Lopetan tänään juomisen. 30 vuotta meni kännissä ja krapulassa.
Jotenkin vaan nyt alkoi tympiä tämä elämätön elämä. Mitä kannatta huomioida näin alussa?
Kommentit (165)
Hyvä päätös. Onneksi olkoon ja kannustusta eteenpäin!
Vierailija kirjoitti:
Juttelias utelias kirjoitti:
Hei ap, kuis hurisee?
Ootko käyny puolukassa? Ihanaa puolukkapiirakkaa luvassa tänään
☺☺☺
En oikein pidä happamasta. Mustikkaa kävin silloin aiemmin huppelissa poimimassa ja tein piirakkaa siitä. Tosin en ole kyllä vuosiin maistanut puolukkaa, että josko olisi mieli vaikka muuttunut. Omppuja sain ihan liikaa ystävältä aiemmin ja niistä olen koittanut tehdä hilloa ja muuta. Ap
Itse tykkään happamesta, mutta lisää sokeria😉, usein myös taikinat on makeita, niin puolukka sopii.
Hieno homma, et näät lähisukua...
pienin askelin...
Vierailija kirjoitti:
Itse nyt ollut juomatta nelisen vuotta eikä huvita yhtään aloittaakkaan eli ei tosiaan tee enää mieli, elämä on paljon mukavampaa raittiina. Aloita joku uusi harrastus ja tee siitä itsellesi intohimo
Sama täällä toistaiseksi, etä ei edes tee mieli juoda. Ap
Tuu tänne. Otetaaan vähän viskiä ja sitten painitaan.
Mitäs AP meinaat touhuta tänään, vai olikos lähipiirin tapaaminen???
Huomenta AP
Missä mennään?
Huomenta AP
Missä mennään?
Hei,
Laita viestiä, ootko kunnossa?
Aloita Antabus. Se on kaikkein paras ratkaisu alkuvaiheessa, jos itsehillintä ei riitä. Sitten pikkuhiljaa huomaat miten pärjäät ilman viinaa, tulee parempi olo, saa etäisyyttä omaan ryyppäämiseen. Ota yhteyttä päihdeklinikalle, hae vertaistukea.
Iltaa kaikille! Tosiaan lähdössä nyt kotiin tyttären perheen luota. Mukava viikonloppu ollut kertakaikkiaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Iltaa kaikille! Tosiaan lähdössä nyt kotiin tyttären perheen luota. Mukava viikonloppu ollut kertakaikkiaan. Ap
Hieno homma ->kohti maanantaita
Pitkästä aikaa täällä taas. Repsahdin lähdettyäni kotiin tyttäreni luota. En edes tänne kehdannut kirjoittaa. Oli ihana viikonloppu ja en ymmärrä miksi join kotiin tullessani. Muutama päivä meni juodessa ja sitten taas olen ollut selvinpäin. Ahdistaa ja hävettää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitkästä aikaa täällä taas. Repsahdin lähdettyäni kotiin tyttäreni luota. En edes tänne kehdannut kirjoittaa. Oli ihana viikonloppu ja en ymmärrä miksi join kotiin tullessani. Muutama päivä meni juodessa ja sitten taas olen ollut selvinpäin. Ahdistaa ja hävettää. Ap
Nyt vaan jatkat sitkeästi. Panttaatko tunteitasi. Ihanana viikonloppuna koetut ikävät tunteet eivät saa tulla pintaan jolloin ryhdyt lääkitsemään jomotusta viinalla? Asetu joskus istumaan, lopeta ajattelu kokonaan ja salli tunteiden tulla rajoittamatta ja kritisoimatta ja jakamatta tunteita hyviin ja huonoihin. Tunnet vain ja tarkkailet sivusta rauhallisesti. Tunne ei ole vaarallinen vaikka voi tuntuakin siltä. Tunne ei ole koskaan väärä, vain tunteen perusteella tehty teko voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi. Eikö kuitenkin ollut kivaa tyttären luona? Mieti mitä menetät jos jatkat juomista. Vaikeaa varmaan on, mutta yritä päivä kerrallaan. Me tsempataan sua täällä!!!
Kunhan lupailet, mutta tsemppiä päätökseen!
Alkosta en tiedä, mutta lähiomaiseni lopetti kerrasta lähes 40-vuotisen ahkeran tupakoinnin, kun lääkäri antoi kovin epämieluisan vaihtoehdon.
Eli sitten melkein terveenä ja omatoimisena yli 80-vuotiaaksi.
Hei ap, kuis sujuu???
Tuhat tsemppiä sinne!!!
Lue Kalle Lähteen happotesti kirja, ihan parasta terapiaa ja oppii ymmärtämään alkoholistin typeryyden