14-vuotias poika oli lähdössä illalla kavereiden kanssa kaupungille.
Olin antanut luvan, ekaa kertaa. Sillä on pari vuotta vanhempia mukavia kavereita, ja ajattelin että menköön nyt kun on fiksu kaveri eikä ole kiinnostunut päihteistä, sovittiin että haen kotiin klo 22. Satuin kuitenkin kurkkaamaan reppuun, sieltä löytyi six pack olutta.
Että näin, tiesin että tämä päivä tulee joskus, mutta että nyt jo... Poika on tietenkin arestissa nyt, rangaistukset mietin kun olen rauhoittunut.
Kommentit (72)
Sellaista se on :(
Tuo on tosi huono että on pari vuotta vanhempia kavereita tuossa iässä.
Me jätimme pitkän harkinnan jälkeen tytön 16v. yksin yöksi kotiin ja niin vaan oli meillä ollut sellaista porukkaa jota emme tunteneet ja bileet oli pidetty. Ja todellakin oli ihan normaali "kiltti" tyttö mutta niin vaan petti luottamuksen ja mokasi ja vielä valehteli kaupan päälle...tuntui kyllä että ihan on epäonnistunut vanhempana.
Jaa, mä päästäisin omani menemään sovitusti, toki reppu sisältöineen jäisi kotiin. Ja ukaasi mukaan, mitä seuraa, jos homma ei toimi.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:46"]Jaa, mä päästäisin omani menemään sovitusti, toki reppu sisältöineen jäisi kotiin. Ja ukaasi mukaan, mitä seuraa, jos homma ei toimi.
[/quote]
Mäkin päästäisin menemään kavereiden mukaan, ihan vaan pojan itsensä vuoksi
Ei varmaan olis eka kerta kaljoittelemassa. Aloitin 14v käymään välillä leikkipuistoissa juomassa kavereiden kanssa. Jäin kuitenkin kiinni vasta pari vuotta myöhemmin.
Valehtelee kovasti kaikista pikkuasioista, luottamusta ei siis ole. Olen vain saanut sellaisen kuvan että ryyppääminen ja tupakanpoltto on hänen mielestään typerää, mutta ilmeisesti näin ei olekaan. Onko valehdellut senkin.. Nyt en tiedä onko eka kerta, vai onko juopotellut jo ennenkin. Nyt kun alan miettimään, niin tilaisuuksia on ollut.
6 ja 7, miksi ihmeessä päästäisitte`? Ette edes yhdeksi illaksi jättäisi kotiarestiin?? Kyse on kuitenkin vasta 14-vuotiaasta, eikä ole mitään erikoistapahtumaa tiedossa, ihan vain ryyppy-ilta kaupungilla oli suunnitteilla.
Paras ehkäisy nuoren alkoholinkäytölle on se, että kyseinen tapa on kotonakin vieras. Tällöin homma jää helposti muutamaan kokeiluun. Mutta jos vanhemmatkin käyttävät, esimerkin voima on selvä.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:53"]
6 ja 7, miksi ihmeessä päästäisitte`? Ette edes yhdeksi illaksi jättäisi kotiarestiin?? Kyse on kuitenkin vasta 14-vuotiaasta, eikä ole mitään erikoistapahtumaa tiedossa, ihan vain ryyppy-ilta kaupungilla oli suunnitteilla.
[/quote]
No, jos kerran oli ekaa kertaa lähdössä kaupungille, siksi. Luottamusta voi hommata takas.
No nämä kaverit on ollut vasta kuukauden verran, joten kovin pitkää ryyppyhistoriaa ei ole. Tosin keksin kaksi mahdollisuutta ryypätä, tai paremminkin tissutella koska olen silloinkin itse hakenut pojan kavereiden luota kotiin.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:53"]
[/quote]
No, jos kerran oli ekaa kertaa lähdössä kaupungille, siksi. Luottamusta voi hommata takas.
[/quote]
Oikeasti? Kaveri lähtee kaljat kassissa, huomaat sen, nappaat vain kaljat pois ja sanot hauskaa iltaa? Tämän tekisin 17-vuotiaalle, mutta luitko aloituksen, kyse on 14-vuotiaasta. Kasiluokkalaisesta.
No voi paska. Tuo on just kamalaa kun haluaisi luottaa ja antaa löysää, mutta toinen käyttää sitä hyväkseen. Nyt tietysti liinat kiinni vain ja saa ansaita luottamuksen.