Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepäivähoitaja ei suostu FB-kaveriksi. Mitä mieltä?

Vierailija
26.10.2014 |

Olen pyytänyt lapsen perhepäivähoitajaa FB-kaveriksi. Minun mielestäni olisi ihan asiallista suostua, onhan hän lapseni elämässä suuri ja tärkeä asia. En ymmärrä miksi ei voi suostua...

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni vähän haiskahtaa siltä, että henkilöllä on jotakin salattavaa jollei voi FB-kaveriksi ryhtyä. Jos elää normaalia ja tasapainoista elämää, ei facebookissakaan pitäisi olla mitään mitä ei voisi asiakkaillekin näyttää. Eri asia on tietysti jos se on täynnä esim. humalassa örveltämistä. Tällöin ottaisin lapseni pois hoitopaikasta.

Vierailija
22/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin päiväkodeissa on ohjeistus, että hoitajat ja lasten vanhemmat ei saa olla fb kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Voihan ne asetukset helposti laittaa niin ettei päivitykset näy hoitolapsen vanhemmalle.

Vierailija
24/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:05"]

Ainakin päiväkodeissa on ohjeistus, että hoitajat ja lasten vanhemmat ei saa olla fb kavereita.

[/quote]

Aijaa, mulla on kyllä yksi sellainen kaveri. Mutta me on tunnettu ennen kuin tavattiin päiväkodin kautta, mutta sitten vasta löysin hänet fb:stä. 

Vierailija
25/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:05"]

[/quote]

Jossain pk:ssa voi olla, mitenkään yleistä tuollainen ei todellakaan ole. Mihin se perustuisi? Pienillä paikkakunnilla hoitajat ja vanhemmat voivat olla keskenään parhaita kavereita, lähisukulaisia jne. fb-kaveruus on aika mitätön asia.

Vierailija
26/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään pyytää lapsen hoitajia tai opeja fb-kavereiksi. Menis roolit ihan sekaisin.

Vierailija
27/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:05"]

[/quote]

Jossain pk:ssa voi olla, mitenkään yleistä tuollainen ei todellakaan ole. Mihin se perustuisi? Pienillä paikkakunnilla hoitajat ja vanhemmat voivat olla keskenään parhaita kavereita, lähisukulaisia jne. fb-kaveruus on aika mitätön asia.
[/quote]

Ohjeistus koskeekin nimenomaan vain päivökodin kautta tuntevia. Kyllä sitä saa olla vanhojen kavereiden kanssa tekemisissä edelleen, mutta ihmiseen joka on pelkästään hoitolapsen vanhempi, ei tulisi luoda muuta suhdetta. Koskee fb-kaveruutta kuin sitäkin jos jonkun lapsen isi pyytää kahville.

Vierailija
28/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:03"]

Kyllä mielestäni vähän haiskahtaa siltä, että henkilöllä on jotakin salattavaa jollei voi FB-kaveriksi ryhtyä. Jos elää normaalia ja tasapainoista elämää, ei facebookissakaan pitäisi olla mitään mitä ei voisi asiakkaillekin näyttää. Eri asia on tietysti jos se on täynnä esim. humalassa örveltämistä. Tällöin ottaisin lapseni pois hoitopaikasta.

[/quote]

Hoitaja saa olla vapaa-ajallaan niin kännissä örvertäjä kuin haluaa. Se on toki eri asia kuinka fiksua se on tai ei ole, mutta sinulla vanhempana ei ole siihen mitään sanomista kunhan hoitaja (päiväkodissa tai pph) on työssään selvin päin. En minäkään hoitajana puutu sinun vanhemman känniörveltämisiin.

Vierailija
29/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään suostuisi, jos olisin lapsesi perhepäivähoitaja. Oletko kuullut yksityisyydestä?!

Vierailija
30/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:05"] Ainakin päiväkodeissa on ohjeistus, että hoitajat ja lasten vanhemmat ei saa olla fb kavereita. [/quote] Jossain pk:ssa voi olla, mitenkään yleistä tuollainen ei todellakaan ole. Mihin se perustuisi? Pienillä paikkakunnilla hoitajat ja vanhemmat voivat olla keskenään parhaita kavereita, lähisukulaisia jne. fb-kaveruus on aika mitätön asia. [/quote] Ohjeistus koskeekin nimenomaan vain päivökodin kautta tuntevia. Kyllä sitä saa olla vanhojen kavereiden kanssa tekemisissä edelleen, mutta ihmiseen joka on pelkästään hoitolapsen vanhempi, ei tulisi luoda muuta suhdetta. Koskee fb-kaveruutta kuin sitäkin jos jonkun lapsen isi pyytää kahville.

[/quote]

Ei esimies voi tuollaista kieltää.

Vierailija
31/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook-kaverit saa onneksi valita ihan itse.

Minulla on kavereina joitain sukulaisia ja ystäviä. Ei suinkaan koko tuntemaani maailmaa.

Vierailija
32/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta itse en lastentarhanopettajana hyväksy Fb-kavereikseni vanhempia. Vapaa-ajalla en kiinnitä myöskään heihin mitään huomiota esimerkiksi kaupassa, he ovat minulle kuin ilmaa. Minua ei kiinnosta jutella lapsien asioista vapaa-ajallani, siksi näin tyly tapa. 

Vierailija
33/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:19"]

Provohan tämä on, mutta itse en lastentarhanopettajana hyväksy Fb-kavereikseni vanhempia. Vapaa-ajalla en kiinnitä myöskään heihin mitään huomiota esimerkiksi kaupassa, he ovat minulle kuin ilmaa. Minua ei kiinnosta jutella lapsien asioista vapaa-ajallani, siksi näin tyly tapa. 

[/quote]

Lapsen onkin sitten tosi kiva olla sun ryhmässä hoidossa kun vapaa-ajalla et ole tuntevinasi ja käännät äkkiä pään pois jos lapsi vaikka hymyilee ja tervehtii?

Vierailija
34/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:05"] Ainakin päiväkodeissa on ohjeistus, että hoitajat ja lasten vanhemmat ei saa olla fb kavereita. [/quote] Jossain pk:ssa voi olla, mitenkään yleistä tuollainen ei todellakaan ole. Mihin se perustuisi? Pienillä paikkakunnilla hoitajat ja vanhemmat voivat olla keskenään parhaita kavereita, lähisukulaisia jne. fb-kaveruus on aika mitätön asia. [/quote] Ohjeistus koskeekin nimenomaan vain päivökodin kautta tuntevia. Kyllä sitä saa olla vanhojen kavereiden kanssa tekemisissä edelleen, mutta ihmiseen joka on pelkästään hoitolapsen vanhempi, ei tulisi luoda muuta suhdetta. Koskee fb-kaveruutta kuin sitäkin jos jonkun lapsen isi pyytää kahville.

[/quote]

[/quote]

Kyllä vaan periaatteessa voi. Tai sit pitäis kikkailla itsensä työntekijän elämänpoluille työajan ulkopuolelle ja lähestyä sitä kautta.

Vierailija
35/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hoitaja on ammatillinen.. Mutta millainen ihminen pyytää hoitajaa kaveriksi?

Vierailija
36/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tervehtimättä jättäminen on tylyä. Kyllä meillä jopa lapsen testannut psykologi tervehti, mutta tietenkään ei juttelemaan mitään jääty. 

Vierailija
37/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoitaja tervehdin jos perhe tervehtii ensin, muuten en koska silloin saatan paljastaa että perheen lapsi on työpaikassani hoidossa ja sen kieltää vaitiolovelvollisuus.

Fb-kaveriksi en ota asiakkaita.

Vierailija
38/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:17"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä vaan periaatteessa voi. Tai sit pitäis kikkailla itsensä työntekijän elämänpoluille työajan ulkopuolelle ja lähestyä sitä kautta.
[/quote]

Se on ohjeistus, ei laki.

Vierailija
39/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei vissiin ole mitään käytöstapoja! Samaa sarjaa oli yksi lapseni koulunkäyntiavustaja, joka ei vastannut tyttäreni ja kaverinsa tervehdykseen kauppajonossa. Käsittämätön juntti. Itse olen tehnyt montaa työtä elämässäni ja tottakai vapaa-ajalla tervehdin työni puolestakin tuntemiani. Nyt työskentelen viidettä vuotta opettajana ja ihan alkeellisiin tapoihin kuuluu tervehtiä lapsia ja vanhempia vapaa-ajallakin. Harvoin ne alkaa jutella sen enempää kuin pakolliset small talkit jossain jonossa. Ja jos kerran kahdessa vuodessa tulevat puhumaan, niin on sitten varmaan tärkeää asiaa, johon voidaan palata myöhemmin.

Uskomaton asenne sinulla.... Onneksi meidän lähipäikyn tädit on normaaleja ihmisiä, jotka iloisesti tervehtii myös iltalenkillä, jos sattuu tulemaan vastaan. Kyllä ihminen on ihan väärässä työssä, jos työhön liittyvät ihmiset aiheuttavat tuollaisen tunteen vapaa-aikana, että haluaa kohdella niitä kuin ilmaa. Ai niin, olen kerran jututtanutkin meidän yhtä lto:ta Lidlin pihassa. Sattui tulemaan vastaan ja kysyin, miten on vuorotteluvapaa mennyt. Kertoi iloisena tekemisistään ja juttua riitti.

[/quote]

Vierailija
40/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:03"]

[/quote]

Hoitaja saa olla vapaa-ajallaan niin kännissä örvertäjä kuin haluaa. Se on toki eri asia kuinka fiksua se on tai ei ole, mutta sinulla vanhempana ei ole siihen mitään sanomista kunhan hoitaja (päiväkodissa tai pph) on työssään selvin päin. En minäkään hoitajana puutu sinun vanhemman känniörveltämisiin.

[/quote]

Saa toki. Mutta miksi se sitten täytyy salata vanhemmilta? Jospa se alkoholiongelma kuitenkin näkyy töissäkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi