Ensimmäinen kyykäärme tuli sisälle. Ihmettelin sihinää äsken olkkariin matolla.
Vanha omakotitalo ja valitettavasti maa kuhisee käärmeitä.
Syksyn tullen pääsevät sisälle. Ei mieli tee pitää jakoja lattialla istuessa.
Vietiin miehen kanssa ulos juuri.
Ihmettelin sähinää ja näin n. Metrin päässä aggressiivisen, n. 15cm pitkän hoikan ja tumman kyyn.
Kommentit (13)
Teillä näyttää sitten olevan käärme ongelma, kun taas eräällä tutullani on hiiri ongelma.
Tutuilla on niin sanotusti kaikki paikat kusessa ja paskassa hiirien jäljiltä.
En osaa auttaa mitenkään, kun en ole mikään talon tai eläinten asiantuntija.
En olisi ihmetellyt matolla, vaan sohvalla tai jopa pöydälle.
Miehen irronnut tekomuna se siinä vaan heilahteli. Kohta menee patterit.
Huvittaa nämä "aggressiivinen" kommentit käärmeistä!
Mitä jos itse matelisit maassa ja olisit muutenkin vain murto-osan ahdistelijan ( ihmisen) koosta?
Peloissaanhan sekin luojanluoma puolustaa itseään ainoalla osaamallaan tavalla ja pakenee, kun annetaan mahdollisuus.
Toki talosta täytyy avustaa ulos, koska tuskin osaa mennä takaisin ulos muutoin.
No älkää pitäkö ovea auki. Missä päin Suomea, saaristo??
Meillä joskus mökillä pyöri kyitä. Pääsivät hengestään ja ei niitä ole enää vuosiin näkynyt.
Kilometrin päähän kun viette, niin ei pitäisi palata pihapiiriin. Itse varmaan varuiksi veisin vielä kauemmas.
En asuisi päivääkään talossa, johon voisi käärme tulla sisälle. Hyi olkoon! Pelkään käärmeitä ihan kamalasti.
Tais olla semmoinen musta mamba. Ne on kyllä yleensä 20 senttisiä.
Erittäin hyvä keino on ripotella pieniä nuuska pusseja kaikkiin koloihin. Käärmeet inhoavat hajua niin paljon, etteivät koskaan tule lähellekään. Itse hankin käärme nuuskat Ruotsin laivalta. Telttaillessa pusseja voi ripotella teltan ympäri ja kerätä ne lähtiessä mukaansa.
Kun käärmeet on saatu pois, niin tulee hiiri ongelma, kun kukaan ei syö niitä. Hiiri ongelmaan auttaa pöllön pesä. Se kannattaa kuitenkin laittaa vähän pihapiiriä sivummalle, koska muutoin tulee reviiri ongelmia. Pöllö kun on peto.
No mistä ne sisään pääsee? Onko teillä reikiä seinissä?