Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetan tänään juomisen. 30 vuotta meni kännissä ja krapulassa.

Vierailija
13.09.2021 |

Jotenkin vaan nyt alkoi tympiä tämä elämätön elämä. Mitä kannatta huomioida näin alussa?

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valitsemallesi tielle. Toivottavasti onnistut.

Vierailija
2/165 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea valitsemallesi tielle. Toivottavasti onnistut.

Kiitos, kyllä uskon tämän onnistuvan. En ole aiemmin taarpeeksi halunnut olla juomatta. Nyt haluan sitä joka solullani. Vielä elämää jäljellä ja asioita mitä voin tehdä paremmin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka päivä ilman krapulaa tänään! Vielä ei ihan täysin voimissaan, mutta kai se ottaa aikansa. Ap

Vierailija
4/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan! Mäkin olen tehnyt saman jo monta kertaa.

Vierailija
5/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä sinusta. Toivon sinulle voimia ja jaksamista matkalla raittiiseen elämään.

Tärkeintä on että pysyt päätöksessäsi. Koeta miettiä etukäteen ne vaaranpaikat, joissa helpoimmim saattaisit retkahtaa ja varaudu toimimaan niissä eri tavalla kuin olet tottunut. Esim.jos kaljahyllyn ohi kävely aiheuttaa himon, kannattaa valita kauppa jossa sen hyllyn ohi ei tarvitse kulkea.

Retkahtaminen on todella yleistä, joten siihenkin kannattaa varautua. Se ei tarkoita, että "en pysty tähän, pilasin kaiken ja ei kannata edes yrittää" vaan retkahduksen jälkeen otetaan niskasta kiinni ja jatketaan taas raittiutta ihan kuten ennen relapsia.

Päihdelinkin sivuilla on paljon hyvää tietoa ja siellä keskustelupalsta "me lopettajat" josta saa halutessaan hyvää vertaistukea.

Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
6/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat tehdä, kun aikaa jää juomiselta?

Vierailija
7/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin elämätön elämä?! Kyllä kännissäkin voi elää täyttä elämää!

Vierailija
8/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mieliteon vastustaminen on vaikeaa. Se voi tulla yllättäen ja sitä on jo puolimatkassa juomassa kun sen vasta huomaa. Mut pitää pysyä lujana ja konkreettisesti vastustaa sitä tekoa. Holisti on oppinut valehtelemaan itselleen j siitä pitää päästä irti. Zemppiä!

Vierailija
9/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodaan sille!

Vierailija
10/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässynlässy. Kohta on perjantai ja korkki aukee ja mikäs siinä. Älä huijaa itseäsi ja muita, anna viinan viedä vaan. Et pysty lopettaman kuitenkaan.

Vierailija
11/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakonomain en urheilu auttaa, tee siitä addiktio muuten hyväääoloa lopuilta etsii pulllosta, uskokin auttaa muttei sekään aina riitä

Vierailija
12/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tottunut olemaan sosiaalinen vain humalassa, hakeudu johonkin harrastukseen/juttutupaan tms ettei käy niin että yksinäisyys ajaa juomaan taas.

Vierailija
13/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässynlässy. Kohta on perjantai ja korkki aukee ja mikäs siinä. Älä huijaa itseäsi ja muita, anna viinan viedä vaan. Et pysty lopettaman kuitenkaan.

Jatka itse jos haluat. Anna muiden yrittää.

Vierailija
14/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea matkaan! Mäkin olen tehnyt saman jo monta kertaa.

Joo, niin minäkin kerran. Sen aikaa kun lapsi oli pieni ja raskausaika. En ollut silloin valmis, mutta nyt olen. En todella halua enää juoda. Ap

Vierailija
15/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi se että pari viikkoa - kuukausia vituttaa, mutta se menee kuitenkin ohi.

Vitutus on alkoholin yleisin vieroitusoire. Pitää juoda koska vituttaa.

Vierailija
16/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana alku riippuu siitä kuinka paljon ja kuinka usein joit .

Delikkahan vaarana jos kunnon  tenutusta .

Vierailija
17/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat tehdä, kun aikaa jää juomiselta?

Aion jatkaa nuoruuden urheiluharrastusta. Pikkuhiljaa tässä kotona alan nostella kahvakuulaa ja tekemään jumppaa. Kävelylenkki suunnitteilla tänään. Ap

Vierailija
18/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule 3 kk:n päästä kertomaan, onko korkki auennut.

Vierailija
19/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin elämätön elämä?! Kyllä kännissäkin voi elää täyttä elämää!

No minulla se on elämätöntä ollut jo pitkään. Arkiaskareet ja klo 16 auki juoma. Sitten istua koneella ja terassilla. Minnekkään en ole kehdannut enää mennä kylää, kun ei mulle mikään kahvi ole maistunut. Ap

Vierailija
20/165 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota päivä kerrallaan. Päätä, että tänään et ainakaan juo mitään. Tunnista myös ne tilanteet ja mielialat, joissa helposti tartut pulloon, eli tarkkaile itseäsi missä mennään.

Ei muuta kuin voimia ja jaksamista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme