Nyyttärit ja allergikko, aaargh!
Sain kutsun nyyttäreihin. Kutsuja ei maininnut mistään erityisruokavalioista joten tein ihan tavallista tarjottavaa, kuten muutkin. Yksi alkoi valittaa kun hänelle ei ole mitään laktoositonta ja gluteenitonta. No ei varmaan kun ei tiedetty. Kysyin mitä hän itse oli tuonut että sitä varmaan voi sitten syödä niin ei kuulemma ehtinyt tehdä mitään! Nyt meni kyllä yli mun ymmärryskyvyn.
Kommentit (4)
No jopas on taas.
Minä olen itse gluteenittomallla vegaaniruokavaliolla ja IBS:n takia en voi syödä mm. sipulia ja montaa muuta ruoka-ainesta. Siksipä tarjoudunkin ottamaan joka paikkaan mukaan omat eväät koska en todellakaan oleta, että kukaan muu alkaisi minulle vääntämään erikseen syötäviä kaikilla rajoitteillani.
Itse sairastan keliakiaa. Vastaavassa tilanteessa en oleta, että minulle löytyisi tarjottavaa. Itse veisin mennessäni vähän enemmän tarjottavaa. Suolaista ja makeaa, niin että muillekin riittäisi. Jos ei ole aikaa itse valmistaa, niin kaupasta löytyy.
Tämä on joteskin niin typillistä! Valittaa pitää, mutta itse ei voi tehdä mitään. Varsinkaan kun ei ole varmaan muistuttanut.