Pitkittynyt päänsärky - voisiko beetasalpaaja auttaa?
Minulla on pitkittynyt päänsärky. Särky ei ole niin kovaa, ettenkö selviäisi jotenkin arkisista jutuista ja työstä. Mutta hajottavaa kuitenkin. Jännityspäänsärystä puhui lääkäri. Sain triptyl-lääkityksen kokeiluun ja lisäksi liikun paljon. Liikunnan lisääminen ei ole siis relevanttia. Triptyl kuitenkin aiheuttaa nopeutunutta sykettä ja välillä rytmihäiriöitä. Osaako joku sanoa, voisiko esim. beetasalpaaja auttaa estolääkkeenä? Minulla oli sellainen nuorempana käytössä toiseen vaivaan ja silloin ei ainakaan tullut haittoja. Migreeniin olen kuullut, että siitä voisi olla apua. Mutta entäköhän tällaiseen särkyyn?
Kommentit (4)
Tietääkö joku voiko beetasalpaajat auttaa bruksismiin? Kun bruksismissa käytetään tuota triptyliä myös.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku voiko beetasalpaajat auttaa bruksismiin? Kun bruksismissa käytetään tuota triptyliä myös.
Luin jostain, että beetasalpaajat voivat vähentää joidenkin lääkkeiden aiheuttamaa bruksausta. Mutta muuten en ole törmännyt missään siihen, että voisivat vähentää bruksausta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on määrätty beetasalpaajaa migreenin estoon, olen syönyt 6v, mutta minusta se ei ole vaikuttanut. Hormoniperäiset migreenit on ja pysyy ja stressiperäiset. Ja jos sulla on jännitysspäänsärkyä, niin en usko että beetasallpaaja sopii siihen. Kai.
Kiitos paljon! Ap
Mulle on määrätty beetasalpaajaa migreenin estoon, olen syönyt 6v, mutta minusta se ei ole vaikuttanut. Hormoniperäiset migreenit on ja pysyy ja stressiperäiset. Ja jos sulla on jännityspäänsärkyä, niin en usko että beetasalpaaja sopii siihen. Kai.