Koiran haukunta kotirauhan rikkominen
Pitäkääs koiranne välillä hiljaakin.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
21, maaseutu ei ole kerrostaloaluetta eikä lähiötä .
Maalla äänet kuuluu vaan todella hyvin, tuossa järvelläkin kuuluu selkeästi puhe toiselta puolelta kun on tyyntä, kyllä ne äänet kantaa kaukaa.
Ei kaikkea voi AP kontrolloida.
Koiran yöllinen räkytys on kotirauhan häirintää ympäristöstä riippumatta. Koira reagoi ja vartioi myös sisältä käsin, ei tarvitse ulos jättää haukkumaan. Hälyttää varmasti ajoissa varkaistakin. Mutta laiskat on laiskoja, ja puolusteluja riittää. Ihan kuin kissoillekin, että ne tappavat hiiriä. Vauvan vaunuihinkin saa mennä, kun ne tappavat hiiriä. "Mitäs ulkoilutat vauvaasi".
42, ei ole kotirauhanhäirintää jos välillä haukkuu yöllä. Siitä on ihan korkeimman oikeuden ennakkopäätös. Tämä siis haja-asutusalueella . Taajamassa eri asia.
Joskus laskin meidän koirien haukkumisen muutamalla minuutin mittaisella otannalla. Tulos oli noin 20000 haukahdusta päivässä, kun koirat olivat yöt sisällä. Sisällä eivät haukkuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin harvaan asuttu maa ja silti kaikesta saadaan suurta numeroa :)
No milloin ns. normaali työssäkäyvä ihminen voi nauttia kotonaan ja grillailla pihallaan, tai seurustella vieraidensa kanssa ja siis yleensäkin olla, elää ja levätä rauhassa, jos päivisin pihapiirin täyttävät lasten äänet, palloa mäiskitään, trampoliini lie kaikille tuttu äänineen? ja mukulat kirkuu kilpaa aamusta iltamyöhään, yleensä ainakin viikonloppuisin. Päivisin olet kenties töissä, missä oma härdellinsä.
Kotiin tultua kokkailet ja siivoilet samassa metelissä, kakarat kirkuu ja koirat räkyttää. Illalla jo luulis, että alkaa jonkinlainen rauhoittumisen aika, mutta eikö mitä, rakit jäävät ulos räkyttämään ja jokaista hemmetin rusakkoa haukkumaan. Ja lauantai-aamuna alkaa rälläkät, ruohon- ja siimaleikkurit huutaa.
Eivätkö tavalliset ihmiset vaadi enää ollenkaan rauhaa ja hiljaisuutta, kun mennään ja huudetaan kuin synnin sumussa 24/7? En ollenkaan ihmettele häiriintyneitä oppilaita kouluissa, hermo on lapsiltakin mennyt. Aggressiivinen käytös johtuu rauhoittumisen puutteesta. Joillain (fiksummilla ja rikkaimmilla) saattaa olla jopa useita harrastuksia ja siihen läksyt päälle. Ei kenenkään pää sellaista kestä.
Täytyy olla tosi paska mäihä, jos kokee kaikkia noita. Silloin tällöin aina kuuluu jotain ja aika normaalia elämää sellainen on. Jos ei jaksa kuulla yhtään mitään niin suosittelen muuttaa jonnekin korpeen. Ajattele, että suurkaupungeissakin asutaan ja niissä kellon ympäri kuuluu vaikka minkälaista älämölöä. Siis ajattele joitain maailman isoimpia kaupunkeja.
Ihan eri sfääreissä eletään ja meillä suomalaisilla sentään on enemmän tilaa ja mahdollisuus hakeutua omaan rauhaan, kuin jossain muualla. Pientä melua meillä on, kun verrataan moniin muihin maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on aina kauheaa eläin vihaa.
Haukutaan toisia vaikka kuinka röyhkeästi.
Täällä trollaillaan ja eikä kunnioiteta mitään tippaakaan.Hankkisitte apua, kun kärsitte niin paljon psyykkisesti.
"Koiran ei kuulu haukkua öisin. Koiran haukkuminen yöllä on todella häiritsevää. Koira täytyy kouluttaa"
-Terveisin koiranomistaja
Missä tässä näit koiravihaa??? Hanki apua!!!
Luitko edes kommenttiani?
Kommenttisi ei heijastele kommenttiini tippaakaan, mutta yleisestä asenteesta välittyy palstalaisten eläin inho.Sekin pitäisi muistaa, että me emme asu missään p-koreassa, että kaikki olisivat täysin samanlaisia samanlaisine elämän tiloineen. Suomessa saadaan sentään olla persoonia ja eläimilläkin on omat persoonansa.
"Koiraviha". Luin. En näe koiravihaa missään. Ainoastaan räkytyksestä ollaan sitä mieltä, että se häiritsee yöllistä nukkujaa. Me olemme ja elämme Suomessa, Pohjois-Korea ei liity meidän yörauhaamme mitenkään. Yöllinen oikeus kotirauhaan on kaikille sama, kunkin elämäntiloineen.
Koira ei ole mikään ihmiseen verrattavissa oleva persoonallisuus, jolla on oikeus valita elämänrytminsä ja tapansa.
Meillä on lakimme ja järjestyssääntömme, joista selviää kotirauhan merkitys. Eläimen äänet eivät ole mitään normaaliääniä, kuten kerrostalon hissi, vuorotyöläisen suihku tai lapsen itku jne.
Vain opaskoira on tietyille henkilöille välttämätön, ja ne eivät yleensä hauku missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin harvaan asuttu maa ja silti kaikesta saadaan suurta numeroa :)
No milloin ns. normaali työssäkäyvä ihminen voi nauttia kotonaan ja grillailla pihallaan, tai seurustella vieraidensa kanssa ja siis yleensäkin olla, elää ja levätä rauhassa, jos päivisin pihapiirin täyttävät lasten äänet, palloa mäiskitään, trampoliini lie kaikille tuttu äänineen? ja mukulat kirkuu kilpaa aamusta iltamyöhään, yleensä ainakin viikonloppuisin. Päivisin olet kenties töissä, missä oma härdellinsä.
Kotiin tultua kokkailet ja siivoilet samassa metelissä, kakarat kirkuu ja koirat räkyttää. Illalla jo luulis, että alkaa jonkinlainen rauhoittumisen aika, mutta eikö mitä, rakit jäävät ulos räkyttämään ja jokaista hemmetin rusakkoa haukkumaan. Ja lauantai-aamuna alkaa rälläkät, ruohon- ja siimaleikkurit huutaa.
Eivätkö tavalliset ihmiset vaadi enää ollenkaan rauhaa ja hiljaisuutta, kun mennään ja huudetaan kuin synnin sumussa 24/7? En ollenkaan ihmettele häiriintyneitä oppilaita kouluissa, hermo on lapsiltakin mennyt. Aggressiivinen käytös johtuu rauhoittumisen puutteesta. Joillain (fiksummilla ja rikkaimmilla) saattaa olla jopa useita harrastuksia ja siihen läksyt päälle. Ei kenenkään pää sellaista kestä.
Täytyy olla tosi paska mäihä, jos kokee kaikkia noita. Silloin tällöin aina kuuluu jotain ja aika normaalia elämää sellainen on. Jos ei jaksa kuulla yhtään mitään niin suosittelen muuttaa jonnekin korpeen. Ajattele, että suurkaupungeissakin asutaan ja niissä kellon ympäri kuuluu vaikka minkälaista älämölöä. Siis ajattele joitain maailman isoimpia kaupunkeja.
Ihan eri sfääreissä eletään ja meillä suomalaisilla sentään on enemmän tilaa ja mahdollisuus hakeutua omaan rauhaan, kuin jossain muualla. Pientä melua meillä on, kun verrataan moniin muihin maihin.
Tätä se nykyään esim. rivareissa on. Miksi minun tulee muuttaa matkojen päähän, kun en itse häiritse ketään? Kuka maksaa mun työmatkakulut? Miksi minun täytyisi herätä viideltä aamulla ajelemaan töihin jostain syvältä korvesta? Me asutaan nyt Suomessa, ei missään maailman isoimmissa kaupungeissa.
Miksi täytyy noin hanakasti puolustella jatkuvaa häiriköintiä? Itsekin häirikkö?
Sun täytyy kestää tai muuttaa muualle, jos et tajua että Pekingissä tai New Yorkissa kuuluu ääntä...just.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään koira ei hauku 24/7 aivan puppua tuo jonka jokainen koiranomistaja tietää.
Tervetuloa kuuntelemaan. Vanhempi saksanpaimen tarhassa, ainakin haukkuu kun avaan ulko oveni ja liikutaan ulkona. Matkaa n.100m. omistaja varmaankin huomaa vasta kun koira kuolee kun tulee hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä koira luonnolleen voi?
Tämä maailma on ihan sairaaksi mennyt, kun valitellaan kaikesta. Ihme ettei lintujen lauluistakaan valitella ja tuomioksi lintujen ampuminen alas.Täytyy olla jotenkin häiriintynyt persoona, kun ei voida sietää elämisen ääniä.
Onpa epä-älyllistä kommentointia. Monikin asia on ns. luonnollista ja sellaista, josta lähtee ääntä, mutta äänen mahdollistajalla pitää olla vastuu. Se mahdollistaja on tässä tapauksessa koiran omistaja, ei koira itse.
Pitää olla päässä vikaa, jos antaa eläintensä metelöidä ulkona yötä päivää, ja sitten ihmetellä että miksi naapurit valittaa. No miksiköhän?
Onhan myös hyvin luonnollista, että isomoottorisesta prätkästä lähtee kova ääni. Jos omistaja kuitenkin ajaa sillä ympyrää pihallaan yötä päivää, ei vika ole prätkässä vaan omistajan täydellisessä välinpitämättömyydessä naapureitaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
42, ei ole kotirauhanhäirintää jos välillä haukkuu yöllä. Siitä on ihan korkeimman oikeuden ennakkopäätös. Tämä siis haja-asutusalueella . Taajamassa eri asia.
Niin, välillä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä trollaillaan ja eikä kunnioiteta mitään tippaakaan.Hankkisitte apua, kun kärsitte niin paljon psyykkisesti.
"Koiran ei kuulu haukkua öisin. Koiran haukkuminen yöllä on todella häiritsevää. Koira täytyy kouluttaa"
Kommenttisi ei heijastele kommenttiini tippaakaan, mutta yleisestä asenteesta välittyy palstalaisten eläin inho.Sekin pitäisi muistaa, että me emme asu missään p-koreassa, että kaikki olisivat täysin samanlaisia samanlaisine elämän tiloineen. Suomessa saadaan sentään olla persoonia ja eläimilläkin on omat persoonansa.
"Koiraviha". Luin. En näe koiravihaa missään. Ainoastaan räkytyksestä ollaan sitä mieltä, että se häiritsee yöllistä nukkujaa. Me olemme ja elämme Suomessa, Pohjois-Korea ei liity meidän yörauhaamme mitenkään. Yöllinen oikeus kotirauhaan on kaikille sama, kunkin elämäntiloineen.
Koira ei ole mikään ihmiseen verrattavissa oleva persoonallisuus, jolla on oikeus valita elämänrytminsä ja tapansa.
Meillä on lakimme ja järjestyssääntömme, joista selviää kotirauhan merkitys. Eläimen äänet eivät ole mitään normaaliääniä, kuten kerrostalon hissi, vuorotyöläisen suihku tai lapsen itku jne.
Vain opaskoira on tietyille henkilöille välttämätön, ja ne eivät yleensä hauku missään.
Mä en maininnut pelkästään tätä ketjua ja koira vihaa en löydä tekstistäni. Yleisesti ottaen puhuin tästä palstasta. Ymmärrän, että on ääni herkkiä ihmisiäkin, mutta kannattaisiko sitten muuttaa rauhallisimmille alueille? Elämää ei olla luotu pelkästään palsta-mammoille.
Ei voi kun sanoa että koittakaa kestää.
Vaikka koirani ei olekaan haukkuherkkä niin kyllä, joskus sekin saa hepulin yöllä kun ilves tulee liian lähelle kanatarhaa jos siitä joku kaukainen naapuri vetää herneen herkkään venttiiliinsä niin siinähän vetää.
Samoin ajan nurmikon silloin se minulle sopii ja käytän moottorisahaa just silloin kun itse ehdin.
Ja kyllä olette aivan oikeassa, minä EN välitä muista enkä muiden kakaroiden nukkumisista enkä jonkun muun kirjanlukurauhasta.
Se on voi voi. Elämä on.😎
50, niin kun katsos yksi koira ei voi haukkua koko ajan 24/7 putkeen se on fyysinen mahdottomuus, kyllä koirakin nukkuu välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka koirani ei olekaan haukkuherkkä niin kyllä, joskus sekin saa hepulin yöllä kun ilves tulee liian lähelle kanatarhaa jos siitä joku kaukainen naapuri vetää herneen herkkään venttiiliinsä niin siinähän vetää.
Samoin ajan nurmikon silloin se minulle sopii ja käytän moottorisahaa just silloin kun itse ehdin.
Ja kyllä olette aivan oikeassa, minä EN välitä muista enkä muiden kakaroiden nukkumisista enkä jonkun muun kirjanlukurauhasta.
Toivottavasti sun naapurit ostaa isot kaiuttimet ja kantaa ne ulos. Sit vaan nupit kaakkoon, eihän toisista tarvitse välittää mitään. Yöllä on kiva kuunnella musaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tässä vängännyt jo jonkin aikaa ja komppaan sinua. Elämä on ja niinhän se on.
Itse en enää jaksa vängätä toisten kanssa, kun enhän minä kärsi ympärillä olevista äänistä. Antaa muiden kärsiä ympärillä olevista äänistä, jos ovat kärsiäkseen. Omaa elämääni en ala rajoittaa. Ja ääni herkille tiedoksi, että mäpä lähden nyt harrastuksieni pariin, joten moro ja koittakaa kestää 👋
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mä en asu teidän naapurissa.
Täällä oman kämppäni seudulla on sentään mukava ilmapiiri. Itse en jaksaisi ihmisiä, jotka nipottaisi joka asiasta.
Montako koiraa omistat? Räksyttävätkö? Voi naapuriparat. Eivät varmaan uskalla sulle valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä koira luonnolleen voi?
Tämä maailma on ihan sairaaksi mennyt, kun valitellaan kaikesta. Ihme ettei lintujen lauluistakaan valitella ja tuomioksi lintujen ampuminen alas.Täytyy olla jotenkin häiriintynyt persoona, kun ei voida sietää elämisen ääniä.
Onpa epä-älyllistä kommentointia. Monikin asia on ns. luonnollista ja sellaista, josta lähtee ääntä, mutta äänen mahdollistajalla pitää olla vastuu. Se mahdollistaja on tässä tapauksessa koiran omistaja, ei koira itse.
Pitää olla päässä vikaa, jos antaa eläintensä metelöidä ulkona yötä päivää, ja sitten ihmetellä että miksi naapurit valittaa. No miksiköhän?
Onhan myös hyvin luonnollista, että isomoottorisesta prätkästä lähtee kova ääni. Jos omistaja kuitenkin ajaa sillä ympyrää pihallaan yötä päivää, ei vika ole prätkässä vaan omistajan täydellisessä välinpitämättömyydessä naapureitaan kohtaan.
Toi oli kuittailua toisten valittelun paskamaisuudelle ja nyt se on moro 👋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en maininnut pelkästään tätä ketjua ja koira vihaa en löydä tekstistäni. Yleisesti ottaen puhuin tästä palstasta. Ymmärrän, että on ääni herkkiä ihmisiäkin, mutta kannattaisiko sitten muuttaa rauhallisimmille alueille? Elämää ei olla luotu pelkästään palsta-mammoille.
Joo, muutan oitis, jos häirikkö makselee kustannukset ja ok-talon rauhallisesta paikasta, samoin lapsille kotiopetuksen ja hankkii mulle kivan etätyön. Lisäksi pitää maksaa kyydit harrastuksiin ja liikkumisiin.
Kun se nyt vaan menee niin, että se, joka sitä häiriötä tuottaa, tässä tapauksessa koiranomistaja, on se joka lähtee sinne korpeen haukuttamaan niitä rakkejaan. Meinaat että esim. koko kerrostalon porukatkin on velvollisia muuttamaan, kun se yksi kimittävä rakki riehuu öisin, kun omistaja sattuu istumaan vaikka baarissa? Meilläkin oli aikoinaan tällainen naapuritalossa. Häiriköi pitkään satoja talouksia, ennen kuin saatiin häätö hommattua.
Kajarit on vähän eriasia, poliisit tykkää😊 Mutta eipä se haittaa, meille kun ei sisälle kuulu mitään, ei ole mikään puutalo että jos joku haluaa pihallaan musioida ihan vapaasti, ei mua haittaa kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Täällä on joku mökkiläinen tuolla varmaan linnnuntietä 4km päässä, se kuuntelee välillä musaa yöhön asti ulkona, kuuluu siis todella vaimeasti jos ollenkaan mutta mitä mahtaa heidän ihan vieressä oleva naapuri tuumia🤔 mua ei haittaa ja meillä kun ei ole naapuria vieressä ihan siksi, kun inhoan muita, haluan oman rauhan .
Meilläkin oli kerrostalnaapurina räksyttävä pikkukoira. Tein siitä ilmoituksen isännöitsijälle kun se häiritsi television katselua! Piti kääntää omasta telkkarista ääni pienemmälle, että kuuli, häiritseekö naapurin koira taas räksytyksellään!
Mukstaakseni jossain toisessa koiran haukkutapauksessa on korkein oikeus todennut, että koiran elämäntehtävänä on haukkuminen!