Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat eivät kunnioita tavaroitani

Vierailija
17.08.2024 |

En tajua. Oon ostanut 2 ploa pesuainetta jotka on tarkoitettu vain tiettyyn  tarkoitukseen ja merkannut ne, ettei saa käyttää muualle, jotta eivät saastu. Nyt molempia on käytetty muualla ja löysin toisen pullon äitini keittiöstä. 

Äitini ei tajua ongelmaa. Olen joskus löytänyt esim. kirpparilta ostamani verhot ja esim. lapsena käsityötunnilla tekemäni asian kälyn kotoa. 

Onko muilla tällaista? Että löytää omat tavarat jostain muualta tai ne ovat pilalla, kun ei käytetä järkeä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista oli koko ajan kun asuin kotona. Vielä senkin jälkeen kun muutin kotoa pois äitini ns. lainasi tavaroitani pysyvästi. 

Vierailija
2/18 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista oli koko ajan kun asuin kotona. Vielä senkin jälkeen kun muutin kotoa pois äitini ns. lainasi tavaroitani pysyvästi. 

En asu kotona. Muutkin perheenjäsenet tekee samankaltaisia asioita. Esim. Pyytävät lainaan jotain, mutta eivät palauta eivätkä kysyttäessä tiedä, minne tavaran ovat jättäneetkään. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita, jolla on tällaista? Ja onko teillä ollut aina vastaavaa käytöstä? Joskus mietin, onko tahallista ja yleistäkin..? 

Vierailija
4/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tämä tapahtuu? Murtautuvat kotiisi ja vievät sulta tavaroita vai?

Vierailija
5/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu kotona. Muutkin perheenjäsenet tekee samankaltaisia asioita. Esim. Pyytävät lainaan jotain, mutta eivät palauta eivätkä kysyttäessä tiedä, minne tavaran ovat jättäneetkään. 

Ap

Jos et enää asu lapsuudenkodissa niin mitä helvettiä sun tavarat sielä tekee?

Vierailija
6/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä. Miten vanhempasi pääsevät käsiksi tavaroihisi, ap? Tulevatko he omilla avaimillaan kotiisi?

Vierailija
7/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tavarat vanhemman luona? Vanhempien koti ei ole aikuisten lasten varasto. Moni aikuinen lapsi luulee, että vanhemmat tuosta vain säilyttävät jopa vuosia ja vuosikymmeniä unohdettua, tahalleen jätettyä tai hylättyä tavaraa nurkissaan. Ja että itse voi hakea tavaran koska vain, jos joskus muistaa, viitsii tai edes haluaa. Kun vuosia ja vuosikymmeniä siirtokehoituksista huolimatta koskemattomana lojuneet romut ja roskaläjät on lopulta viety kaatopaikalle, alkaa marina. Ja jos ei ole, valitetaan kuinka vanhemmat ei koskaan nurkkiaan ja varastojaan siivoa. Monen vanhuksen koti on täynnä aikuisten lasten ja muiden sukulaisten roinaa ja roskaa koska sukulaiset käyttävät hänen kotia, autotallia ja varastoaan ilmaisena varastona. Kyllä vain, meiltä lähtee romut kaatopaikalle. Ilmoitan muutaman kerran mihin päivämäärään mennessä tavarat on haettava. Ja sitten ne lähtee. Sillä selvä. 

Vierailija
8/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu asuu äitinsä kanssa?

Vierailija
9/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä vetää kyllä kättä lippaan kunnioittavasti, kun varastossaan kompastuu mun vuosia sitten sinne jättämiini romuihin.

Vierailija
10/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sinulla ei sitten ole omat tavarasi omassa asunnossa? Älä anna avainta äidillesi, niin ongelma poistuu.

Vierailija
11/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi säilytät tavaroitasi vanhempiesi luona, vaikka et enää asu siellä? Tavaroiden lainaamisen voit lopettaa, sanot että sitä ei ole tai se on jo jossain lainassa.

Vierailija
12/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaimet pois lähisuvulta. 

Vierailija
13/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie tavarasi pois lapsuudenkodistasi. Se ei ole varasto.

Vierailija
14/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile itse kunnioittaa ensin vanhempiesi asuntoa, se on heidän kotinsa eikä mikään sun varastos.

Vierailija
15/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen joutunut taistelemaan että saan edes elää omalla tavallani 

Vierailija
16/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot aikuinen, älä päästä äitiä kotiisi ja pidä tavarasi siellä. Kyläile itse vaan joskus, nähkää muualla ja soittele. Jos asut kotona, en tiedä mikä neuvoksi, jos käytös vaan jatkuu vaikka sanot siitä - lukollinen kaappi. Joku vika on, jos löytyy muiden kotoakin. Riita ei auta asiaa, mutta toki voi kerrata sääntöjä, mutta hän ei taida muistaa niitä. Muilla on yhtä mahdoton äiti.

Vierailija
17/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pesuaine saastuu siitä, että sillä pestään alushousujen sijaan rintaliivit? Että koko pullollinen menee samantien pilalle!

Vierailija
18/18 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut omillasi, niin sitten vie kaikki tavarat omaan kotiisi, johon vanhemmilla ei ole avainta niin että he eivät pääse koskemaan sun tavaroihisi.

Osa aikuistumista on että sä et enää pyydä vanhemmiltasi itsenäisyyttä, vaan sä näät tarvittavan vaivan että sä olet oikeasti itsenäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi