Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kohdata salaliittoteoreetikko? Entä mistä tietää onko hän ehkä oikeasti avuntarpeessa?

Vierailija
13.09.2021 |

Ystäväni kohdalla mietin että onko aihetta huolestua oikeasti.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään erikoisempaa ole kuin muidenkaan kohdalla?

Eräs tuttuni uskoo maapallon olevan 6000 vuotta vanha ja "darwinismin" olevan huuhaata, mutta muuten ihan normaali ja omillaan toimeentuleva henkilö. Tosin ei kuulu niihin jotka kertoo ideologiastaan.

Vierailija
2/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaliittoteoria / salaliittoteoreetikko = ihminen joka sanoo ääneen totuuden jolla kertoo ja todistaa vihervasemmiston ja muiden mielisairaiden valheet sekä mielipuolisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaliittoihin uskominen on yksi skitsofrenian yleisimmistä oireista

hoitoon

Vierailija
4/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä presidentti toivottelee jumalan siunausta, ja silti häntä äänestetään.

Vierailija
5/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

salaliittoihin uskominen on yksi skitsofrenian yleisimmistä oireista

hoitoon

Joo, varsinkin kun kieltää kaikki totuudet ja faktat sekä väittää niiden olevan salaliittoteorioita kun ei ole mitään muuta millä puolustaa omaa valheisiin ja vääryyksiin rakentuvaa mielipuolista maailmankuvaansa.

Onnea vaan skitsofreeniselle tiellesi.

Vierailija
6/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
7/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa.

1. Blokkaa hänet kaikista somekanavistasi.

2. Estä hänen numeronsa.

3. Älä vastaa hänen yhteydenottoihinsa.

Ja jos tämä ei auta, niin

4. Vaihda puhelinnumerosi ja muuta se salaiseksi

5. Muuta kertomatta, mihin.

Et tarvitse foliohattuja elämääsi pilaamaan. Hanki tervejärkisempää seuraa itsellesi.

Foliohatun päätä et saa käännettyä, vaan vastaanpanemisella vain vahvistat hänen houreitaan ja harhaluulojaan.

Vierailija
8/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin enemmän huolissani ihmisistä, jotka silmät kirkkaina uskoo sen, mitä heille sanotaan lehdissä ja uutisissa. Että vaikka oma järki sanoo ihan toista, niin silti uskotaan enemmän sitä tietoa, koska sen sanoo joku auktoriteetti.

Vierailija
9/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin enemmän huolissani ihmisistä, jotka silmät kirkkaina uskoo sen, mitä heille sanotaan lehdissä ja uutisissa. Että vaikka oma järki sanoo ihan toista, niin silti uskotaan enemmän sitä tietoa, koska sen sanoo joku auktoriteetti.

Olet tosi syvällä jo tuolla ajattelulla.

Vierailija
10/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdissä ja uutisissa, jopa koulussa, kerrotaan että maapallo on pyöreä.

Toki tiedät että varma tieto on että kyllä se on litteä. Älä usko mihinkään pallojuttuihin, mitä valtamedia valehtelee.

Vierailija
11/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päätynyt pitämään etäisyyttä. Ei ole minun asiani yrittää puhua järkeä aikuisen ihmisen päähän, enkä toisaalta yhtään jaksa kuunnella niitä salaliittojuttuja. Kaksi tällaista kaveria valitettavasti om, joihin olen korona-aikana valitettavasti joutunut yhteydenpidon lopettamaan, kun se kävi liian rasittavaksi.

Vierailija
12/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kannattaa olla huolissaan, kun samassa lauseessa alkaa esiintymään koronapiikki, Clinton ja Gates.

Vierailija
13/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen todella paljon huolissani ihmisistä, jotka uskoo vain ne jutut, joita löytyy jostain ihme paikoista, kuten tokentubesta tai tiihosen somesta. Ilmeisesti sellaiset ihmiset on jotenkin muuten epäonnistuneet elämässään, ja luulevat olevansa muita parempia, koska "löytävät tietoa" valtamedian ulkopuolelta? Sellainen tunne mulle on tullut foliohattujen juttuja seuraillessa.

14/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskoin viime vuonna Trumpin levittämään salaliittoteoriaan, jonka mukaan korona oli mahdollisesti peräisin Wuhanissa sijaitsevasta labrasta. Voi minua! Onneksi vastuullinen media sai minut uskomaan, että kyseessä oli Fake News!

Vierailija
15/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muu kuin salaliitto on se , että rokote julkistettiin vasta trumpin hävittyä vaalit eikä kahta päivää ennen vaaleja?

Vierailija
16/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko että kuussa on käyty, ja on mukavaa keskustella toisenmielisten kanssa. Kohtaa salaliittoteoreetikko avoimin mielin, äläkä ole aggressiivinen tai puhu päälle.

Me salaliittoteoreetikot pidämme perusteellisista keskusteluista.

Jos ystäväsi on kovin aggressiivinen eikä perustele näkemyksiään tai kuuntele sinun perusteluitasi, voit vain jättää hänet ystävistäsi tai pitää keskustelunne turvallisissa aihepiireissä.

Vierailija
17/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaliittoteoreetikoille se oma järki on salaliittoteorioiden levittämiseen rakennetut sivustot, joilta noita salaliittoteoreetikoille mieluisia jänniä juttuja levitetään.

Vierailija
18/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaliittoteoreetikoille se oma järki on salaliittoteorioiden levittämiseen rakennetut sivustot, joilta noita salaliittoteoreetikoille mieluisia jänniä juttuja levitetään.

Feminismi on tästä hyvä esimerkki.

Vierailija
19/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on uskonvapaus. Jos hän haluaa uskoa että maapallo on litteä, siitä vaan, ei vaikuta muihin mitenkään. Jos juo hopeavesiä, voit sanoa että siitä voi saada myrkytyksen. Osassa teorioista voi olla jotain ajateltavaa, osan voit todeta olevan epäkiinnostavia. Jos rasittaa, ei ole pakko olla kaverina tai ota etäisyyttä.

Vierailija
20/38 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaliittoja on aina ollut ja on edelleenkin. Suomessa esim. tilattu maskitutkimus ja vaalien siirtäminen tilatulla kauhuskenaariolausunnolla.