Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tyydyt tai tyydyit keskenkertaisiin arvosanoihin?

Vierailija
25.10.2014 |

Oletetaan nyt että sinulla olisi ollut mahdollisuuksia parempaan. Miksi tyydyit keskenkertaisuuksiin?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden eteen ei tavinnut tehdä töitä, eli laiskuuttani. Hyvistä arvosanoista ei saanut mitään palkintoa. Minimipanostus riitti (riittää edelleen yliopistossa) keskinkertaisiin arvosanoihin, joten miksi olisin nähnyt vaivaa. 

Vierailija
2/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:08"]

Niiden eteen ei tavinnut tehdä töitä, eli laiskuuttani. Hyvistä arvosanoista ei saanut mitään palkintoa. Minimipanostus riitti (riittää edelleen yliopistossa) keskinkertaisiin arvosanoihin, joten miksi olisin nähnyt vaivaa. 

[/quote]

Tulevan työn ja uran takia? Oikein hyviin paikkoihin ei oteta huonoja opiskelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:09"]

[/quote]

Tulevan työn ja uran takia? Oikein hyviin paikkoihin ei oteta huonoja opiskelijoita.

[/quote]

Olen opiskelemassa juuri siellä missä haluankin, eikä ole epäilystäkään, ettenkö tulisi myös työllistymään hyvin opiskelujen päätyttyä. Jos ei johonkin työpaikkaan tule valituksi, se tuskin johtuu kokeiden ja tenttien arvosanoista, tai todistusten keskiarvoista.

Vierailija
4/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No tuo nyt ei pidä paikkaansa enää ensinkään. Sun yliopiston arvosanat ei vaikuta millään tavalla työnsaantiin. Erittäin hienoa jos sulla nyt on jotkut paperit sieltä koulusta. 

Vierailija
5/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut minun valintani.

Tein parhaani niissä olosuhteissa joissa olin ja elin, valvoen öisin, kuunnellen väkivallan ja alkoholin ääniä, saaden osani hakkaamisista jne.

Siksi, kiitos kysymästä.

Vierailija
6/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote]

Olen opiskelemassa juuri siellä missä haluankin, eikä ole epäilystäkään, ettenkö tulisi myös työllistymään hyvin opiskelujen päätyttyä. Jos ei johonkin työpaikkaan tule valituksi, se tuskin johtuu kokeiden ja tenttien arvosanoista, tai todistusten keskiarvoista.

[/quote]

Ainiin, enkä ole huono opiskleija, olen vain omiin potentiaalisiin kykyihini nähden alisuoriutuja. 

Vierailija
7/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halusin elämäni olevan rennompaa, mukavampaa ja siihen kuuluvat muutakin kuin opiskeluissa pingottamisen. Halusin siis elää ihan oikeasti kaiken sen teorian päähän pänttäämisen ohella. Eniten keskityin muuhun elämään, arvosanat oli pakollinen paha. En juuri jaksanut vaivaa nähdä niiden eteen, mutta tein sen verran että selviydyin kuitenkin kunnialla.

Vierailija
8/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvittanut päntätä. Ei ole työhaastatteluissa yleensä todistuksia kysytty, joskus on pitänyt todistaa, että on se koulutus mikä on. Tähän nykyiseen ei tarkistettu sitäkään, tarjosin kyllä, mutta pomo sanoi, että riittää kun hän näki tuon todistuksen kannen. Tuskin töitäni sen paremmin tekisin tai osaisin enemmän, vaikka olisin päntännyt kaiket illat. Olen ollut keskinkertainen olemalla tunneilla ja lukemalla koealueen läpi kerran. 

Vierailija
9/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän termein olin kouluväsynyt eikä oikein huvittanut pinnistellä. Ja jos älylliset resurssit olivat / ovat sellaiset kuin ovat, niin ei parana odotella lukuisia laudatureita. Jos näin olisi käynyt, olisivat kokeenlaatijat epäonnistuneet surkeasti, koska tekivät liian helppoja tehtäviä. Vaan onpa noilla keskinkertaisilla arvosanoillakin ihan hyvin leipää löytynyt pöytään ja vähän särvintäkin.

Vierailija
10/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuubaa tuo että arvosanojen perään kyseltäisiin.

Vierailija
11/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:27"]

Ei ollut minun valintani.

Tein parhaani niissä olosuhteissa joissa olin ja elin, valvoen öisin, kuunnellen väkivallan ja alkoholin ääniä, saaden osani hakkaamisista jne.

Siksi, kiitos kysymästä.

[/quote]

Sama täällä.. :/

Vierailija
12/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin opintojen jälkeen paha aliravitsemustila, B12-vitamiinia jouduttiin piikittämään sairaalassa ja D-vitamiiniakin määrättiin syömään isoja annoksia ennen kuin edes puhuttiin yleisesti sen puutoksesta. Myös anemian hoitamisessa meni pitkä aika.

Vierailija
13/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:28"]

Minulla todettiin opintojen jälkeen paha aliravitsemustila, B12-vitamiinia jouduttiin piikittämään sairaalassa ja D-vitamiiniakin määrättiin syömään isoja annoksia ennen kuin edes puhuttiin yleisesti sen puutoksesta. Myös anemian hoitamisessa meni pitkä aika.

[/quote]

mistä johtui tällainen tila? Unohtuiko syöminen vai onko sulla joku imeytymishäiriö?

Vierailija
14/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Sain vain huonoja tai keskinkertaisia arvosanoja, koska olin ylioppilaskunnan ja killan toiminnassa mukana ja sen lisäksi paljon töissä. Aika ei riittänyt kaikkeen ja tenttiviikoilla tein työtä ja vedin keskeneräisiä projekteja loppuun. Kun valmistuin, tunsin kymmenittäin korkeassa pestissä työskenteleviä saman alan ihmisiä, joten pystyin valitsemaan parhaimman työpaikan monien työtarjousten joukosta. Ei kyselty arvosanojen perään, kun rekrytoijat olivat huomanneet kyvykkyyteni jo muutenkin. Nyt kyllä kaduttaisi, jos olisin panostanut enemmän arvosanoihin ja sen takia jättänyt osa-aikatyön tai yliopiston vapaa-ajantoiminnan väliin.

Vierailija
15/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans syynä se että halusin elää muutakin elämää kuin koulua. Ja siitä oli hyötyä, olin jo parikymppisenä paljon muita ikäisiäni kypsempi henkisesti.

Vierailija
16/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:38"]

Ihan tuubaa tuo että arvosanojen perään kyseltäisiin.

[/quote]

Kyllä ainakin minulla on ollut töitä hakiessa paljon apua hyvistä arvosanoista. Ja tietenkin todistuksia kannattaa sopivalla tavalla esitellä työhaastattelussa, jos uskoo niistä olevan hyötyä.

TKK:lta DI:ksi yli 4:n keskiarvolla ("oivallisesti") valmistunut

Vierailija
17/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:44"]Mulla oli kans syynä se että halusin elää muutakin elämää kuin koulua. Ja siitä oli hyötyä, olin jo parikymppisenä paljon muita ikäisiäni kypsempi henkisesti.
[/quote]
Hahhah :D

Vierailija
18/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen kunnianhimoton alisuoriutuja eikä minun ole koskaan tarvinut opetella opiskelemaan. peruskoulussa ja lukiossa sain 8-9 tekemättä juuri mitään. amiksessa kolmonen oli lähes mahdoton saada ja kakkosen taas sai jos jotakikaan teki. nyt korkeakouluissa en jaksa lukea, sillä tärkeämpää on osata asiat käytännössä. tässä myös syy miksi vaihdoin yliopistosta ammattikorkeaan.

Vierailija
19/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:28"]

[/quote]

mistä johtui tällainen tila? Unohtuiko syöminen vai onko sulla joku imeytymishäiriö?

[/quote]

Minulla on se intrisic factor B12-vitamiinin suhteen. Muut puutostilat johtuivat lähinnä vähäravinteisesta ruoasta ja runsaista kuukautisista.

Vierailija
20/34 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:44"]Mulla oli kans syynä se että halusin elää muutakin elämää kuin koulua. Ja siitä oli hyötyä, olin jo parikymppisenä paljon muita ikäisiäni kypsempi henkisesti. [/quote] Hahhah :D

[/quote]

Ei ole mikää hahhah, kun keski-ikäiset ihmiset kommentoi mulle parikymppisenä usein sitä miten olen henkisesti niin paljon kypsempi kuin muut ikäiseni. Eli jo peruskouluikäisestä asti tuota muuta elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä