Laihduin 20kg-kaveri suuttui
Laihduin 90kg->70kg ja olen nyt normaali painoinen. En ole sitä ollut 20v. Eilen olin ystäväni kanssa lenkillä. Ystäväni on itse huomattavan ylipainoinen. Hän ei ole sanallakaan maininnut laihtumistani enkä itsekään ole siitä viitsinyt puhua.
Eilen sitten ehdotin pieniä juoksupyrähdyksiä kävelylenkillä. Ja voi hitto kuinka kaverini suuttui. Sieltä alkoi tulla kamala ryöpytys siitä, kuinka en enää ota kahvin kanssa pullaa, kuinka synttäreillä en syö mitään ja viimeksi leffassakaan en suostunut syömään hänen ostamiaan karkkeja. Ja kuinka en voi olettaa, että hän jaksaa juosta hetkeäkään.
Siis mitä ihmettä??? Onko teillä vastaavia kokemuksia?
Kommentit (27)
Ajattele toisen kannalta. Ei oo kivaa kun kaveri ei edes seuran vuoksi syö..
Minua ei haittaisi että tuttavani laihtuisi ja minä en, itsestänihän se on kiinni. Mutta siitä suuttuisin että lenkillä ollessa kaverini rupeisi personal traineriksi muka vaivihkaa ja ehdottaisi juoksupyrähdyksiä. Tulisi olo että joko hän yrittää tuputtaa tapojaan minulle tai hän vaan vittuilee (juostaan osa matkaa, minä kyllä pystyn mutta sinä et). Kävelylenkit kävelylenkkeinä ja intervallitreenit omanaan. Ole ap tyytyväinen että saat kaverisi mukaan lenkille, jos haluat kovemman lenkin, tee treeni yhteisen lenkin jälkeen yksin. Tuota syömisten kritisoimista en kyllä käsitä kaverilta. Minä kyllä syön karkkia jos mieli tekee, muut saa syödä tai olla syömättä.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:55"]
Ajattele toisen kannalta. Ei oo kivaa kun kaveri ei edes seuran vuoksi syö..
[/quote]
Seuran vuoksi syöminen on kyllä outo ilmiö, itse syön kyllä ihan omaa ravinnontarpeeseeni... eipä ihme jos lihoo jos syö tuollaisista syistä.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:41"]Kukaan ei jaksa laihduttajaylimielisiä, ei edes me aina hoikat ihmiset. Laihdutus ei ole saavutus elämässä. Ja kohteliaisuudesta syöty karkki tai pulla ei ketään lihota takaisin läskiksi.
[/quote]
Kyllä mun mielestä parinkymmenen kilon laihdutus on saavutus. Se kun ei hetkessä tapahdu ja vaatii sitoitumista ja itsekuria. Ja tämä kohteliaisuudesta syöminen.. huoh. Jos tietää että kaverilla on tavoitteita niin uskon että tosiystävä ei vedä pullaa perseeseen vaikka kaveri ei syökkään herkkuja. Toisen painostaminen syömään roskaa seuran tai kohteliaisuuden varjolla kertoo paljon ihmisestä.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:41"]Kukaan ei jaksa laihduttajaylimielisiä, ei edes me aina hoikat ihmiset. Laihdutus ei ole saavutus elämässä. Ja kohteliaisuudesta syöty karkki tai pulla ei ketään lihota takaisin läskiksi. [/quote] Kyllä mun mielestä parinkymmenen kilon laihdutus on saavutus. Se kun ei hetkessä tapahdu ja vaatii sitoitumista ja itsekuria. Ja tämä kohteliaisuudesta syöminen.. huoh. Jos tietää että kaverilla on tavoitteita niin uskon että tosiystävä ei vedä pullaa perseeseen vaikka kaveri ei syökkään herkkuja. Toisen painostaminen syömään roskaa seuran tai kohteliaisuuden varjolla kertoo paljon ihmisestä.
[/quote]
Eli täytyy lihottaa itsensä ja sitten laihduttaa ja puhua saavutusesta. Normaalit entiset laihduttajat ovat kyllä olleet häpeissään päästäessään itsensä lihomaan ja vaivihkaa ilman ihailua laihduttaneet normaalimittoihin. Arvonsa elämässä kullakin.
En mä ainakaan pyydä lenkillä ketään juoksemaan kanssani. Lenkkeilen yleensä yksin ja joskus juoksen vähän matkaa, jos huvittaa. Juoksu ei ole mun juttu. Olen pieni nainen, joka mieluummin kävelee reippaasti. Mielestäni epäkohteliasta ehdottaa juoksua, jos lähdetty lenkille. Yksin voi rientää, kuinka tahtoo.
Jos on saanut painoa pois, ei kai muitten mielipiteillä ole väliä. Jokainen on niin laiha tai lihava kuin tahtoo olla.
Ihanaa että sinulla on kaveri joka aidosti pystyi kertomaan mikä häntä harmittaa (ottaisin tämän sinuna niin) :) Mahtavaa että lenkkeilette yhdessä toivottavasti jatkossakin ja aina niin että huonompikuntoisen tahdissa mennään eiks vaan :) Itse nuorena laihduin lyhyessä ajassa 20kg ja yksikään silloisista kavereista ei siihen sanonut mitään, pidin sitä outona, mutta minun asiahan se oli ei muiden. Toivottavasti kaveruuteenne ei turhaan tullut säröä ja onnittelut elämänmuutoksestasi!