Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Liian kaunis" lapsi

Vierailija
26.10.2014 |

Mitä haittoja on kun oma tytär on kaunis? Kertokaa esimerkkejä?

Meillä tyttö 10v ja hänestä kuoritunut kaunotar. Eikä tämä siis vain äidin mielipide vaan häntä tuijotetaan esimerkiksi kaupoissa ja tuntemattomatkin moikkailevat?? (Tätä en oikein ymmärrä) Kavereita on aina ollut paljon, nyt myös pojat käyvät ovella pyytämässä ulos. 

Lapseni aika ujo joten se hieman suojaa? Ehkä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta ehkäisyn käyttäminen ja sen merkitys ajoissa. Ei mulla muuta. 

T: 39v, kohta isoäidiksi tuleva

Vierailija
2/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:53"]Opeta ehkäisyn käyttäminen ja sen merkitys ajoissa. Ei mulla muuta.  T: 39v, kohta isoäidiksi tuleva [/quote] Pata kattilaa soimaa, kyllä sinullakin on ollut pimppi spermassa nuorena..

[/quote]Toki olin minäkin nuori äiti, mutten teiniäiti. Olin 22 kun tämä esikoiseni syntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että lapsesi on kaunis. Ulkonäkö saattaa muuttua vielä, joten ei kannata hermoilla.

Näteistä lapsista voi kasvaa kauniita aikuisia, mutta näin ei välttämättä ole.

Fakta.

Vierailija
4/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:59"]Kauniista lapsista tulee rumia aikuisia.
[/quote] Niin totta !!. Serkkuni kaksostytöt olivat todella kauniita vuoteen 10 asti. Nykyään huomiota herättämättömiä. Molempien leuka on kasvanut todella pitkäksi väkäleuaksi. En voi nykyään uskoa samoiksi söpöiksi tytöiksi. Hevosnaamoja ovat. Ja kyllä, tiedän olevani ihmisjätettä kun näin sanon. So What?.

Vierailija
5/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi todella rumaa aikuista saivat erittäin kauniin lapsen. Tuleeko tosta pennusta aikuisena samanlainen rumilus kuin vanhempansa ovat ? Säälittää, koska luvassa on helvetin paha akne arpeineen, isot hörökorvat, vinot hampaat, helvetin iso nenä ja roikkuvat luomet. Life is so fucking great !!. Lisäksi äidin puolelta mielenterveysongelmat ja isän puolelta diabetes nro 1. Miksi he tekivät ihmisen ?

Vierailija
6/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:49"]Mitä haittoja on kun oma tytär on kaunis? Kertokaa esimerkkejä?

Meillä tyttö 10v ja hänestä kuoritunut kaunotar. Eikä tämä siis vain äidin mielipide vaan häntä tuijotetaan esimerkiksi kaupoissa ja tuntemattomatkin moikkailevat?? (Tätä en oikein ymmärrä) Kavereita on aina ollut paljon, nyt myös pojat käyvät ovella pyytämässä ulos. 

Lapseni aika ujo joten se hieman suojaa? Ehkä? No voi vittu, on sulla ongelmat !

[/quote]

Vierailija
7/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:59"]Kauniista lapsista tulee rumia aikuisia. [/quote] Niin totta !!. Serkkuni kaksostytöt olivat todella kauniita vuoteen 10 asti. Nykyään huomiota herättämättömiä. Molempien leuka on kasvanut todella pitkäksi väkäleuaksi. En voi nykyään uskoa samoiksi söpöiksi tytöiksi. Hevosnaamoja ovat. Ja kyllä, tiedän olevani ihmisjätettä kun näin sanon. So What?.

[/quote]

Ei välttämättä tule rumia aikuisia. Itse oli kaunis lapsena, sellainen suloisen kaunis, ja olin sitä myös aikuisena. Mulle ei tullut koskaan kasvupyrähdystä, vaikka aika keskimittaiseksi kasvoinkin, joten kasvojen mittasuhteet ei muuttuneet kasvaessa juurikaan. Nyt vanhempana suloisuus toki on alkanut sitten ikääntymisen myötä kadota.

Vierailija
8/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse koin että teininä miehet oli perässä ja pitkään sen jälkeenkin.
Nyt on rauha maassa.

Vierailija
9/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanha ja viisas nainen kerran huokasi, että äidin raskain risti on kaunis tytär. No hänen kaunottarensa oli myös villi, eli takuulla aiheutti unettomia öitä vanhemmilla poikaystävillä ja karkureissuilla.

Vierailija
10/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tärkeää juuri opettaa lapselle sisäisestä kauneudesta. Eli kuten joku aiempana jo vähän sanoi, kiitä lasta enemmän teoista ja hyvästä käytöksestä, empatiasta ja ystävällisyydestä kuin ulkonäöstä ja kannusta häntä sosiaalisuudessa. Tietysti ulkonäöstäkin voi antaa hyvää palautetta sopivasti! Jos tyttö on ujo voi hänestä ihmisten huomio ja suosio tuntua tunkeilevalta ja ahdistavaltakin, joten opeta häntä suhtautumaan siihen kevyesti mutta siten että osaa asettaa rajat.

Vierailija
11/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen että tyttösi on kaunis. Ei ainakaan kiusata. Mutta ihmetyttää, että jo nyt pojat ovella kopistelemassa?!?! Meidän 11 v. poika ei kyllä tyttöjen ovia vielä kolkuttele :)

Minä olen ollut kaunis tyttö, siis lapsena teini-ikään saakka. Aina kaikki puhuivat kun olen kaunis kuin nukke ja sain huomiota joka puolella. Teini-iässä leikkasin tukan siiliksi, pukeuduin mustaan pilottitakkiin, ketjut roikkui pillifarkuista jne, joten kauniiksi minua ei silloin voinut laskea. Teini-iän jälkeen aloin aikuistua ja annoin tukan kasvaa, sain jopa yhden kauneuskuningattaren tittelin.

Kauneudella saa paljon, mutta se myös vie paljon. Olen nyt jo keski-ikäinen (40), ja onneksi alkaa ikääntymisen merkit näkyä. Sanoin onneksi, koska aina saa olla huomion keskipisteenä, aina miesten huomiossa, aina kommenttien kohteena. Ei jaksaisi. Ja tulee sellainen olo, että koskaan ei saa olla "luomuna", ikinä ei voi liikkua ilman meikkiä suden näköisenä, koska "kun olen kaunis nainen pitää näyttäytyä kauniina". En tiedä ymmärrättekö, mutta kamala risti.

Haluaisin voida käydä uimassa, mutta en voi, koska joku voi nähdä että nenäni punoittaa ja vatsassa on makkara. Tiedän ettei sillä ole merkitystä, mutta lapsesta asti "kaunis" ei voi unohtaa sitä painetta.

Sen halusin kertoa kauniin tyttären äidille.

Vierailija
12/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:24"] 

Kauneudella saa paljon, mutta se myös vie paljon. Olen nyt jo keski-ikäinen (40), ja onneksi alkaa ikääntymisen merkit näkyä. Sanoin onneksi, koska aina saa olla huomion keskipisteenä, aina miesten huomiossa, aina kommenttien kohteena. Ei jaksaisi. Ja tulee sellainen olo, että koskaan ei saa olla "luomuna", ikinä ei voi liikkua ilman meikkiä suden näköisenä, koska "kun olen kaunis nainen pitää näyttäytyä kauniina". En tiedä ymmärrättekö, mutta kamala risti.

[/quote]

Terveellä itsetunnolla varustettu luonnonkaunis ihminen lähtee halutessaan meikittä iloisesti vaikka töihin tai keskustaan pyörimään (jollei ole töissä esim. jossain poikkeuksellisen julkisessa edustustehtävässä).

Vierailija
13/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee ap:sta jotenkin pedarifiilis, kun sanoo lasta kaunottareksi, jota vieraatkin mieluusti katselevat...

Vierailija
14/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat käy pyytelemässä ulos? Onko siinä siis jotain ihmeellistä? Kävi muakin lapsena naapuruston poikakatras vuorotellen ulos pyytelemässä eikä tarvinnut edes olla satumaisen kaunis, jos nyt tyttäresi siis edes on oikeasti jotenkin tavallista ihmeellisempi on. Mitä jos he pyytelevät häntä ulos ihan muista syistä kuin ulkonäöstä johtuen? Itse ainakin olin ja olen otettu siitä että seurastani pidettiin, jos taas hengaushaluja löytyy vain kauneden vuoksi niin blääh.

Vierailija
15/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:24"]

Ole iloinen että tyttösi on kaunis. Ei ainakaan kiusata.

[/quote]

Äläpäs höpise. Mulle selvisi myöhemmin, että tietyt ihmiset kiusasivat mua vuosia siksi, että olivat musta kiinnostuneita enkä huomioinut heitä. Ja ilmeisesti alunperin ulkonäön takia kiinnostuivat kun kerran ekana koulupäivänä jo yrittivät puheille. Kiusata voi asiasta kuin asiasta.

Vierailija
16/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:53"]

Minulle tulee ap:sta jotenkin pedarifiilis, kun sanoo lasta kaunottareksi, jota vieraatkin mieluusti katselevat...

[/quote]

no voi nyt vittu. Lukeeko aloituksessa noin? 

Vierailija
17/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus ei välttämättä ole mitenkään hyvä juttu, kateelliset voivat kiusata ja varsinkin jos on ujo. Olin itse koulukiusattu ja minut mm. hakattiin tyttöporukan toimesta.

Vierailija
18/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne ala-asteen ja yläasteen kaunottaret ovat ihan normaaleja huomiotaherättämättömiä sitten vanhempana, joten huoli pois.

Vierailija
19/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen... Eipä ainakaan jää yksin eikä pulaan. Opeta vain vetämään rajat (kunhan kasvaa, ettei jää ihmisten armoille ujona tyttönä siis) ja puolustamaan omaa reviiriään.

Vierailija
20/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniista lapsista tulee rumia aikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi