Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä on varaa olla monta vuotta kotona pikkulapsen kanssa?

Vierailija
13.09.2021 |

Onko paljon säästöjä (ja kuinka paljon?) vai elättekö muutenkin jollain sossutuella?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko elättää?

Vierailija
2/41 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet menot, kohtuullinen asuntolaina, myös mies jäi osaksi aikaa kotihoidontuelle ja vain 1 lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme säästäneet näitä vuosia varten , tienaamme molemmat melko hyvin. Mutta esim. pidemmät ulkomaan matkat olemme tehneet vasta sitten, kun lapset vähän kasvoivat ja minäkin olin palannut töihin, tuollaisista kotiäitivuosieni aikana luovuimme.

Vierailija
4/41 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta kuinka varakkaan miehen ottaa.

Vierailija
5/41 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä on muutama kymmenen tonnia. Tämän lisäksi talo ja muut on hankittu, niin, että silloisestakin palkasta jäi riittävästi käteen ja säästöön, eikä todellakaan ole otettu lainaa isoimpaan ja hienoimpaan taloon paraatipaikalta. Näin rahat riittää hyvin, pärjätään puolison palkalla ihan mukavasti, vaikka säästöjä ei niin paljoa enää kerry. Onnea ollut matkassa sen verran, että nyt asunnon arvo on noussut, koska alue alkaa olla arvossaan, toisin kuin ostohetkellä. Mutta olisi helposti voinut käydä päinvastoinkin.

Vierailija
6/41 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet menot!

Vierailija
7/41 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin silloin vuokralla, ja otettiin asuntolaina vasta hoitovapaan päätteeksi, kun palasin töihin kokopäiväisesti. Elettiin erittäin säästeliäästi, ei ulkomaanmatkoja, shoppailu jäihin hoitovapaan ajaksi. Tein hoitovapaalla keikkatyötä muutaman vkonlopun kuussa sairaanhoitajana.

Vierailija
8/41 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies elättää😊Olen ollut yli 20-vuotta kotona, lapsilisät saan ja tällä hetkellä äitiyspäivärahaa😊Ja kyllä ei tarvitse olla huolissaan pärjäänkö jos ero tulee tai kun eläke koittaa ja saan minimit, pärjään kyllä😊

Vierailija
9/41 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni asunto maalta ja pieni asuntolaina.

Säästöjä ja perintöjä muutama kymppitonni.

Pienet menot. Ei matkustelua, ei polteta, ei käytetä alkoholia. Ei käydä ravintoloissa. Ruoka tehdään itse. Marjastetaan ja sienestetään paljon. Vanha auto.

Kohtuullisen hyvätuloinen mies. Ei kalliita harrastuksia.

Vierailija
10/41 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus, olen miettinyt miten sellaiset ihmiset pärjää monta vuotta kotona ketkä eivät saa mitään sossutukia.

Mulla ja miehellä on tavoite, että ensimmäisen lapsen syntymään mennessä pitää olla molemmilla ainakin kymppitonni säästössä pelkästään meidän kotona olon (vuorotellen tietenkin) varalle. Vähän niin kuin palkka jota nostetaan omalta tililtä joka kuukausi. Sillä pystyy sitten varautumaan monenlaiseen muuttuvaan tilanteeseen toivottavasti.

Sitten en tiedä mitä tehdään jos päätetään yrittää toista tai kolmatta lasta. Ei olla ehkä kumpikaan valmiita niin paljon alentamaan perheen elintasoa kuin mitä se vaatisi kotona palkatta oltuja vuosia.

Vierailija
11/41 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 000 euroa oli säästössä ja sillä sit makselin elämistä.

Vierailija
12/41 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet menot. Emme asu PK-sedulla.

Vierailija
13/41 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvovalintoja. En kuluta rahaa juuri mihinkään, en osta itselleni mitään.

Vierailija
14/41 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä on pakko olla vähintään tuhansia, mutta max 1,5 vuotta pystyi silti olemaan kotona lasta kohden, kun sai kaksi lasta. Kallista puuhaa on ja isompaan asuntoon on varaa vasta kouluikäisten lasten kanssa.

Vierailija
15/41 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheverotus.

Vierailija
16/41 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin säästänyt etukäteen rahaa ja asuimme silloin vuokralla. Jossain vaiheessa silti rahat loppuivat ja jouduin pyytämään mieheltä rahaa. Vaatteet ostin kirpparilta, ei matkusteltu eikä tehty isoja hankintoja.

Vierailija
17/41 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo säästöjä yhtään mutta olen silti kotona..pärjään lapsilisillä..mies hoitaa kaiken muun..vuokran ja sähkön ja puhelin laskut..auto ei oo,ei haluta..eikä tuu mitään lehti tilauksiakaan

Vierailija
18/41 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut  19 vuotias ekan lapsen kanssa. Elikä  edellisen kevään ylioppilas.. Kesän ja kevään oli töissä  enkä nostanut  pankista palkkaa, jäi säästöön.Töissä oli  täysihoito.  Sen jälkeen olin vain kotona kunnes menin   opiskelemaa. Mies oli  kokopäivätöissä.  Ei mitään hätää  ollut rahan kanssa. Toinen  lapsi , olin taas kotona, asunto oli jo  maksettu.  Miehelllä on  aika hyvä  palkka  ja  minullakin  aika normaali.  Voin ostaa mitä haluan aina. En tunne ketään sossun  rahoilla eläjiä. Ollaan  kyllä aika varakkita koko  lähipiiri.   Näin on sovittu  , mies voi keskittyä  töihinsä ,  on dipl.insinööriym.  luentoja ym muutakin tekee.  Ei ollut silloin vielä  subjetiivistä  päiväkotioikeutta. Lapset olivat vähänaikaa kunnallisssa perhepäiväoidossa. Oli välillä  kotiapuakin  9.00 ---  14.00  vauva-aikaan. Meillä on pientalo  PK-seudulla. Ei asuntolainaa. En ole aikusena  kokenut   köyhyyttä. Anoppi antoi myös  aina rahaa minulle. En  tarvinnut,  mutta olen oppinut   että ota jos joku  haluaa   perheelle antaa. Lapsen  tilille vaikka.

Vierailija
19/41 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000 säästöä, mies jää siis kotiin vanhempainvapaiden jälkeen koska itsellä kovempi palkka. Asunto on maksettu, mutta luovuimme toisesta autosta kun ei ole tarpeeksi tarvetta.

Menot minimiin ja tarvittaessa mies tekee keikkaa.

Tarkoituksena pitää lapsi kotona 2-vuotiaaksi.

Vierailija
20/41 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin 15 tonnia, sillä pärjää noin vuoden jos on tarkka menoista. Asuntolaina lainalyhennykselle 6kk, mies jatkaa tietenkin töissä.