Pärjääkö peruspäivärahalla ok jos velaton asunto?
Mietin josko myisi pk-seudulta kerrostalokaksion ja ostaisi maalta jonkun vaatimattoman okt:n. Saahan niitä sadalla tuhannella? Ja elelisi lopun elämää niillä työttömyyskorvauksilla jos maalla ei ole työtä.
Ei kai sitä ihminen oikeastaan kovin kummoisia tarvitse.. Leipoisi leipää, kävisi marjassa + kalassa, ottaisi rennosti..
Vai onko jotain mitä en osaa huomioida tuossa yhtälössä?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 09:22"]
Miten voi olla noin monen mielestä hyvä suunnitelma heittäytyä veronmaksajien elätiksi?
[/quote]
Töitä ei kuitenkaan riitä kaikille ja tuolla systeemillä yhteiskunnalta ei mene niin paljon, kun kaupunkiasukeille. Ap voi myös kerätä marjoja, sieniä ja käpyjä ja tienata niillä. Maallakin löytyy yllättävän paljon pulloja, jos jaksaa pyöräillä tienvarsia. Sukulainen asui aikoinaan vitostien varrella ja kävi viikonloppuisin 30-40 km lenkkejä ja sai tosi hyvät tienestit, vaikka asui kaukana keskusksista.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 08:50"]
Mietin josko myisi pk-seudulta kerrostalokaksion ja ostaisi maalta jonkun vaatimattoman okt:n. Saahan niitä sadalla tuhannella? Ja elelisi lopun elämää niillä työttömyyskorvauksilla jos maalla ei ole työtä.
Ei kai sitä ihminen oikeastaan kovin kummoisia tarvitse.. Leipoisi leipää, kävisi marjassa + kalassa, ottaisi rennosti..
Vai onko jotain mitä en osaa huomioida tuossa yhtälössä?
[/quote]
Voihan tuo toimiakin, asennekysymys. Elämä on valintoja.
20-30 t€ puskurirahasto on aika äkkiä kulutettu jos on tottunut käyttämään rahaa.
Työmarkkinatuki/työttömyyspäiväraha on 32,66 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa. Puhtaana jotain 550 €/kk.
Jos sinulla on omia varoja et tule saamaan toimeentulotukea.
[/quote]50 tonnilla talo, siinä jää jo paljon puskuria, pistää vaikka osakkeisiin.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 09:22"]Miten voi olla noin monen mielestä hyvä suunnitelma heittäytyä veronmaksajien elätiksi?
[/quote]Helpottaa PK-seudun asuntopulaa. Työttömyystuki on niin pieni, että moni työssäkäyväkin saa enemmän yhteiskunnalta.
Vuokraa maalta asunto tai talo ja elä Helsingin asunnon vuokratuotolla ja työttömyystuella.
Aaaa...eli jos ei saa töitä, on luuseri mutta jos jättäytyy pois töistä, se on ihailtavaa. Selvä.
Juu, myyt sitten niitä käpyjä euron kappale.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 09:39"]Aaaa...eli jos ei saa töitä, on luuseri mutta jos jättäytyy pois töistä, se on ihailtavaa. Selvä.
[/quote]Aphan sanoi, että voi mennä töihinkin jos työpaikka löytyy. Pakkoko köyhän on sinne pk-seudulle jäädä elämään nihkeästi. Kalliimmaksi tulee helsinkiläinen työtön joka vie asunnon joltain työhaluiselta ja nostaa kaupungin hintatasoa.
Jostain pikkukylästä saat kerrostaloasunnon todella halvalla. Palvelut on kuitenkin lähellä, ja vastikkeeseen voit saada asumistukea. Ylimääräiset rahat kannattaa ottaa pois pankkitililtä, niin näytät varattomalta. Aina voi sanoa, että pelasin tai join rahat.
Tätä olen suunnitellut itsekin, erakoitumista johonkin pikkukylään.
Sut sitten työllistetään ja aktivoidaan.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 09:45"]
Juu, myyt sitten niitä käpyjä euron kappale.
[/quote]
Hassu, ei se mikään vitsi ole. http://yle.fi/uutiset/kapyja_keraamalla_jopa_nelja_tonnia_kuussa_puhtaana_kateen/6374487
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 09:39"]
Aaaa...eli jos ei saa töitä, on luuseri mutta jos jättäytyy pois töistä, se on ihailtavaa. Selvä.
[/quote]
Ei tartte aina olla noin mustavalkoinen. Minä ainakin olen itse ollut työtön, mutta en moiti ap:n ajatusmaailmaa. Hänhän selvästi sanoo voivansa mennä töihin, jos löytyy. Mitä sitä turhaan kaupungintason tukia ottamaan, jos maaseudulla tulos on sama. Joissain maaseutukunnissa voi jopa työllistyä paremmin, koska siellä pidetään ihmisestä huolta. Itse asiassa lapsuudenkotini naapurissa on yksi nuori mies, joka tuli halpojen vuokra-asuntojen perässä sinne. Hänet työllistettiin ja käy nyt osa-aikaisessa vakityössä - ja maksaa yksiöstä vuokraa 300 euroa/kk, kuitenkin kaikki tarpeelliset palvelut, kuten kaupat ja apteekki on 600 metrin säteellä asunnosta. Lääkäriin on kokonainen kilometri. Bussitkin kulkee kaupunkiin, kesällä vähän huonommin, mutta kouluaikoina pääsee hyvin. Kesälläkin taitaa pari bussia päivässä mennä.
Tarkoitatko vaatimattomalla pientä vai huonokuntoista?
Mä en taas ymmärrä, mikä tuossa suunnitelmassa on niin kamalaa. Ja olen itsetyössäkäyvä, mutta en ole kateellinen työttömien pikkuhiluista.
Käpyjä voi kerätä vain omasta metsästä
Käpyjä voi kerätä luvan kanssa muidenkin metsästä tai siis hakkuuaukeilta. Yhteys mhy:n, sieltä neuvotaan.
Vuokraa nykyinen asunto ja maksa vuokralla uuden talon lyhennystä. Eläkkeelle jäädessä sinulla on asunto ja talo. Oman suunnitelmasi mukaan vain talo.
Kuukaudessa käteistä oli käytössä n. 550€...Vähän tiukkaa. Sähkölämmitys makssaa, puilla voi hoitaa osan lämmitystä, mutta maksaa nekin. Halvimmillaan joku isäntä voi myydä 25-30€ heittokuutio..
Syöminen on aina sääneltävissä.
Muistat että sen halvan mummon möksän kun ostta, niin sulle tulee eteen vesihuollon järjestäminen jos vesi tulee hanasta. Kustannus 10-15th. Katot niin vanhan et joutuu kantamaan vedet..
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 09:22"]Miten voi olla noin monen mielestä hyvä suunnitelma heittäytyä veronmaksajien elätiksi?
[/quote]Ilahduttaa se ajatus oravanpyörästä hyppäämisestä. Työpaikka ja asunto sitten jollekin haluavalle, kun kaikille ei riitä.