Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka monta kertaa päivässä käyt kakalla?

Vierailija
24.10.2014 |

Onko mulla joku superhyvä aineenvaihdunta kun käyn aina 4 kertaa päivässä?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai syöt älyttömät määrät ruokaa? Vai käytkö pikkukakalla neljä kertaa päivässä? Itse en käy ku kerran päivässä jos on normitilanne.. monesti kyllä ummettaa ja jää päiviä väliin

Vierailija
2/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en usko sen aineenvaihdunnan liittyvän paskantamismääriin. Itse käyn pari kertaa viikossa keskimäärin, joskus on sitten vähän useampi kertakin päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkukakka..! =)

Vierailija
4/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 4-5 krt viikossa. Eikö tuo jatkuva paskominen ole rasittavaa? Mitä ihmettä syöt?

Vierailija
5/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä taas käyn vähintään 4 kertaa päivässä ja ehkä enintään 8 kertaa. Keskiarvo on n.5-6 krt/päivä. Syönnin jälkeen n. 10min. ja paskalle. Pystyn myös tarvittaessa piättämään tunteja, vaikka kuinka kovasti mahaa vääntäis.

Mikälie luonnonoikku sitten minä olen :) 

Vierailija
6/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käynyt 5 kertaa päivässä, ja silloin odottelin endometrioosin leikkausta. Suoli oli kiinni kohdussa yms, ja se teki tuota.

Mulla normaalitilanne on kerran päivässä, korkeintaan kaksi.

Vierailija
7/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Aloitin muuten joskus täällä samanlaisen keskustelun, löytynee haulla... No, itse käyn useimmiten jo aamulla 3-4 kertaa. Päivällä ja illalla ehkä kerran tai kaksi. Ja kyllä, olen aina ollut laiha. Edelleenkin mietin, onkohan toi ihan normaalia. Mitä illalla syn, niin aamulla se jo tulee ulos. Olen stressaaja-tyyppiä, joten saattaa olla ärtyvä suoli.

Vierailija
8/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahan ei valu painovoimalla alas, vaan suolisto tekee aktiivista aaltomaista liikettä parin minuutin välein. Kiihkeimmillään aallot ovat puolestaan parin tunnin välein eli n. 10-12 kertaa vuorokaudessa. Ja kun se kymmenisen kartaa suolisto on "sullonut" kakkaa peräsuoleen, niin silloin paine siellä tuntuu siltä että nyt kakattaa. Siis kerran vuorokaudessa.

Näin ainakin mulla. Jos joku tuntee ihmisen anatomiaa/fysiologiaa paremmin, niin saa korjata.

Päättelisin siis, että 1 kerta vuorokaudessa normaalilla ruokamäärällä on se yleisin eli normaali keskiarvo.

Vierailija
9/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:35"]

Ehkä. Aloitin muuten joskus täällä samanlaisen keskustelun, löytynee haulla... No, itse käyn useimmiten jo aamulla 3-4 kertaa. Päivällä ja illalla ehkä kerran tai kaksi. Ja kyllä, olen aina ollut laiha. Edelleenkin mietin, onkohan toi ihan normaalia. Mitä illalla syn, niin aamulla se jo tulee ulos. Olen stressaaja-tyyppiä, joten saattaa olla ärtyvä suoli.

[/quote]Ja minä kävin kerran, korkeintaan pari kertaa viikkoon myös silloin kun painoin alle 50 kg, olen 174 pitkä. Mietin onko jotenkin perinnöllistäkin, meillä ei kukaan käy kerran päivässä, emme syö oikeastaan samanlaista ravintoakaan, ja painotkin vaihtelevat ylipainosta alipainoon.

Vierailija
10/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Behold, tässä tulee faktatietoa: "Ihmisen suoli tyhjenee normaalisti 8–72 tunnin välein." (lähde: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00092).

Ap on siis friikki ja niin olette te kaikki muutkin epänormaalisti kakkivat.

Vierailija
11/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä, joskus kahdesti. Joskus harvoin saattaa jäädä päivä väliin.

Vierailija
12/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoli kuin sudella.

Vierailija
13/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn 1-2 kertaa kunnon kakalla ja lisäksi yleensä noin 2-3 kertaa pikkukakalla :D

Vierailija
14/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:47"]

Suoli kuin sudella.

[/quote]

Ööh? :D

Vierailija
15/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa päivässä yleensä. Tosi harvoin olen 24 h käymättä kakalla, joskus reissussa ei kakka tule. 

Vierailija
16/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä yleensä

Vierailija
17/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollasta viiteen. Ärtynyt suoli joka joskus ei toimi ja joskus liiankin kanssa muttei tyhjene kerralla.

Hyvään, normaaliin aikaan kerran päivässä

Vierailija
18/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy yli 1 kerran päivässä niin johan se kannattaisi hyödyntää jotenkin vaikka lannoitetta kasveille tms.

Vierailija
19/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamuiseen traditioon menee 1 kerta, maha on joka ikinen aamu löysällä, ja sen ekan varpusparven jälkeen normalisoituu :D sen jälkeen käyn yleensä kerran. :) Jos taas en jostain syystä aamulla pääse vessaan niin menee maha kokopäiväksi jumiin ja toimii taas vasta seuraavana aamuna.. eli 2 kertaa normaalisti.

Vierailija
20/45 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:35"]

[/quote]Ja minä kävin kerran, korkeintaan pari kertaa viikkoon myös silloin kun painoin alle 50 kg, olen 174 pitkä. Mietin onko jotenkin perinnöllistäkin, meillä ei kukaan käy kerran päivässä, emme syö oikeastaan samanlaista ravintoakaan, ja painotkin vaihtelevat ylipainosta alipainoon.

[/quote]

Minun sukuni on hoikkaa molemmilta puolilta. Toisella vanhemmitani on samanlainen suoli kuin minulla, toisella ns. tavallinen suoli. Syön kyllä aika kuitupitoist ruokaa, samoin vanhempani.