Miten naisen saa laihduttamaan?
Jos mainitsen asiasta, se alkaa vaan mättää lisää herkkuja. On lihonnut jo yli 15 kiloa kahdessa vuodessa.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos huolehdit vain omista asioistasi ja kun sinulla on ruuantekovuoro, niin teet terveellistä ja kevyttä ruokaa pitämättä siitä mitään meteliä. Auttaisiko se?
Mä olen nainen ja jos lihoisin ihan älyttömästi muun kuin sairauden takia niin kyllä siitä mulle saisi sanoa. Parisuhteessa kun mielestäni kuuluu jossain määrin pitää huoltakin itsestään. Ei tarvitse olla koko ajan joku kaikesta itseensä ottava lumihiutale.
Eri asia on joku viiden kilon lihominen tai laihtuminen tai silloin tällöin herkuttelu/kaljoittelu kuin se, että sitä tapahtuu joka päivä. Tuntuu vain ettei joillekin saa sanoa mistään mitään. Sitten ihmetellään kun ero tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö mitä? Te miehet aloittajaa lukuunottamatta puhutte niin rumasti puolisostanne, että en usko mitään rakastamispuheitanne. En yhtä sanaa.
Naiset ovat herkkiä ja viisaita. Eivät hekään usko. He ovat elämässään jumissa - huonossa parisuhteessa heitä rakastamattoman pinnallisen idiootin kanssa, jota itse jostain syystä rakastavat.
Ei ole ihme, että tuossa elämäntilanteessa pitää lohtusyödä. Ei jaksa liikkuakaan, kun on masentunut ja syönyt liikaa.
On tietenkin muitakin tapauksia ja terveys- tai muita syitä, miksi joku lihoo. AP:n puoliso on tällainen.
Toivon ketjun muille miehille kuin AP:lle vaikeaa erektiohäiriötä, joka ei reagoi lääkkeisiin ja puolisoidensa jättämäksi tulemista, viriiliin tosimieheen vaihdetuksi tulemista.
Ja ennen kuin sanotte, kyllä, onhan minulla ylipainoa ja on sitä yhtä lailla miehellänikin. Tutustuimme tällaisina ja hyväksymme ja rakastamme toisiamme tällaisina. Seksiä meillä on usein ja se on aivan erinomaista.
Miksi toivot ap:lle vaikeaa erektiohäiriötä ja jätetyksi tulemista? Oletko sairas?
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita se kulta sinusta on tullut pullukka ohjelmaan. Yleensä vain ero saa naisen lahduttamaan.
Joo se on jännä juttu kun sen entisen ukon takia ulkonäköönsä aletaan kyllä panostamaan vasta eron jälkeen. Varmaan jotain naisen logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos huolehdit vain omista asioistasi ja kun sinulla on ruuantekovuoro, niin teet terveellistä ja kevyttä ruokaa pitämättä siitä mitään meteliä. Auttaisiko se?
Pätee varmaan naisiinkin jos ukko päässyt plösähtämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö mitä? Te miehet aloittajaa lukuunottamatta puhutte niin rumasti puolisostanne, että en usko mitään rakastamispuheitanne. En yhtä sanaa.
Naiset ovat herkkiä ja viisaita. Eivät hekään usko. He ovat elämässään jumissa - huonossa parisuhteessa heitä rakastamattoman pinnallisen idiootin kanssa, jota itse jostain syystä rakastavat.
Ei ole ihme, että tuossa elämäntilanteessa pitää lohtusyödä. Ei jaksa liikkuakaan, kun on masentunut ja syönyt liikaa.
On tietenkin muitakin tapauksia ja terveys- tai muita syitä, miksi joku lihoo. AP:n puoliso on tällainen.
Toivon ketjun muille miehille kuin AP:lle vaikeaa erektiohäiriötä, joka ei reagoi lääkkeisiin ja puolisoidensa jättämäksi tulemista, viriiliin tosimieheen vaihdetuksi tulemista.
Ja ennen kuin sanotte, kyllä, onhan minulla ylipainoa ja on sitä yhtä lailla miehellänikin. Tutustuimme tällaisina ja hyväksymme ja rakastamme toisiamme tällaisina. Seksiä meillä on usein ja se on aivan erinomaista.
Miksi toivot ap:lle vaikeaa erektiohäiriötä ja jätetyksi tulemista? Oletko sairas?
Lukutaito! Oikeasti noloa, että aikuinen ihminen ei osaa lukea.
Kanssasi lienee tylsää kun pitää herkutella. Se on usein sijaistoimintaa tuo mässäily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen ja jos lihoisin ihan älyttömästi muun kuin sairauden takia niin kyllä siitä mulle saisi sanoa. Parisuhteessa kun mielestäni kuuluu jossain määrin pitää huoltakin itsestään. Ei tarvitse olla koko ajan joku kaikesta itseensä ottava lumihiutale.
Eri asia on joku viiden kilon lihominen tai laihtuminen tai silloin tällöin herkuttelu/kaljoittelu kuin se, että sitä tapahtuu joka päivä. Tuntuu vain ettei joillekin saa sanoa mistään mitään. Sitten ihmetellään kun ero tulee.
Ehkä se pointti on juuri siinä, että ei tällaisesta tarvi huomautella, koska sehän on toisen idioottina pitämistä.
15 kg on pari vaatekokoa. Jokainen noin paljon lihonut tai laihtunut tietää ja huomaa sen ihan itse.
Sanominen on ilkeyttä ja vallankäyttöä. Eri asia on jos haluaa keskustella terveydestä, yhteisistä elämäntavoista jne.
Mutta se, että menee sanomaan, että olet lihonut paljon... Niin? So?
Kehorauhastakin puhutaan. Ilmeisesti parisuhteessa sekään ei ole voimassa.
Eiköhän ap:n ongelma yhdeksässä vuodessa ole jo poistunut.
Ehkä pyöreämmistä naisista viehättyvä rakastaja?
Laihtuminen onnistuu yleensä vaan silloin, kun ei koe ahdistusta siitä, että ois ruma ja lihava, vaan tuntee olonsa hyväksytyksi, halutuksi ja kauniiksi 🤔.
Kuulostaa vähän nurinkuriselta, mutta näin se menee varmaan 90 % tapauksista.
Minusta se on jotenkin jännä ajatusmalli, että nyt kun ollaan yhdessä niin voin lihoa ja olla panostamatta itseeni vaikka miten, eikä sen kumppanin vuoksi tarvitse itseään pitää minkäänlaisessa kunnossa. Onko tämä nyt sitten sitä kumppanin arvostamista myös?
Yks melko kova konsti on joka saa edes yrittämään, rupeet pyörii hoikan daamin kanssa ja kehut toisien naisten laihuutta, kateus on tehokas kannustin, mutta ole varovainen, nälkälaihduttava puoliso on myös erittäin ärhäkkä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on jotenkin jännä ajatusmalli, että nyt kun ollaan yhdessä niin voin lihoa ja olla panostamatta itseeni vaikka miten, eikä sen kumppanin vuoksi tarvitse itseään pitää minkäänlaisessa kunnossa. Onko tämä nyt sitten sitä kumppanin arvostamista myös?
Niin miksei ukot alunperin kouluttaudu semmoiselle alalle josta saa edustusrouva ystävälliset tulot? Halpa nainen näkyy arjessa. Nykyään seuraa saa myös netistä. Tasokkaasta seurasta voi maksaa. Oma valinta ryhtyä kärsijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Yks melko kova konsti on joka saa edes yrittämään, rupeet pyörii hoikan daamin kanssa ja kehut toisien naisten laihuutta, kateus on tehokas kannustin, mutta ole varovainen, nälkälaihduttava puoliso on myös erittäin ärhäkkä.
Tai sit vaan eroaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksei ukot alunperin kouluttaudu semmoiselle alalle josta saa edustusrouva ystävälliset tulot? Halpa nainen näkyy arjessa. Nykyään seuraa saa myös netistä. Tasokkaasta seurasta voi maksaa. Oma valinta ryhtyä kärsijäksi.
Niin että oma vika kun se toinen lihoo, mielenkiintoista vastuun siirtämistä.
Vierailija kirjoitti:
Hui, 15 kg kahdessa vuodessa on kyllä jo todella paljon. Itse ainakin olen sanonut omalle miehelleni, että saa ja ehdottomasti pitää sanoa, jos alkaa oikeasti kiloja tulla yhtäkkiä reilusti lisää, että itse ei vaan mukamas tajua tai suostu näkemään todellisuutta. Eihän siitä tarvitse ilkeästi töksäyttää, että kylläpä oot läski, vaan nätisti kysyä, että onkohan nyt kaikki ihan ok, kun on aika reilusti kerääntynyt tuota painoa lyhyessä ajassa.
Ei tajua tai suostu näkemään todellisuutta? Itse esim.kyllä näen todellisuuden, mutta halu muutokseen pitää lähteä itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Manipulointi ja gaslightaaminen on sun ohjeesi? Toivottavasti et koskaan pääsy minkäänlaiseen parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:33"]
Niin, ihminen ei pysy samanlaisena ihanuutena vuosikausia ja siihen tapaamistilanteeseen ei ole enää koskaan paluta. Joku lihoo, toinen laihtuu, joltain leikataan rinta, toiselle laitetaan avanne ja yksi jos toinen järkkyy mielenterveydeltään. Joihinkin asioihin voi vaikuttaa (aika usein tuohon lihomiseen), mutta vain asianomainen itse tekee muutokseen tarvittavat päätökset. Aika loukkaavaa olisi, jos puoliso alkaa huomautella liikakiloista. Neutraalimpi tapa on kehottaa puoliso työterveystarkastukseen tai terveystarkastukseen muuten. Kun ulkopuolinen taho huomauttaa painonnoususta ja terveysriskeistä, on tilanne neutraalimpi kuin läheisen viestittämänä.
Kaikki me muututaan ja kukaan ei voi tietää sairastuuko elämässä tai joutuuko onnettomuuteen tms. Mutta kyllä tälläiseen asiaan pystyy itse vaikuttaa ja on väärin kumppaniakin kohtaan olla täysin välinpitämätön itseään kohtaan ja lihoa juuri joku 15 kg (ellei johdu esim. kilppari arvoista). Tavallaan luotetaan siihen että toinen siinä pysyy vaikka ei kiinnostaisi enää yhtään hoitaa itseään.
En minä ainakaan luottaisi yhtään että kyllä se toinen siinä pysyy! Lähteä saa.
Hanki kehonkoostumusvaaka ja puhu siitä kuinka olisi kiva elää terveellisemmin. Älä osta itse mitään herkkuja kotiin. Ulkoilkaa/uikaa/käykää salilla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se pointti on juuri siinä, että ei tällaisesta tarvi huomautella, koska sehän on toisen idioottina pitämistä.
15 kg on pari vaatekokoa. Jokainen noin paljon lihonut tai laihtunut tietää ja huomaa sen ihan itse.
Sanominen on ilkeyttä ja vallankäyttöä. Eri asia on jos haluaa keskustella terveydestä, yhteisistä elämäntavoista jne.
Mutta se, että menee sanomaan, että olet lihonut paljon... Niin? So?
Kehorauhastakin puhutaan. Ilmeisesti parisuhteessa sekään ei ole voimassa.
Ei tuota 15 kiloakaan välttämättä tajua. Itse lihoin tuon verran sairauden takia ja vaatekoko ei muuttunut kun pukeudun sporttisesti ja ennen lihomista olin hoikka. Jos olisin pelkän mässäämisen takia lihonut niin olisin toivonut silti jonkun asian sanovan ihan ääneen.
Olen siis edellinen kirjoittaja jolle kommentoit. Parempi siis mielestäni herätä tuossa vaiheessa asiaan ennen kuin kiloja on kertynyt vaikka 30. Totta kai kehorauha on tärkeä asia, mutta niin on myös hyvä fyysinen terveys ja puolison miellyttäminenkin parisuhteessa. En ymmärrä miksi tämä on niin vaikea asia joillekin.
Osta hänelle joku mieleinen, makee muotivaate, vähän tyyriimpi ja hyvälaatuinen. Mutta yhtä kokoa pienempi, ettei juuri ja juuri mahdu päälle. Jos se innostaisi skarppaamaan elämäntapoja.