”Teillä on ihana sisustus mutta ei meillä olisi varaa tällaiseen”. Melkein kaikki on ostettu käytettynä torista tms
Jotkut tapetit mitä meillä on, ovat kalliita mutta metsästetty alennusmyynneistä netistä, mistään ei ole maksettu täyttä hintaa. Oikeastaan kaikki muu on ostettu vuosien varrella käytettynä netistä tai vanhantavaranliikkeistä ja osa on saatu sukulaisilta. Oma vaivansahan tuossa toki on. Ja vaikka sisustuksessa on väriä, ei se ole välttämättä yhtään sen kalliimpi kuin vaalea sisustus.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Veljen vaimoke kanssa muistaa kertoa kaikista hankinnoistaan miten halvalla sai torista tai roskalavaryhmistä.... Mikähän sen ongelma on, mitä hittoa ketään kiinnostaa mistä ne on rojunsa hankkineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse voi olla ihan kehaisustakin, miten joku vieraanne voi pitää kotianne hyvällä maulla ja tyylillä sisustetuksi. Hän vain ei osaa sanoa asiaa muuten. Siihen voi sanoa kiitos ja hymähtää hyväntahtoisesti, että ihan nuo ovat vain kirppiksiltä ja lahjaksi saatuja, mutta kiva jos tykkäät. Suomalaiseen tapakulttuuriin kuuluu kehua mahdollisimman vähän ja kehun saaneen täytyy ehdottomasti vähätellä mitä hänellä onkaan. Koeta jättää puheenaihe siihen, älä väännä naamaasi tai pyörittele silmiäsi tai ryhdy pitämään pitkää esitelmää miten kirppispiirongin hiomisessa meni kuukausi ja sitten kalkkimaalia piti tarkkaan valita muuhun sisustukseen sopien. Voit vaihtaa jouhevasti aihetta ja kysellä kotiasi kehuneen henkilön kanssa, mistä he etsivät huonekaluja tai verhoja.
Niin ja kalkkimaali on saatanasta😁
Ap
Nyt heräsi uteliaisuus, miksi kalkkimaali on saa..... Purkki on valmiina, mutta lopuuinspis puuttuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse voi olla ihan kehaisustakin, miten joku vieraanne voi pitää kotianne hyvällä maulla ja tyylillä sisustetuksi. Hän vain ei osaa sanoa asiaa muuten. Siihen voi sanoa kiitos ja hymähtää hyväntahtoisesti, että ihan nuo ovat vain kirppiksiltä ja lahjaksi saatuja, mutta kiva jos tykkäät. Suomalaiseen tapakulttuuriin kuuluu kehua mahdollisimman vähän ja kehun saaneen täytyy ehdottomasti vähätellä mitä hänellä onkaan. Koeta jättää puheenaihe siihen, älä väännä naamaasi tai pyörittele silmiäsi tai ryhdy pitämään pitkää esitelmää miten kirppispiirongin hiomisessa meni kuukausi ja sitten kalkkimaalia piti tarkkaan valita muuhun sisustukseen sopien. Voit vaihtaa jouhevasti aihetta ja kysellä kotiasi kehuneen henkilön kanssa, mistä he etsivät huonekaluja tai verhoja.
Niin ja kalkkimaali on saatanasta😁
ApNyt heräsi uteliaisuus, miksi kalkkimaali on saa..... Purkki on valmiina, mutta lopuuinspis puuttuu...
Huonosti kulutusta kestävää. En ainakaan mihinkään kalusteisiin laittaisi. Ja joku aika sitten oli suurta muotia raiskata ennestään maalaamattomia antiikkihuonekaluja tuolla kalkkimaalilla, välillä teki pahaa katsoa. Sitä perää on varmaan se suurin antipatia tuota kohtaan :D Ap
Ostaisin itsekin vaikka mitä, mutta pelottaa luteet :<
Pari antiikkitavaraa mulla on.. Haluaisin koko kodin sisustettuna viktoriaanisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan itsekin arvotavarat käytettyinä. Miten itse varmistat ettei huonekalujen mukana siirry luteita? Tämä huolestuttaa meikäläistä.
Eihän siitä satavarma voi ollakaan. Kesällä ostettiin sohva, myyjän koti oli siisti ja huoliteltu ja myyjä oli asiallinen. Joo tiedän, ei ole tae että ei olisi elukoita mutta itselläni ei ole kauheasti huolta kun tuollaisesta paikasta ostaa. Ap
Itse en ikinä ostaisi käytettyä sohvaa. Täälläkin olen monesti lukenut miten jotkut hilluvat alasti kotona ja istuvat persiillään sohvilla. Koti voi olla muuten siisti ja huoliteltu, mutta sohvassa voi haista pershiki vaikka sitä ei päällepäin näe.
Käytettyä ostaessa pitää käyttää kaikkia aisteja ja myös haistaa ostettavia tavaroita.
Jatkan tähän: kerran oli nenä tukossa, kun ostin lapselle sängyn, kun toin sen kotiin, totesin, että se haisi tupakalle :o Onneksi se oli ilmeisesti altistunut tupakalle hyvin lyhyesti, koska haju lähti pyyhkimällä pois. Ei ollut kallis sänky, tavallinen mäntyvuode 20 e, mutta kyllä ehdin jo kirota.
Mitä käytit kalkkimaalin päällä? Lakkaa vai vahaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä käytit kalkkimaalin päällä? Lakkaa vai vahaa?
En tiedä mitä oli laitettu, poistin hiomalla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan itsekin arvotavarat käytettyinä. Miten itse varmistat ettei huonekalujen mukana siirry luteita? Tämä huolestuttaa meikäläistä.
Eihän siitä satavarma voi ollakaan. Kesällä ostettiin sohva, myyjän koti oli siisti ja huoliteltu ja myyjä oli asiallinen. Joo tiedän, ei ole tae että ei olisi elukoita mutta itselläni ei ole kauheasti huolta kun tuollaisesta paikasta ostaa. Ap
Itse en ikinä ostaisi käytettyä sohvaa. Täälläkin olen monesti lukenut miten jotkut hilluvat alasti kotona ja istuvat persiillään sohvilla. Koti voi olla muuten siisti ja huoliteltu, mutta sohvassa voi haista pershiki vaikka sitä ei päällepäin näe.
Käytettyä ostaessa pitää käyttää kaikkia aisteja ja myös haistaa ostettavia tavaroita.
Jatkan tähän: kerran oli nenä tukossa, kun ostin lapselle sängyn, kun toin sen kotiin, totesin, että se haisi tupakalle :o Onneksi se oli ilmeisesti altistunut tupakalle hyvin lyhyesti, koska haju lähti pyyhkimällä pois. Ei ollut kallis sänky, tavallinen mäntyvuode 20 e, mutta kyllä ehdin jo kirota.
Joskus ostin vanhan arkun sohvapöydäksi ja se haisi tosi vahvasti joltain ulkorakennukselta tms. Pesin mäntysuovalla ja kuivattelin ulkona pitkän aikaa mutta aika kauan siinä meni ennen kuin haju haihtui.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta tai halua metsästää kalliita hankintoja ympäri nettiä alennusmyynneistä tai käytettynä. Talouskaan ei tykkäisi hyvää jos kaikki samanlaisia nihilistejä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa mitään käytettynä jos on noin sairaalloisen herkkä(mieleltään).