Aivan kauhea yskä, mitä teen??
Kotona ei mitään vahvaa yskänlääkettä. Oon höyryhengittänyt, ottanut Ventolineä sekä äsken otin Panacodin, jos kodeiini vähän auttaisi.
Onko muita kotikonsteja??
mut siis aivan kauhea yskä, äskenkin oksensin jo vähän verta :(
Kommentit (24)
Poskiontelotulehdus? Aiheuttaa yskää, hoituu antibiootlla
Syö hunajaa, juo lämmintä, lepää. Mutta jos tilanne on tuo, että oksensit verta, mikset mene lääkäriin samantien?
En usko. Muuten olo ok ja keuhkoäänet norm.
Keuhkuumeessa yskä todella paha. Alkaa tulee verta. Kuume ei välttämättä nouse edes. Eikä kuulu keuhkoista ääniä aina. Keuhkoista röntgen paras vaihtoehto. Mene lääkäriin..
Saan hengitettyä aika norm. Yskin vaan minuutin välein. Varmaan veri vaan tullut, kun kurkku jo niin ärtynyt. E. Viitsi päivystykseen tämän takia lähteä. Mitään muuta oireita ei siis ole kuin tää yskä ja tähän nyt tarttis vinkkejä :(
Lämmitä sauna! Ota mietoa löylyä ja hengittele rauhassa.
Resepti yskänlääke. Ei pahaan yskään ole kotikonsteja.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:04"]
Lämmitä sauna! Ota mietoa löylyä ja hengittele rauhassa.
[/quote]
joo, se auttoikin. Olin 2h sitten.
Hunajaa kuumaan veteen. Mutta jos jo verta yskit niin en usko että mikään auttaa..
Niin, siis oksensin ja samalla tuli verta. Ei siis mitään veriysköksiä.
ap
Se veri tulee keuhkoista.. ei hyvä..
Mulla oli viime talvena samanlainen järkyttävä yskä, tuli myös verta yskiessä. Olin varma, että keuhkosyöpä iski ja painelin lääkäriin. Oli keuhkoputken- ja poskiontelon tulehdus, lääkäri sanoi että kova yskiminen oli katkaissut pintaverisuonia ja siitä johtui verentulo.
Mene nyt lääkäriin siitä vähättelemästä. Tutkivat ja saat lääkkeet tai lepoa tai molempia.
Lääkäriin. Ei kande leikkiä
terveydellään.
En koe nyt tarvitsevani lääkäriä, kiitos vain. Osaan itse arvioida tarvetta hoidolle.
Nyt teetä hunajalla juon, tämä ihanasti ainakin rauhoittaa.
Syö suklaata. Anna suklaapalan sulaa hitaasti suuhun. Auttaa hyvin varsinkin lapsilla.
Laita sängyn pääpuolen jalkojen alle paksut kirjat.
Panacodin pitäisi auttaa. Mene myös suihkuun, ja suihkuttele rauhassa pitkään: kostea ilma helpottaa. Jos sulla on ilmankostuttaja, laita se se päälle yöksi että saat nukuttua.
Tässä joogan hengitysharjoituksia hengitysteiden puhdistamiseen:
http://healthyliving.azcentral.com/yoga-breathing-techniques-prevent-cold-cough-7929.html
Kiitos. Voisi vaikka kosteita pyyhkeitä laittaa oven päälle.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:19"]
Syö suklaata. Anna suklaapalan sulaa hitaasti suuhun. Auttaa hyvin varsinkin lapsilla.
Laita sängyn pääpuolen jalkojen alle paksut kirjat.
[/quote]
Suklaan pitää olla mahdollisimman tummaa. Teobromiini on tumman suklaan sisältämä ainesosa, auttaa ystään.
Keuhkokuume.