta, osalla taustalla aivojen toimintahäiriö johon kasvatus ei auta. Esim. otsalohkovamma voi aiheuttaa empatiakyvyttömyyttä.
Ulkopuolisen on mahdoton sanoa kummasta on kysymys. Eikä sitä usein pysty mistään tietämään.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:33"]
Tuo on sitä vanhemmuutta! Mitä hittoa te ihmiset oikein kuvittelette vanhemmuuden olevan, ainaista vaippamainosta? Ei kannata hankkia ihan heppoisin perustein lapsia.
[/quote]Idiooooooottttiiiiii.
Kuinkahan moni teistäkin mollaajista osaavat lapsia hoitaa??
Ravinto on lapsille ensiarvoisen tärkeää myös henkisen kehityksen kannalta.
Te ruokitte lapsia neuvolan suositusten mukaan. Rasvatonta sitä ja rasvatonta tätä. Sokeria kyllä pitää antaa ja valmisruokia, kun äiti ei viitsi eikä halua panostaa.
kyllä nää nykypäivän "erityislapset" vois ihan lukee suoraan kastiin "tulevaisuuden kouluampujat" Eikö kukaan mieti miten näitä on nykypäivänä niin paljo?!? Ja ei. "Parempi" diagnosointi EI selitä koko totuutta.
Toiset vanhemmat syyttävät aina lasta kaikesta, toiset itseään. Kuulut selvästi ekaan ryhmään. Ehkä sun kannattaisi hankkia mielummin itsellesi apua, että kestät paremmin elämässä eteentulevia epämiellyttäviä ja vaikeita asioita. Näkisit ehkä sitten lapsesikin vähän positiivisemmassa valossa ja pärjäisit paremmin hänen kanssaan. Toki lapsellekin apua, jos joku sairaus on. Mutta vanhemman asenteella on aika suuri merkitys myös lapsen käytökseen.
Ärsyttää kyllä hieman tuollaiset vanhemmat. Kaikkien ei kannattaisi lapsia hankkia. Kuulostaa aika sairaalta ja tunnekylmältä, jos pystyy lapsensa tuosta vaan hylkäämään, kun vaikeuksia tulee. Onneksi saat pian apua masennukseesi tai johonkin vastaavaan. Ps. Alkoholin käyttö ei muuten yhtään paranna tilannettasi.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:33"]Tuo on sitä vanhemmuutta! Mitä hittoa te ihmiset oikein kuvittelette vanhemmuuden olevan, ainaista vaippamainosta? Ei kannata hankkia ihan heppoisin perustein lapsia.
[/quote]
Ei voi etukäteen tietää, millaisen lapsen saa ja missä vaiheessa voimat loppuu.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:33"]Tuo on sitä vanhemmuutta! Mitä hittoa te ihmiset oikein kuvittelette vanhemmuuden olevan, ainaista vaippamainosta? Ei kannata hankkia ihan heppoisin perustein lapsia.
[/quote]
Ei voi etukäteen tietää, millaisen lapsen saa ja missä vaiheessa voimat loppuu.
[/quote]
Siihen kannattaa hakea apua hyvissä ajoin, jos meinaa voimat loppua. Ettei lapsen tarvitse kärsiä vanhemman ongelmista.
Ei ole lääkitystä. Eikä ketään kiinnosta asia. Kukaan ei ota vastuuta hoidosta. Tähän menessä olen itse joutunut vaatimaan tutkimuksia, lääkärikäyntejä jne jne jne.
Ap
Ja pitääkö mennä vielä lisää lapsia tekemään, jos on jo erityislapsi/lapsia? Miksi jotkut eivät osaa ajatella ajoissa niitä voimavarojaan, ettei lasten tarvitsisi kärsiä vanhemmista, joilla ongelmia jaksamisen kanssa? Monet pahasti oireilevat lapset tulevat "hankalammiksi" ainoastaan kykenemättömien vanhempien takia. Kun kukaan ei huomio, kuntouta eikä rakasta oikeasti. Varmasti ongelmat vain pahenevat, kun vanhemmat heittävät vain kylmästi hanskat tiskiin ja syyttelevät lasta, katsomatta itse peiliin. Tsemppiä vaan ap. Älä ainakaan enempää tee lapsia.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:02"]Voi :( Onko erityislapsi?
[/quote]
On. Adhd muttei ylivilkkautta, lukihäiriö jne jne jne. Ihan kun se lapsen pää ois ihan tyhjä. Ei kuuntele, ei tottele, saa raivarin jos ei saa tahtoaan läpi.
Ap