Kannattaako ottaa laina ja maksaa sillä miehen ulosottovelka pois?
Miehellä n. 20 000€ ulosotossa ja harmittaa kun joka tilistä sillä menee se kolmasosa lyhennyksiin ja tuntuu että se ei lyhene ollenkaan.
Ollaan naimisissa oltu 7 vuotta ja täysin yhteiset rahat. Mä hoidan meidän perheen taloutta ja nyt nyppii ihan urakalla kun itse jäin työttömäksi ja mies tuo kotiin vaan tonnin tilejä.
Olis varmaan helpompaa maksaa se kertarysäyksellä pois ja mies alkaisi saamaan kokonaisia tilejä ja ylitöistäkin olis jotain hyötyä. Mielipiteitä?
Kommentit (7)
millä saatte velkaa noilla tuloilla?
eikö se velka tule maksetuksi vielä hitaammin kuin ulosotto jos käteen pitää jäädä enempi
mikä pankki haluaisi antaa lainaa jos se pitäisi maksaa takaisin vielä hitaammin kuin ulosotto, joka sekään ei vähene
paljonko nyt maksatte takaisin? miten se ei muka vähene
Miten meinasitte saada lainaa tossa tilanteessa? Me ei saatu edes takaajan kanssa vaikka velkaa oli vain 5000e. Toinen vakityössä ja toinen opiskelijana..
Me on joskus vuonna 1998 tehty niin, otettiin 100 000mk laina pankista, jolla maksettiin miehen uo-velka pois. Se laina maksettiin 3:ssa vuodessa pois ja sit saatiin asuntolaina.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:10"]Me on joskus vuonna 1998 tehty niin, otettiin 100 000mk laina pankista, jolla maksettiin miehen uo-velka pois. Se laina maksettiin 3:ssa vuodessa pois ja sit saatiin asuntolaina.
[/quote]
Mutta meillä oli molemmilla työtä, samoin aika oli sellainen, että oli "oma" pankkitäti, jonka kanssa oli jo pitkään asioitu ennen ja jälkeen tuon lainan. Nyt ei oo edes koko pankkia enää.
Sillä miehellä on ollut se ulosotto yli seitsemän vuotta?
Minä en ymmärrä ap:n logiikkaa. Ottaisi velkaa jolla maksaisi velan, koska velka lyhenee liian hitaasti mutta tuloista jää liian vähän käteen. Miten pankkilaina lyhenisi uo-velkaa nopeammin jos sitä lyhentäisi vähemmällä rahalla? Joku huima ero koroissa, vai?
Kannattaa.