Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaa / Hakunila, millainen alue lapsiperheelle?

Vierailija
24.10.2014 |

Mietinnässä on asunnon osto Vantaalta Hakunilasta. Tai vaihtoehtoisesti siitä läheltä Itä-Hakkilasta, Kuninkaanmäestä jne samoilta konnuilta.

Onko se rauhallinen ja lapsiyhstävällinen alue? Uskaltaa illallakin käydä kaupassa ja liikkua lasten kanssa, uskaltaako ekaluokkalaisen antaa kulkea itsekseen jne. Meillä tarhaikäisiä, joista vanhin menee kouluun parin vuoden päästä.

Aika lähellä on ainakin Jakomäki, jolla on huono maine ja kerran siellä kaupassa käyneenä ihan päiväaikaan en hyvää kuvaa alueesta saanut. Näkyykö vastaavaa Hakunilan tietämillä?

Mielipiteitä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden viestien perusteella tosiaan kannattanee Hakunila unohtaa...

ap

Vierailija
2/11 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuttaisin mieluummin Itä-Hakkilaan kuin Hakunilaan. Jos et Jakomäestä pitänyt, tuskin pidät Hakunilastakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakunila on melko kamala lähiö, mutta Itä-Hakkila ja Kuninkaanmäki kivoja omakotitaloalueita. Itä-Hakkilassa myös koulu. Tosi rauhallista seutua.

Vierailija
4/11 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI HAKUNILAAN! Missään nimessä. Mieluummin edes Vaaralaan, Sotunkiin tai sinne Hakkilaan. Mieluiten Länsi-Vantaalle.

Vierailija
5/11 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään löytää asuinalue molempien työpaikkojen puolivälistä, siksi Itä-Vantaa on meille se vaihtoehto. Nyt toisella on puolentoista tunnin työmatka ja toisella 5min. Tätä siis pyritään tasapainottamaan.

Pitänee siis yrittää silmäillä enemmän Itä-Hakkilaa ja sen lähiseutuja. Hakunilassa olisi ollut vain ihan kiva kämppä. Harmi!

ap

Vierailija
6/11 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan Hakunilaa täällä haukutaan. Itse olen asunut siellä nyt neljä vuotta, eikä mua ole koskaan ahdisteltu, yritetty ryöstää, jne, vaikka olen nuori nainen ja joudun usein ilta-aikaan kulkemaan yksin. Olen asunut myös Länsi-Helsingissä, ja se oli paljon rauhattomampaa aluetta.  Tunnen myös monia lapsiperheitä jotka asuvat Hakunilassa, eikä heilläkään ole mitään moitittavaa.

Turhaan on Hakunilalla huono maine! Muakin kovasti varoiteltiin ja peloteltiin kun sinne muutin, mutta aivan turhaan. 

Vierailija
7/11 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä nyt vielä luetaan... Serkku perhe (10v, 3v, kaksi 1v ja yksinhuoltaja joka on ulkomaalainen ja puhuu vain englantia) muutti hakunilaan pari kk sitten. Heporinteen alueelle. Ihan hirveen tyytyväisiä. Ihania naapureita, heporinteen ostari ihan vieressä, leikkipuisto ja koulut ja päiväkodit. Uimahalliin, urheilupuistoon ja kirjastoon vain 1km. Se on ihanaa aluetta.

Vierailija
8/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiseutuni Hakunila

Olen asunut alueella jo yli neljännesvuosisadan ajan ja rakastan kotiseutuani. Muutimme mieheni kanssa Hakunilaan korkeakouluopintojemme päätyttyä. Tärkeät palvelut ovat aina olleet lähellä ja täältä on erinomaiset kulkuyhteydet moneen suuntaan. Lapsemme ovat syntyneet asuessamme tääällä ja olen onnellinen, että lapsemme voivat tuntea jonkin alueen omaksi kotiseudukseen. Olen kotoisin Tuusulan kulttuurimaisemista, mutta en ollenkaan kaipaa sinne, vaan rakastan omaa kotiseutuani rikkaan kulttuurihistorian ja monimuotoisen - ja kansallisen nykykulttuurin vuoksi. Hakunilaa ympäröivä luonto, ulkoilu- ja virkistysaleet ihastuttavan kartanonalueen kanssa vielä lisäävät tyytyväisyyttäni.

Vierailija
9/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen viisikymppinen kirjoitti:

Kotiseutuni Hakunila

Olen asunut alueella jo yli neljännesvuosisadan ajan ja rakastan kotiseutuani. Muutimme mieheni kanssa Hakunilaan korkeakouluopintojemme päätyttyä. Tärkeät palvelut ovat aina olleet lähellä ja täältä on erinomaiset kulkuyhteydet moneen suuntaan. Lapsemme ovat syntyneet asuessamme tääällä ja olen onnellinen, että lapsemme voivat tuntea jonkin alueen omaksi kotiseudukseen. Olen kotoisin Tuusulan kulttuurimaisemista, mutta en ollenkaan kaipaa sinne, vaan rakastan omaa kotiseutuani rikkaan kulttuurihistorian ja monimuotoisen - ja kansallisen nykykulttuurin vuoksi. Hakunilaa ympäröivä luonto, ulkoilu- ja virkistysaleet ihastuttavan kartanonalueen kanssa vielä lisäävät tyytyväisyyttäni.

Erinomaiset kulkuyhteydet? Ehkä jos Tuusulaan vertaa

Vierailija
10/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Hakunilasta kyllä ole erinomaiset kulkuyhteydet. Ihan hyväthän ne on kun bussilla pääsee niin Helsinkiin kuin Tikkurilaan. Hakunila on aika iso paikka, joten en minä koko Hakunilaa dumaisi. Jos muuttaa vaikka Porttipuiston lähelle eli sinne Hakunilan reunamille niin siellä voi olla rauhallisempaa kuin siinä ihan Hakunilan ostarin vieressä. Lisäksi Hakkila voi olla parempi tai vaikkapa Tikkurilan laitamat, Simonkylä, Asola jne. 

Vierailija
11/11 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itse oikein positiivinen kuva Hakunilasta eteenkin projekti hakunilan jälkeen. Luulisin että nämä muut kommentit on tehty sitä ennen. Hakunilaan kannattaa muuttaa koska siellä on hyvää pizzaa Miranissa.