Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko uuden kielen oppiminen "sillä pärjää" -tasolle kestää?

Vierailija
25.10.2014 |

Jos opiskelee kieltä työn ja perheen ohessa noin pari - kolme tuntia viikossa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu millaisissa tilanteissa täytyy pärjätä. kauppa ja reitinneuvomis tilanteet oppii vaikka kuukaudessa. arkipäivän tilanteet lääkärikäynneistä työntekoon tai vaikka asunnon vuokraukseen voi viedä vuosiakin.

toki sekin vaikuttaa onko hyvä kielissä yleensä ja osaako muita kieliä ennestään.

Vierailija
2/5 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä voi sanoa. Kun käy kansalaisopistossa alkeiskurrseilla, toiset näyttävät oppivan nopeasti ja toiset eivät opi yhtään mitään. Mutta omalta osaltani voisin sanoa, että kun opiskelin venäjää kaksi vuotta, niin se kolmas vuosi ehkä olisi vielä pitänyt käydä. Olen keskinkertaisuus, joka tekee kotona vain tehtävät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kielestä ja oppijasta ja siitä mitä pärjäämisellä tarkoittaa. Sinun tahdillasi ei voi oppia jos minulta kysytään, vaatii vähintään lukion oppimäärän ja pidempiaikaista oleskelua maassa. Minulle pärjääminen on sitä, että voi työskennellä maassa ja lukea paikallisia sanomalehtiä.

Vierailija
4/5 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei  ole keskusteluharjoituksia jonkun sitä kieltä äidinkielenään osaavan kanssa niin tosi kauan , että sitten pystyy arkielämän tilanteissa hahmottamaan mitä sanotaan

Vierailija
5/5 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opin japanin noin puolessa vuodessa sille tasolle että osasin lukea vaikka nuorisolle tarkoitettuja sarjakuvia, ja opiskelin sitä tunnin kestävillä junamatkoilla duuniin itsenäisesti (eli arkisin 2h päivässä). Tuo päivittäinen tankkaaminen toimi aika hyvin, itse en tunnu oppivan mitään jos olisin noin hajautetusti opiskellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä