Mitä ruokaa teillä tänään?
Onko teillä sunnuntaisin 1 vai 2 lämmintä ruokaa?
Me syötiin päivällä kanaviilokkia ja illaksi teen intialaista kasvisruokaa (ainakin intialaista kukkakaalia ja intialaisia perunoita).
Kommentit (67)
Yksi ruoka. Perunamuusia ja nakkia, salaatti
Lounaaksi oli pinaattilettuja, päivälliseksi jauhelihakeittoa ja itse tehtyä, vastapaistettuja sämpylöitä,jälkkäriksi suklaavanukas.
Suikkariruikkaus kurkkuun lämpimänä ja juomaksi siideriä. Jälkkäri päätetään myöhemmin.
Lounaalla sushia ja patonkia.
Päivällisellä kanaa ja riisiä ja kasviksia.
Itsetehtyä pastaa tomaatti-basilika kastikkeella.
Lounaaksi tomaattikeittoa ja päivälliseksi kananrintafilettä ja uunijuureksia vuohenjuustolla. Pakkoa sanoa, että aika epäterveellisesti monet tuntuvat syövän... Ei millään pahalla :)
Päivällä lohta ja perunoita ja nyt illemmalla syötiin vielä tacoja
Yleensä vain yks ruoka viikonloppuisin. Tänään oli poikkeus. Tehtiin eilen ihan liikaa sushia ja kutsuttiin pari kaveria niitä tuhoamaan. Tulivat niin aikaisin (lounaalle), että käytiin sitten vielä päivällisaikaan miehen kanssa ulkona syömässä.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 19:25"]
Lounaaksi tomaattikeittoa ja päivälliseksi kananrintafilettä ja uunijuureksia vuohenjuustolla. Pakkoa sanoa, että aika epäterveellisesti monet tuntuvat syövän... Ei millään pahalla :)
[/quote]
En vetäisi isompia johtopäätöksiä yhdestä tai kahdesta ateriasta.
Lounaalla eilistä pizzaa ja päivällisellä kanaa pekonilla, kastikkeella, perunalla ja uunijuureksilla. Jälkiruokana suklaa-raakakakkua.
Oikeesti, miten helvetin aikaisin te nousette vkonloppuna, että viitisitte/jaksatte mättää aamupalat, lounaat, päivälliset ja kaikki muut mätöt?!? :O me noustiin 8.50, syötiin aamupalat, touhuttiin kaikenlaista, valmistauduttiin juhliin, siellä syötiin lautasmallin tapaiset annokset klo 14.30 aikaan, 15.30 oli kakkukahvit. 18.30 lapsi söi iltapalan ja 19.00 meni nukkumaan, me aikuiset ei syödä enää mtn. Normaali vkonloppu menee about samalla rytmillä. N. 9 aamupalaa, 15-16 ruoka, iltapala (pe-la) 21, su aikuiset ei syö iltapalaa ja lapsi klo 18.30, että ehtii ajoissa nukkumaan.
Arkirytmi; mä herään klo 04.45, lapsi herää 05.00, syö aamupalan 05.15. Mä syön aamupalan n. 08.00, lapsi samoihin aikoihin päiväkodissa, mies syö klo 8.30. Klo 11 lounas mulla töissä ja lapsella päiväkodissa, miehellä klo 11.30, klo 14 lapsi syö välipalan pk:ssa. N.16 syödään päivällinen kotona, sen jälkeen minä ja mies ei syödä enää mtn, lapsi syö iltapalan klo 18.30.. Ollaan joskus yritetty tota mättörytmiä, mutta ei se vaan toimi että koko ajan pitäis syödä..
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 19:46"]
Oikeesti, miten helvetin aikaisin te nousette vkonloppuna, että viitisitte/jaksatte mättää aamupalat, lounaat, päivälliset ja kaikki muut mätöt?!? :O me noustiin 8.50, syötiin aamupalat, touhuttiin kaikenlaista, valmistauduttiin juhliin, siellä syötiin lautasmallin tapaiset annokset klo 14.30 aikaan, 15.30 oli kakkukahvit. 18.30 lapsi söi iltapalan ja 19.00 meni nukkumaan, me aikuiset ei syödä enää mtn. Normaali vkonloppu menee about samalla rytmillä. N. 9 aamupalaa, 15-16 ruoka, iltapala (pe-la) 21, su aikuiset ei syö iltapalaa ja lapsi klo 18.30, että ehtii ajoissa nukkumaan.
Arkirytmi; mä herään klo 04.45, lapsi herää 05.00, syö aamupalan 05.15. Mä syön aamupalan n. 08.00, lapsi samoihin aikoihin päiväkodissa, mies syö klo 8.30. Klo 11 lounas mulla töissä ja lapsella päiväkodissa, miehellä klo 11.30, klo 14 lapsi syö välipalan pk:ssa. N.16 syödään päivällinen kotona, sen jälkeen minä ja mies ei syödä enää mtn, lapsi syö iltapalan klo 18.30.. Ollaan joskus yritetty tota mättörytmiä, mutta ei se vaan toimi että koko ajan pitäis syödä..
[/quote]
Voitte olla ihan vapaasti syömättä "mtn", mutta monet tykkäävät rytmittää syömiset 3-4 kertaan päivässä.
Lounaaksi jauhelihakastiketta, pastaa ja porkkanaraastetta.
Päivälliseksi ahvensoppaa ja ruisleipää, jälkkäriksi marja-hedelmärahkaa. Nam!
uunijuureiksia ja tofua, kera kaalisalaatin. päivällikseksi lapsi söi linssikeiton tähdettä. Aikuiset vain yhden ruuan.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 19:46"]
[/quote]
Voitte olla ihan vapaasti syömättä "mtn", mutta monet tykkäävät rytmittää syömiset 3-4 kertaan päivässä.
[/quote]no jos luit ton mun tekstin, niin me nimenomaan syödään n. 3 krt/vrk..
Jotain lihapataa, ei sillä kai virallista nimeä ole. Hirveä ja possua vuokaan, porkkana kiekkoina, lanttua paloina, sipulia lohkoina, pala palsternakkaa ja juuripersiljaa, katajanmarjoja, pippuria (viher-, rose- ja mustapippuri), suolaa, vettä. Lisukkeena perunamuusia ja salaattia.
Sunnuntaisin on yksi lämminruoka vain ja se onkin sitten joku tämmönen runsaahko.
Sunday dinner: sinihomejuusto-cheddar-kanarullia, uuniperunaa jossa pippurituorejuustoa ja kreikkalaista salaattia
Iltapalaksi anopin tekemiä karjalanpiirakoita ja munavoita
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 17:13"]laiska äiti esittäytyy!! annoin ruuaksi vain leipää: chiapatta sämpylää jonka päälle laitoin ripauksen voita, juuston ja tein tälläistä seosta: sipulia, punaista ja vihreää paprikaa, mausteita, herneitä, tomaattia, tonnikalaa ja yksi muna. ensin pannulle öljyä, sipulit ja mausteet, kuullotus. sitten paprikat ja hetken päästä tonnikala, herneet ja tomaatit. viimeiseski muna siihen sekaisin ja ladotaan leivän (+ voi ja juuuston) päälle reilu kerros.
tämän lisäksi lapset söivät omenaa, banaania, juotavaa jogurttia ja kakkua palaset. Illalla vielä teen jotain ruokaa iltapalaksi tai sitten syövät nakkeja ja munakasta
[/quote]
Nämä "vittumäoonlaiska, avaan nyt sateenvarjon kun paskasade alkaa" on niin kyllästyttää äitiä. Miksi sitä omaa paksuutta pitää itsekin vielä korostaa? Olkaa luistella ihan rauhassa.
[/quote]
Ihana ennakoiva tekstistä, vähä mä oon paska mutsi : en jaksa edes suomentaa kommenttini.