Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ammatti besserwisserille?

Vierailija
25.10.2014 |

Tuli tuosta "Mitä päivänselvää asiaa et ole tajunnut kuin vasta aikuisena" -ketjusta mieleen.

Mä olen aina tiennyt kaikesta jotain. Mulla on hyvä yleissivistys ja voi keskustella asiasta kuin asiasta. 

Mutta sinä se sitten onkin. Olen kaikessa keskinkertainen. En oikeasti tiedä mistään asiasta erityisen asiantuntemuksella tai perinpohjaisesti. Olen työssäni keskinkertainen ja joudun kamppailemaan kun pitäisi perehtyä johonkin asiaan. Lukiossa vielä loistin, mutta kun korkeakoulussa piti syventyä yhteen asiaan ei se enää onnistunutkaan. Halusin vaan perehtyä kaikkeen mahdolliseen vähän. Minua ei kiinnosta yhden asian opiskelu. Innostun kaikesta nippelitiedosta ja luen paljon kaikenlaisia tiedelehtiä ja asia-artikkeleita. Mutta syventyminen yhteen aiheeseen ei ole minun juttuni. 

Haluaisin hyödyntää yleissivistystäni. Nyt olen siis insinööri (en tarkenna alaa sen enempää) ja kahvitunnilla olo on kuin tuota edellä mainittua ketjua lukiessa. Mikä olisi sellainen ammatti/koulutus, jossa hyvästä yleissivistyksestä olisi hyötyä, eikä tarvitsisi olla alansa expertti? Tietovisojakaan ei enää ole.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis VPK?

Vierailija
2/28 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin aina opettajaksi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheet menkööt viinin piikkiin. Tiedän siis äidinkielestäkin jotain.

Vierailija
4/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitajaksi tietopalveluun :)

Vierailija
5/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:55"]

Kirjastonhoitajaksi tietopalveluun :)

[/quote]

Jos haluaa vähemmän rahaa kuin insinöörinä, niin siitä vaan...

Vierailija
6/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailemaan kysymyksiin numerossa 020202

Vierailija
7/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja.

Vierailija
8/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisätäkseni vielä. Olen aika hyvä nettietsivä. Olen saanut tosi paljon ns. salaisia asioita selville netin kautta, enkä siis ole mikään hakkeri tai koodaaja. Sain esimerkiksi selville ex-mieheni pettämisen, josta kukaan ei tiennyt, netin kautta. Selvitin ihmisten olinpaikkoja ja kotiosoitteita, kaverisuhteita ja ikiä koulujen yms. perusteella. Aukottomat todisteet sain, ja ex-mies joka siis osaa koodata yms. ei vieläkään kuulemma tajua miten sain sen pettämisen selville :D Ihmiset ei tajua kuinka paljon jättävät jäkiä nettiin. Jos eivät itse niin kaverit...

Ap

Vierailija
9/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja.

Vierailija
10/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:59"]

Luokanopettaja.

[/quote]

Pakko sanoa et tunnen pari luokanopettajaa enkä pidä edes heitä tasoisinani yleistietäjinä... Ap

Vierailija
11/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:05"]

Toimittaja.

[/quote]

Toimittajan ammattia vois harkita. Mitähän siitä saa rahaa?

Vierailija
12/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli luokanopettaja ensimmäisenä mieleen.

Paljosta pitää tietää, mutta pintaraapaisu riittää eikä tarvitse perehtyä mihinkään tiettyyn aiheeseen äärimmäisen syvästi.

Luokanopettajana ei edes varmaankaan pärjäisi sellainen yhden alan ammattilainen.

Vierailija
13/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tavannut kokin, joka oli pahin tapaamani besserwisser. Mut sun kohdalla ei ehkä toimi, kun sun ei tarvitse päteä kouluttamattomuuttas ja tyhmyyttäs.

Vierailija
14/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymysten keksijä Älypää-nettivisaan?

Vierailija
15/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:59"]

Luokanopettaja.

[/quote]

Pakko sanoa et tunnen pari luokanopettajaa enkä pidä edes heitä tasoisinani yleistietäjinä... Ap

[/quote]

No sehän vaan korostaa sitä, että kouluttaudu luokanopettajaksi. Siinä ammatissa sinulla on mahdollisuus tulle keskinkertaista työntekijää paremmaksi työntekijäksi, ilman että sinun tarvitsee syvällisesti perehtyä mihinkään.

Vierailija
16/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:06"]

Toimittaja.

[/quote]

Toimittajan ammattia vois harkita. Mitähän siitä saa rahaa?

[/quote]

Vähän. Lisäksi joku yliopistotutkinto olisi suotava. 

Vierailija
17/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomaatti (vaatii väh. maisteritasoisen tutkinnon),

Kansanedustajan avustaja

Lakimies (OTM)

Vierailija
18/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:13"]

Kansanedustajan avustaja

Lakimies (OTM)

[/quote]

Diplomaatti kuulostaa hyvältä, mutta eikös pitäisi osata kieliä kauhean hyvin? Osaan kahta vierasta, muutamaa lisäksi auttavasti... Ja mikäs tutkinto olis sille alalle paras? Voin kyllä opiskella lisää.

Kansanedustajan avustaja vois olla myös hyvä, mut sitten pitäis olla jossain puolueessa varmaan?

Lakimies olis palkan puolesta varsin houkutteleva. Mutta eikös siinä ammatissa pidä lukea lakia aika paljon? Voin lukea perustuslain, mutten jaksa sen enempää perehtyä...

Ap

Vierailija
19/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:17"]

Kansanedustajan avustaja

Lakimies (OTM)

[/quote]

Diplomaatti kuulostaa hyvältä, mutta eikös pitäisi osata kieliä kauhean hyvin? Osaan kahta vierasta, muutamaa lisäksi auttavasti... Ja mikäs tutkinto olis sille alalle paras? Voin kyllä opiskella lisää.

Kansanedustajan avustaja vois olla myös hyvä, mut sitten pitäis olla jossain puolueessa varmaan?

Lakimies olis palkan puolesta varsin houkutteleva. Mutta eikös siinä ammatissa pidä lukea lakia aika paljon? Voin lukea perustuslain, mutten jaksa sen enempää perehtyä...

Ap

[/quote]

Diplomaatiksi pääsee esim. valtsikan kautta. Kilpailu tosin on kovaa, joten esim. juristin tutkinto auttaisi erottautumaan positiivisesti. Kieliähän voi opiskella yliopistolla muiden opintojen ohessa. Kansanedustajan avustajaksi päädytään tyypillisesti juuri esim. oikiksen tai valtsikan kautta, kenties jo opiskeluvaiheessa. Ne hommat menee usein suhteilla, joten olisi hyvä olla myös puolueaktiivi. Lakimies tosiaan lukee n. viisi vuotta oikeustiedettä.

Vierailija
20/28 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:17"]

Kansanedustajan avustaja

Lakimies (OTM)

[/quote]

Ap

[/quote]

Diplomaatiksi pääsee esim. valtsikan kautta. Kilpailu tosin on kovaa, joten esim. juristin tutkinto auttaisi erottautumaan positiivisesti. Kieliähän voi opiskella yliopistolla muiden opintojen ohessa. Kansanedustajan avustajaksi päädytään tyypillisesti juuri esim. oikiksen tai valtsikan kautta, kenties jo opiskeluvaiheessa. Ne hommat menee usein suhteilla, joten olisi hyvä olla myös puolueaktiivi. Lakimies tosiaan lukee n. viisi vuotta oikeustiedettä.

[/quote]

Vähän kylläkin epäilen yleissivistystäsi ja tiedonhakutaitojasi. Itse tiesin tämän kaiken, vaikka en ole edes aloittanut vielä opintoja haavepaikassani eli oikiksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän