Rasvainen hilse! Apua!
Minulla on nyt parin viikon ajan ollut rasvaista hilsettä, eli hiusteni juuret ovat rasvaiset ja hilseilevät jopa heti pesun jälkeen. Pesen hiukseni n. 4-5 kertaa viikossa. Minulla on likainen ja epävarma olo koko ajan. Mistä saisin esim. hyvää shampoota, joka poistaisi ongelman? Onko muita vinkkejä?
Kommentit (17)
Kuulostaa ihotaudilta, taliköhnä tuli itselleni mieleen. Mene ihotautilääkärille äläkä jää itse ihmettelemään tilannetta.
Kaada piimää päähän ja pese etikalla.
Sain lääkäriltä kortisooniliuoksen joka auttoi ja apteekista ds kelual samppoon. Lisänä hamppusamppoo (apteekin samppoolla sai pestä 2 krt vko)
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:45"]
Kiitos! Maksaako käynti?
Ap
[/quote]
Tietenkin maksaa ellei kohdallasi kalenterivuosittainen maksukatto (679 euroa) ole täytyynyt. Julkisella puolella ihotautilääkäreille on yleensä aika pitkät jonot joten jonottaa voi joutua parikin kuukautta. (Julkisen puolen ihotautilääkärille hakeudutaan yleensä terveyskeskuksen lähetteellä). Yksityiselle puolelle taas pääsee nopeasti mutta se sitten myös maksaa enemmän.
Kokeile ensin apteekista saatavat Selukos ja Konact. Maksavat ehkä kympin per pullo. Niillä lähtee hilse ehkä 95% tapauksista.
Sitäpaitsi se ihotautilääkäri määrää sulle kumminkin aluksi just nuo em. tuotteet..
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:07"]
Kokeile ensin apteekista saatavat Selukos ja Konact. Maksavat ehkä kympin per pullo. Niillä lähtee hilse ehkä 95% tapauksista.
Sitäpaitsi se ihotautilääkäri määrää sulle kumminkin aluksi just nuo em. tuotteet..
[/quote]
Okei. Ehkä käyn ensin apteekissa katselemassa ja kyselemässä työntekijöiltä asiasta. Jos en saa sieltä apua niin sitten menen ihotautilääkärille :)
Ap
Mulla on päänahassa seborrea, eli siis vähän kuvaamasi kaltainen "taliköhnä"-tauti, kokeillut olen monenlaista, mutta ainut (ja helpoin) mikä oikeasti auttaa, on sinkkiä sisältävä shampoo (INCIssä lukee "zinc pyrithione"), löytyy esim. siitä perus sinisestä Head and Shouldersin Classic Cleanista, ja muutamalla kampaamomerkiltäkin. Toinen mikä auttoi oli apteekin Nizoral, mutta se kuivattaa ihan sikana päänahkaa.
Sim System 4:n Shale Oil Shampoo voisi auttaa ongelmaasi. Minulla on taliköhnää ja avun sain heti tuosta. Löytyy apteekista, Stockmannilta ja kampaamoista.
Selukos tai nitzoral apteekista ensi hätään. Sitten jotain hajusteetonta shampoota tai juuri tuota head and shouldersia. Päänahka pestävä joka päivä.
Sinulla voi olla seborreaa eli täliköhnää. Siihen hyvä shampoo on Ducrayn Squanorm, jos ongelma oikein paha, voi kokeilla Ducrayn Kelualds -hoitoa. Löytyy apteekeista.
Sitruunahappo + vesi (mauste/ruokakauppa ) ja em. Sampoot . Ja syö "vain" rehuja + papuja .
Osaatteko sanoa, liittyykö tähän ongelmaan myös hiustenlähtöä? Minulla nimittäin sekä rasvoittuu päänahka nopeasti että hiuksia lähtee aivan valtavasti.
Kyllä liittyy hiustenlähtöäkin. Lisäksi päänahka voi haista eltaantuneelta. Kokeilisin ensin auttaako jokin noista erikoisshampoista.
Suosittelen ihotautilääkärille menoa, tuollaiseen hilseilyyn harvoin saa apua reseptittömistä tuotteista.