Lainalaskuri: voisin saada 55 tuhatta lainaa.Vaikuttaako 15tuhannen opintolaina?
Laskurissa ei mainittu kysytty nykyisiä lainoja. Opinnoistani on kertynyt melkein 15 tuhatta lainaa (lukio, pari amista lisäksi ja 423e ei riitä yhdelle ihmiselle oppimateriaaliin ja elämiseen). Tutkailin asuntolainalaskuria ja saisin tuloillani yksin lainaa 55 tuhatta. Vähenisikö saamani summa 40 tuhanteen koska on jo vanhaa velkaa 15 tuhatta, vai pystyisikö minulla olemaan velkaa yhteensä (55+15) 70 tuhatta?
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:17"]
Voisit, jos sulla on vakityö ja säännölliset tulot siis. Opintolaina ei tietenkään ole este asuntolainaan
[/quote]
Työni on muuttumassa tuntimäärällisesti isommaksi. Olen matalapalkka alalla töissä, ja ensi viikolla allekirjoitetaan työsoppari 30h/viikko, vakituiseksi. Olen nytkin ollut väkituisena, mutta tuntimäärä on paperilla ollut olematon vaikka oikeasti työtunteja on ollut enemmän. Jos saisin lainaa 55 tuhatta, sillä saisin jo jonkinnäköisen kaksion, niin voisin parin vuoden päästä hommata isomman kämpän :)
Lainalaskureilla ( https://www.lainalaskuri.fi/ ) voi laskea lainan kulut ja korot hyvinkin tarkasti, mutta kyllä sun nyt kannattaa pankissa keskustella omista mahdollisuuksistasi. Jotkin laskurit voi näyttää että saat lainaa, mutta eihän ne mitään varmaa tietoa anna. Paras kun varaat ajan pankista ja käyt juttelemassa.
Voisit, jos sulla on vakityö ja säännölliset tulot siis. Opintolaina ei tietenkään ole este asuntolainaan