Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tv:ssä: Mira, 26, korjasi sukupuolensa mieheksi – katuu nyt päätöstään

Kommentit (963)

Vierailija
21/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärajaa pitäisi nostaa ehkä 25:een. On niin iso päätös.

Vierailija
22/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikärajaa pitäisi nostaa ehkä 25:een. On niin iso päätös.

Todellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa leikkiä miestä vähän aikaa, miksi ne munasarjat piti poistaa>? tekotissejä nyt saa uusia!

Vierailija
24/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hyvää päivää... pitäisikö lopettaa nämäkin eheytykset? 

Vierailija
25/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä korjasin 47-vuotiaana naisesta mieheksi, olen nyt 52 vuotias eikä ole tullut pieneen mieleenkään katua. Paras päätös elämässäni, ja luojan kiitos Suomen valtio oli tässä asiassa minun kannallani.

Mikä mielialalääkitys sulla on käytössä vai eikö mitään?

Vierailija
26/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin lapsena olla poika. MInua myös pidettiin poikana. Pukeuduin ja käyttäydyin kuin poika. Vanhempani eivät pakottaneet lemaan muuta ja antoivat minun touhuta  elämässäni sellaisena kuin olen. SIlti ihastuin tyttöyteen ja naisellisuuteen murrosiässä, olin innoissani kuukautisistani ja miten rintani alkoivat kasvaa. Nyt mietin, että olisi ollut karseaa elää tänä päivänä ja jos minut olisi siirretty jonnekin terapiaan vahvistumaan sukupuoltaan vaihtavaksi transpojaksi. 

Vierailija
27/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:

kumma kun vanhemmilla ei ole mitään vastuuntuntoa enää nykyään pysäyttää tää hulluus lapsellaan! ajatellaan vaan että "joo se on nyt mies ja nyt se on homo antaa olla"

Kaikki saa tehä mitä tykkää kuhan ei tee pahaa toisille, paitsi eri mieltä ei saa olla asioist siitä tulee turvaton olo

Tää tekee pahaa veronmaksajien lompakolle

Että maksellaan näiden pipipää prosesseja.

Vierailija
28/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemaasi sivua ei voida näyttää

Kyllä mulle näytti!

Vierailija
29/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ainakin kaksi muutakin katujaa. Ig samettiorkidea on katuva transmies nykyään detransitioitunut. Ja oliko Nita vai muistanko oikein (?) googlella löytyy. Hänkin katuva transmies.

Ja lisäksi Veera, youtubessa The Honesty Project (tekee videoita englanniksi)

https://www.youtube.com/channel/UCG0-O3zN9yp0jgd5a4-VL2g

Vierailija
30/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mira Kai Henrika-Sofie

Nii ja kohta haluu olla taas mies, sitten nainen, mies, nainen, mies ...

Vierailija
31/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ainakin kaksi muutakin katujaa. Ig samettiorkidea on katuva transmies nykyään detransitioitunut. Ja oliko Nita vai muistanko oikein (?) googlella löytyy. Hänkin katuva transmies.

Ja lisäksi Veera, youtubessa The Honesty Project (tekee videoita englanniksi)

https://www.youtube.com/channel/UCG0-O3zN9yp0jgd5a4-VL2g

Veera oli myös amerikkalaisen youtubekanavan haastattelussa hiljattain detransitiostaan

Vierailija
32/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa leikkiä miestä vähän aikaa, miksi ne munasarjat piti poistaa>? tekotissejä nyt saa uusia!

Jos nainen käyttää testosteronia pitkään, munasarjat alkavat surkastua ja lopulta ne voivat tulehtua ja siihen voi kuolla. Mm. sen takia ne yleensä poistetaan melko aikaisessa vaiheessa prosessia.

Uusia rintoja ei noin vain saa. On eri asia asentaa implantit naiselle, jolla on omat rinnat tallella, kuin asentaa sellaiset litteäksi leikattuun rintakehään. Implantteihin liittyy myös aivan valtavia terveysriskejä. Rasvansiirto on mahdollista, mutta sillä saa vain hyvin hyvin pienet rinnat. Hoikalle ihmiselle rasvansiirto ei ole mahdollisuus ollenkaan. Eikä rasvansiirtokaan aina onnistu vaan siirretyt rasvasolut saattavat kuolla. Mikään korjaava leikkaus ei palauta toimivia, luonnollisia rintoja, tai kykyä imettää lasta.

Vierailija
33/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä korjasin 47-vuotiaana naisesta mieheksi, olen nyt 52 vuotias eikä ole tullut pieneen mieleenkään katua. Paras päätös elämässäni, ja luojan kiitos Suomen valtio oli tässä asiassa minun kannallani.

Kiva juttu. Ero on siinä että sä olit aikuinen ihminen tehdessäsi tuon päätöksen.

Vierailija
34/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikä on muutenkin niin vaikeaa aikaa henkisesti että mielestäni pitäisi olla väh 18v ikäraja ennen näitä muutoksia.

Vierailija
35/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma kun vanhemmilla ei ole mitään vastuuntuntoa enää nykyään pysäyttää tää hulluus lapsellaan! ajatellaan vaan että "joo se on nyt mies ja nyt se on homo antaa olla"

tämähän nyt oli provo, mutta silti; tietänet että transliike vaatii, ettei huoltajan suostumusta hoitoihin edes edellytetä.

Aivan käsittämätöntä, että nykyisin en voi varata lääkäriaikaa 13-vuotiaalle lapselleni, en pääse katsomaan hänen omakantaansa, en saisi paikantaa hänen puhelintaan, enkä seurata hänen netinkäyttöään. Kuitenkin jos hän syyllistyy vaikkapa rikokseen, olen korvausvelvollinen hänen aiheuttamistaan vahingoista. Eli toisaalta vastaan hänen asioistaan kuten omistani -toisaalta en ole oikeutettu saamaan hänen terveyteensä, viestintäänsä tai liikkumisiinsa liittyvään tietoon 

Vierailija
36/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:lla on monesti kuullut, että hoitoihin pääseminen kestää vuosia eikä niitä kevyin perustein tehdä, nuorissa jonkin verran "hutidiagnooseja". Tunnen oikeasti yhden reilusti keski-ikäisen naisen, joka on lesbo. Jonkin verran heikkopäinen ja paatoksellisen kristillisen taustan vuoksi hänen oli vaikea kertoa ihmisille lesboudestaan. Hän sai aivan muutama vuosi sitten päähänsä, että voisikin olla "sosiaalisesti mies" ja on saanut jo testosteroni/androgeenihoitoja ja rinnat on pienennetty. Vaikkei ikinä ollut kuvitellut olleensa mies aiemmin, elänyt aivan naisena lähes 50 vuotta. Sitten hän vain tuli uskoon, että voisikin olla mies ja hyvin pian alkoi saada hoitoja. Siis vaikka ei oman kertomansa mukaan ole ikinä aiemmin pitänyt itseään miehenä, mutta sitten siltä vain alkoikin tuntua. Ei se nyt sinänsä minun asiani olekaan, mutta kyllä näkemäni perusteella niitä hoitoja saa pyytäessä mikäli ei ole psykoosista diagnoosia. Ilmeisesti ei voida olla "hoitamatta", jottei syytetä "eheyttämisestä". Mietin vain tämän naisen kohtaloa, että mitä jos mieli sittenkin muuttuu. Ei nimittäin vaikuta tulleen hoitojen myötä sen onnellisemmaksi, ehkä joku päivän dopamiinipiikki kun on uuden reseptin saanut tai kun ajaa päänsä kaljuksi. Ei se mitään auta, saman dopamiinipiikin saisi vaikka ostamalla dressmannista paidan, mutta terveyshaittoja olisi vähemmän edessä.

Vierailija
37/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaation saa 30v, mut sukupuoltaan saa vaihtaa 18v?

Vierailija
38/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen mieli tuli siitä dokumentista. Aina ei ole viisasta seurata sydämensä ääntä. Kyllä tunteet voi olla myös väärässä.

Vierailija
39/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja nuorten korjaushoidot on hyvin arveluttavia. Outo ilmiö. Ehkä kyse on siitä, että ei haluta nykyiseen naisen malliin ja paetaan sitä sukupuolta vaihtamalla.

Vierailija
40/963 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on surullista että tätä aihetta yrittävät jotkut hyssytellä koska pelkäävät ettei oikeita transtapauksia otettaisi sitten tosissaan. Kyseessä on kuitenkin niin iso asia että todellakin pitäisi kaikin voimin ehkäistä ettei kukaan vääristä syistä aloita korjausprosessia.

Erään ystäväni sisko oli juurikin sellainen tapaus että hän kärsi teininä mielenterveysongelmista (huonot kotiolot joista seurasi masennusta, ahdistusta jne) ja oli yksinäinen muttei millään tavalla ollut ikinä tuonut esiin että kokisi olevansa väärää sukupuolta. Sitten hän löysi uusia ystäviä ja tässä ystäväporukassa sattui olemaan sukupuoltaan kyseenalaistavia ihmisiä. Pikkuhiljaa tämä ystäväni sisko alkoi itsekin puhua että koki olevansa väärää sukupuolta. Tuollaisessa tilanteessa oikeasti on olemassa merkittävä riski että kyse on mielenterveysongelmaisen ja yksinäisen ihmisen keinosta yrittää sopeutua joukkoon. Mielestäni tuolloin ei kannattaisi suhtautua asiaan kevyesti vaan ekstratarkkaan tutkia mistä on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä