16v teini haluaa illalla kotibileisiin,
Kommentit (28)
Puolilta öin. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Puolilta öin, yhdeltä jos pääset hakemaan :)
12. Ajatellen ihan teinin iltaa ja suhtautumista sinuun vanhempana - eihän varsinainen meno ala kuin vasta 7-8 aikaan joten ihan naurettavaa vaatia vaikkapa kymmeneksi kotiin. Voithan kuitenkin pyytää soittamaan vaikka klo 10 tai mitä nyt pidätkään kriittisenä kellonaikana, että kuulet, että kaikki on ok
Kahdeltatoista on hyvä aika sopia että teini tulee kotiin, toki silloin voi soittaa ja tiedustella miten menee ja jos kaikki on kunnossa niin voi vähän antaa lisäaikaa.
1 olisi nuorelle varmaan mukavampi :)
Ok, kiitos. ehdotin itse klo 22, teini pyysi klo 22.30, joten voinen siihen suostua. Nämä tokat kotibileet, edellisistä tuli klo 22 ja ei ainakaan silmin havaittavissa alkoa,eikä vaatteitaan tupakalle haiset :)
itse olin tuon ikäisenä niin hirveä, että nyt sitten aina varaudun / epäilen pahinta.
teinini on viisaampi kuin minä aikoinaan :) !!
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:28"]Ok, kiitos. ehdotin itse klo 22, teini pyysi klo 22.30, joten voinen siihen suostua. Nämä tokat kotibileet, edellisistä tuli klo 22 ja ei ainakaan silmin havaittavissa alkoa,eikä vaatteitaan tupakalle haiset :)
itse olin tuon ikäisenä niin hirveä, että nyt sitten aina varaudun / epäilen pahinta.
teinini on viisaampi kuin minä aikoinaan :) !!
[/quote] Hieno ja tottelevainen teini sinulla. Olet ollut hyvä äiti ja nuori ei varmaan edes valita hirveästi noista kotiintuloajoista.
Puolen yön maissa haet kotiin vai onko niin lyhyt matka että voi yksin tulla?
Voipi tulla aikaisemmin jos käy huono säkä.
Meillä teini tuli jo klo 22 kotiin kun bileisiin tuli poliisi ja puhallutti kaikki ja kotiin sai lähteä jos puhalsi nollat muuten piti vanhempien tulla hakemaan.
Meidän 15 v kotiintuloaika on klo 20! En päästäisi bileisiin.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:06"]
[/quote]
Öh, mulla tuossa tilanteessa viisitoistavuotiaana olisi tosi monet hyvät hetket jääneet kokematta kavereiden kanssa (siis ihan selvinpäin..), jos äiti olisi soittanut kotiin ennen kymppiä. Kyllä niitten joskus pitää alkaa aikuistumaan.:D
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:22"]
12-01.
[/quote]
Tällaisellä aikataululla olin itse liikkeellä lukion bileissä.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:22"]12-01.
[/quote]
Komppi
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:06"]Meidän 15 v kotiintuloaika on klo 20! En päästäisi bileisiin.
[/quote] minäkään en tiedä päästäisinkö. Ei ole onneksi pyytänyt. Toisaalta on aina ollut tällaisissa asioissa luotettava, esim. noudattanut kotiintuloajat huolella.Mutta on mokaillut kyllä muuten.
Minä hain 15v:n bileistä klo 21. Oli selvästi juonut ja biletalon ympärillä pyöri humalaista nuorisoa.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:06"]
[/quote]
Jokainen asia on ratkaistava minusta erikseen. Ei voi laittaa, että halki, poikki ja pinoon. Meillä mennään sen mukaan, kenen luokse on menossa ja kenen luona on bileet ja kenen kanssa sinne menee. Tytöllä on koulussa kaverina porukka, jonka matkaan en todellakaan luota, vaikka tyttö itse on kunnollinen. Mutta seura ei ole parasta ja siellä voi sattua vaikka mitä. Joten sen porukan jutuista tulee kotiin jo klo 21.
Bestis taas on kiva tyttö ja hänen kanssaan pyörii urheilullisessa porukassa ja heidän kanssaan saa liikkua myöhempäänkin. Usein olen jopa koko tyttöporukan käynyt yöllä hakemassa kotiin, kun minulla on isoin auto ja siihen mahtuu eniten.
Joten tilannekohtaisia ratkaisuja.
Ei alaikäisenä ryyppääminen kovin aikuismaiselta vaikuta. Ton ikäset on viel lapsia.
23.00