Miten naisen saa laihduttamaan?
Jos mainitsen asiasta, se alkaa vaan mättää lisää herkkuja. On lihonnut jo yli 15 kiloa kahdessa vuodessa.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:27"]Rakastan tyttöystävääni. Eroa ei tule vaikka lihoisi toisen 15kg. Olen huolissani hänen terveydestä. Usein pyydän kaveriksi lenkille ja aina lähteekin, mutta herkutteluja on liian usein. Tyttökaverilla astma, ja sekin huolettaa että pahenee jos paino nousee. Millä kannustan laihtumaan? AP
[/quote]
sano sille juuri näin!
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:18"]
Miten miehen saa laihduttamaan??!
[/quote]
Nyt ei ollut kyse tästä. Ei näin.
Jotta itseään saa niskasta kiinni ja todella laihtuu, niin laihduttamiseen pitää olla joku syy, joka motivoi. Itse sain 18 kiloa pois, kun kyllästyin erääseen vaivaan, jota ylipaino pahensi. Muutama kilo palasi reilun vuoden kuluttua, mutta ne tippui, kun ihastuin niin pahasti, että menetin ruokahaluni. Rajuja laihtumisia olen naisilla nähnyt myös, kun mies on pettänyt tai jättänyt.
Alatte syömään molemmat terveellistä ruokaa. Teette yhdessä vaikka ruuan. Ehdotat että aloitatte yhdessä terveellisemmän elämän.
Ite en olis pystyny pudottaa näitä 15kg jos ei mies olis kannustanu ja ollu ruuanlaitossa mukana.
No kuule ap, minä olin 20 vuotta naimisissa tuollaisen huomauttelijan kanssa, kunnes kyllästyin ja vaihdoin erityyliseen mieheen, hoikkaan ja urheilulliseen, ja kas, viisi vuotta yhdessä oltuamme olen laihtunut 15 kiloa juuri siksi, kun mies motkottamisen sijaan ostaa minulle suklaata :)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:27"]
Rakastan tyttöystävääni. Eroa ei tule vaikka lihoisi toisen 15kg. Olen huolissani hänen terveydestä. Usein pyydän kaveriksi lenkille ja aina lähteekin, mutta herkutteluja on liian usein. Tyttökaverilla astma, ja sekin huolettaa että pahenee jos paino nousee. Millä kannustan laihtumaan? AP
[/quote]
Kannustat häntä sanomalla juuri tämän. Lähetä vaikka tekstarina tai sähköpostilla. Olet upea mies kun huolehdit rakkaimpasi terveydestä.
Olen ollut parisuhteessa 11 vuotta, avokkini on lihonnut tässä ajassa n.40kg. Tiedän tunteen ap! Itse olen siitä onnellinen, että "geeniperimä" on sellainen etten liho helposti. Minulla on vieläkin 29-vuotiaana kaapissani rippimekko, mikä mahtuu päälleni. En tiedä onko se hyvä vai huono juttu.. Mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan. Avokki saa kilot, minä en. Syömme samaa ruokaa, mutta eri määrät..
Ylennksen jälkeen avokkini alkoi lihoa noin 6v sitten. Hän työskenteli varastossa, mikä oli aika fyysistä. Lihoi varmaan jo tänä aikana vähän, mutta ei huomattavasti. Ylennyksen jälkeen fyysiset työt vaihtui "paperinpyörittämiseen" niin hän lihoi muutamassa vuodessa tuon 40kg. Muutama kilo on ok. Mutta jossain vaiheessa se rupesi häiritsemään liikaa, sillä hän ei näyttänyt enää entiseltään. Tuntui että seurustelen jonkun muun kanssa, kun sen.. Kehen alunperin rakastuin. Riitaa yms oli pitkään tästä syystä, sillä lihominen tuntui epäreilulta.
Avopuolisoni ryhtyi opiskelemaan, ja kun koulu loppui aloitti laihdutuksen minun mielikseni noin 6kk sitten, ja on laihtunut jo 18kg! Ja olen ylpeä hänestä, toivottavasti tämä jatkuu. :)
En tiedä mikä hänen "silmät aukaisi" lopulta. Sillä olin valittanut tästä asiasta jo ainakin 2-3v, että miten paljon häirisee, kun hän on lihonnut niin paljon. Mutta ehkä se, kun 12,5v koiramme jouduttiin lopettamaan, eikä minulla ollut enää lenkkikaveria. Itkin välillä, että kuka lähtee kanssani enää lenkille, kun ei ole koiraa. Niin mies rupesi käymään kanssani lenkeillä, vaikka ei ennen ollut lähtenyt pahemmin koiramme kanssa. Sillä koira oli minulla ennen suhteen alkua, olin koiran "omistaja" avokkini piti itseään vain sen "kaverina" joka antaa herkkuja ja rapsuttaa ja antaa huomiota.
Ennen koiran kanssa lenkkeily oli se "mun juttu" eikä mies tullut kovin usein mukaan. Mutta nyt ollaan käyty välillä jopa 20km kävelylenkkejä yhdessä. Ollaan kävelty rauhallisesti, otettu kamera mukaan ja otettu kuvia. Kävelty käsikädessä ja juteltu. Ennen vietettiin yhteistä aikaa vain sohvalla telkkaria katsoen, eikä kumpikaan puhunut.
Tuntuu että elän samaa aikaa kuin 10v sitten. Kun olimme vasta muuttaneet yhteen, ja saatoimme vaan puhua ja puhua.. :) <3 Omassa taloyhtiössä on myös ilmainen kuntosali, ja olemme ruvenneet käymään sielä 2-4/krt viikko yhdessä. Kesällä pyöräilimme paljon, teimme eväitä ja kävimme rannalla istumassa ja pussailemassa <3
Ap! Rakasta, kannusta ja ohjaa. Ole tukena. Älä oleta että toinen vain tekee, vaan ole yhdessä tekemässä!
Keksi syy olla pois kotisohvalta sipsipussin parista. Kokeilkaa yhdessä uusia ruokia ja kokatkaa yhdessä. Ollaan molemmat vaihdettu ruokavaliota parempaan ja terveellisempään suuntaan.. ja myös halvempaan, sillä kasvikset on halpoja. Ottakaa myös joku tavoite, vaikka matka minne lähdette, jos kilot on saatu karistettua tms! :)
Harrastaa yhdessä jotain kivaa. Itse olen lihonnut ja tekisin mielelläni mieheni kanssa jotain, uimista, sulkista tms. Mies ei kuitenkaan ikinä lähde kanssani mihinkään, joten se siitä.
Mun mieheni on lakannut ostamasta herkkuja kotiin. Hän pitää huolta että meillä on aina hedelmiä, marjoja ja muuta terveellistä naposteltavaa. Usein tekee ison kulhollisen hedelmäsalaattia mulle. Mun on helppo syödä terveellisesti kun mies kannustaa ja auttaa.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:04"]
Itse naisesi valitsit, kestä ne läskit.
[/quote]
Itse miehesi valitsit, kestä ne läskit.
Päteekö sama näin päin?
Mun mielestä sukupuolella ei ole väliä, että kumpiko lihoo. Se on epäreilua toista kohtaan jos lihoaa paljon. Muutama kilo on ok. Mutta kun painoa tulee yli 10kg, tuntuu se epäreilulta. Varsikin jos vain toinen lihoo. Jos molemmat lihoaa, niin sitten toisen kiloihin ei tule puuttua tai on aika tekopyhää!
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:57"]
Jos mainitsen asiasta, se alkaa vaan mättää lisää herkkuja. On lihonnut jo yli 15 kiloa kahdessa vuodessa.
[/quote]
Vieläkö kykenet suorittamaan sukupuoliyhdynnän vai etooko liikaa? Se olisi kyllä ainakin minulle sellainen käännekohta.
Kuulostaapa tutulta.
Minulla avokki on lihonut vuodessa 5 kg ja kyllä se jo näkyy lyhyen ihmisen rungossa.
Kokonaisuudessaan hänelle on tullut painoa lisää varmaankin sellaiset 8-10 kg siihen mitä on ollut hoikimmillaan.
Kovasti häntä rakastan ja luonne mitä parhain, mutta seksiä minun ei tee enää mieli hänen kanssaan.
Fyysisellä tasolla pidän sellaisista naisista, joilla lihakset erottuu ja jotka ovat kaiken kaikkiaan sporttisia. Olen aina tykännyt.
Minulla on kaiketi viisi vaihtoehtoa:
1. Jäädä suhteeseen ja olla välittämättä housujen yli pursuavasta masusta, jenkkakahvoista ja löysistä käsivarsista
- mutta elää sitten seksittömässä suhteessa/olla velvollisuudesta pimeässä hänen kanssaan...ja kyllä siihen melkein viinakin tarvitsee, että halut herää (kaikki aikaisemmat muijani ovat olleet tosi fittejä, oli erektio koko ajan päällä - nyt ei!).
2. Käydä maksullisissa ja saada seksiä sitä kautta? Näin olen kuullut joidenkin tekevän. Mulla vaan ei oo hajuukaan mistä jotain maksullisia edes löytää.
3. Etsiä salasuhde ja saada tyydytys sieltä? Pitäis olla tietty joku sellainen ihminen, jolla on aika sama tilanne. Kun en halua mitään kolmatta pyörää, vaan pelkästään seksiä.
4. Koittaa vielä kerran saada hänet muuttamaan elintapojaan? Melkein kaikkea täällä olevia vinkkejä olen tosin jo koittanut ilman vaikutusta. En vaan raaski ihan suoraan sanoa asiasta - sillä: oikeasti rakastan häntä, mutta se yhdistettynä mun seksuaalisuuteen/naisihanteeseen juttu ei vaan toimi.
5.Jättää hänet jollain kauniilla tavalla.
Olen taipumassa vitoseen. Se lienee armeliainta, vaikka tuntuukin tosi pahalta. Muut kohdat tuntuu niin itsekkäältä ja kaiken kaikkiaankin on niin paska fiilis kun vika on minussa ja vääristyneessä naiskuvassa tms.
Niin ja siis itse olen 29-vuotias mies ja kovassa tikissä. Minulle keho on temppelini ja haluan pitää sen kunnossa. Ja edelleen mun mielestä mielikin toimii paremmin kun on hyvässä kondiksessa.
Tuohon vitoseen liittyen. Mikä olisi sellainen kaunis tapa jättää toinen? Sellainen jota rakastaa. Ja olkaa ystävälliset, ei mitään "et sinä rakasta, koska...." -shittiä yhtään tähän väliin.
Täällä vaimo pulskistunut viidestäkymmenestä kilosta reiluun sataan ja kasvu jatkuu. Hengitysvaikeiksia, uniapneaa, nivelrikkoja... Mikään ei herätä. Jatkuvasti äkäinen ja väsynyt täysin passivoitunut. Seksielämä alkaa olla hankalaa kun kiihoitus on mielikuvituksen varassa. Mitään ei suostu itselleen tekemään, koska inhoaa vaivannäköä. Tiedän ettei ulkonäköä saisi tuijottaa, mutta en mahda itselleni mitään.
Täällä se pulska.
Syödään miehen kanssa samaa ruokaa.
Hän hoikassa kunnossa, mulle kertynyt 15kg
Syynä mielialalääkkeet/vaihdevuodet.
Aineenvaihdunta vaan hidastuu. Ilman lääkkeitä olen sairaalakunnossa.
Mitäs nyt?
Rakastan tyttöystävääni. Eroa ei tule vaikka lihoisi toisen 15kg. Olen huolissani hänen terveydestä. Usein pyydän kaveriksi lenkille ja aina lähteekin, mutta herkutteluja on liian usein. Tyttökaverilla astma, ja sekin huolettaa että pahenee jos paino nousee. Millä kannustan laihtumaan? AP