Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sen tietää onko ns hyvä äiti lapsellensa?

Vierailija
25.10.2014 |

Kyselee murrosikäisen äiti joka alkanut epäilemään itseään ja äitiyttään.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:49"]

Mä uskon siihen lauseeseen että jos kykenet pitämään lapsesi hengissä aikuisikään olet onnistunut. 

[/quote]

Aika huono kriteeri kun a) lapsia kuolee ihan muistakin syistä kuin oliko vanhempi hyvä/huono luonnollisestikin ja se, että on elossa ei ole mikään tae hyvälle elämälle. Jos on esim. itsetunto nujerrettu (ja hyväitsetuntoinen ei tarkoita että koska teini huutaa niin sillä on pakko olla ainakin hyvä itsetunto) niin elämä sossun luukulla on aika ankeaa, kun paikan elämässä saaminen takkuaa.

[/quote]

Mä en nyt ihan ymmärrä koska eihän äitinä voi kaikkeen vaikuttaa. Sen lisäksi mun mielestä valittamisesta on tullut enemmänkin tapa ja lapsuudesta ja nuoruudesta etsitään syitä muka kaikkeen siihen miten lapsesi toimii. Kait se lapsi on kuitenkin omanlaisensa eikä sitä voi muokata haluamakseen loputtomiin asti vaikka kuinka yrittäisi. Mun mielestä myöskään elämän ei kuuluisi olla pelkkää paikan hakemista. 

[/quote]

No lue kirjoitus nro 18, sekin minun. Jos edelleen uskot, ettei vanhempien teoilla ole turhan negatiivista vaikutusta lapsen koko loppuelämään niin sanon, että onneksi olkoon, kun et edes tiedä mistä puhun. Toki pahempiakin kohteluita on kuin minun, mutta silti miksi ei voi sanoa äitiään huonoksi, etenkin kun kyseinen henkilö ei edelleenkään usko että mä koin asiat ihan eri lailla kuin hän? Jos hän avaisi ne silmänsä niin näkisi, että se ei ollut hyvää äitiyttä koska lapsi KÄRSI.

Vierailija
22/24 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:49"]

Mä uskon siihen lauseeseen että jos kykenet pitämään lapsesi hengissä aikuisikään olet onnistunut. 

[/quote]

Aika huono kriteeri kun a) lapsia kuolee ihan muistakin syistä kuin oliko vanhempi hyvä/huono luonnollisestikin ja se, että on elossa ei ole mikään tae hyvälle elämälle. Jos on esim. itsetunto nujerrettu (ja hyväitsetuntoinen ei tarkoita että koska teini huutaa niin sillä on pakko olla ainakin hyvä itsetunto) niin elämä sossun luukulla on aika ankeaa, kun paikan elämässä saaminen takkuaa.

[/quote]

Mä en nyt ihan ymmärrä koska eihän äitinä voi kaikkeen vaikuttaa. Sen lisäksi mun mielestä valittamisesta on tullut enemmänkin tapa ja lapsuudesta ja nuoruudesta etsitään syitä muka kaikkeen siihen miten lapsesi toimii. Kait se lapsi on kuitenkin omanlaisensa eikä sitä voi muokata haluamakseen loputtomiin asti vaikka kuinka yrittäisi. Mun mielestä myöskään elämän ei kuuluisi olla pelkkää paikan hakemista. 

[/quote]

No lue kirjoitus nro 18, sekin minun. Jos edelleen uskot, ettei vanhempien teoilla ole turhan negatiivista vaikutusta lapsen koko loppuelämään niin sanon, että onneksi olkoon, kun et edes tiedä mistä puhun. Toki pahempiakin kohteluita on kuin minun, mutta silti miksi ei voi sanoa äitiään huonoksi, etenkin kun kyseinen henkilö ei edelleenkään usko että mä koin asiat ihan eri lailla kuin hän? Jos hän avaisi ne silmänsä niin näkisi, että se ei ollut hyvää äitiyttä koska lapsi KÄRSI.

[/quote]

Äitinä mäkin tiedän että lasteni versio mun äitiydestä on varmasti erilainen mitä omani. Ei täydellistä äitiä kuule ole olemassakaan mutta äitejä jotka rakastaa lapsiaan jokainen äiti ihan varmasti on. Koska äidit on kaikki erilaisia niin se äidinrakkauskin on erilaista jokaisella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:33"]Isät saisivat pohtia vastaavasti omaa isyyttään. On tyypillistä, että mitä ala-arvoisimmat kusipäät ajattelevat ilman muuta olevansa hyviä isiä, vaikka argumentteja toiseen suuntaan on paljonkin. Palstoilla ei näy miehiä pohtimassa omaa isyyttään.
[/quote]

Niin, ja "hyvä isyys" vaatii paljon vähemmän kuin hyvä äitiys (ihan millä tahansa mittarilla mitattuna). Ja isyys siksi lainausmerkeissä että se ei ole edes samalla tavalla käsite kuin hyvä tai huono äiti. Isejä ei saa arvostella, he ovat aina hyviä ja jos eivät ole niin sekin on äidin vika kun erotti lapsen isästä. Huonon äidin viitan saa aika helposti.

Vierailija
24/24 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 00:36"]

Äitinä mäkin tiedän että lasteni versio mun äitiydestä on varmasti erilainen mitä omani. Ei täydellistä äitiä kuule ole olemassakaan mutta äitejä jotka rakastaa lapsiaan jokainen äiti ihan varmasti on. Koska äidit on kaikki erilaisia niin se äidinrakkauskin on erilaista jokaisella. 

[/quote]

Hyvin sanottu, komppaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi