Työn saaminen suhteilla - ja kun niitä suhteita ei ole
Tajusin tässä, että en tunne ketään sellaisessa asemassa olevaa, joka voisi millään tavoin auttaa minua löytämään uuden työpaikan. (Saati että edes kehtaisin mennä pyytämään ketään auttamaan minua työnhaussa)
Onhan minulla aiempia työpaikkoja ja työkavereita ja pomoja ollut, mutta olen aivan varma siitä,että kaikki unohtivat minut saman tien, kun viimeisen kerran astuin työpaikan ovesta ulos.
Kommentit (2)
Harvalla on mitään täydellisiä verkostoja, joissa olisi tehty laajaa ja syvällistä yhteistyötä. Suosittelijat voivat olla hyvinkin pintapuolisia, ja monella ovatkin. Eli pyydä vain niitä vanhoja työkavereita ja esimiehiä suosittelijoiksi ja samalla saat syyn kysyä, että onko heillä vinkkejä, mistä/keneltä töitä kannattaisi kysyä.
Näiden viestien kirjoittaminen / puhelujen soittaminen tuntuu epämiellyttävältä, mutta vastaanottajalle ne ovat vain yksi homma muiden joukossa.
Älä huoli. Sama se on muillakin. Pyydä vanhoja esimiehiä suosittelijaksi. Sen useimmat tekevät ongelmitta. Se vähän riippuu alasta ja asemasta miten paljon on headhuntingia vai pitääkö kiltisti laittaa hakemuksia.