Miten sinun elämäsi muuttuu, jos maskisuosituksista ja -pakoista luovutaan?
Kommentit (22)
Itse ajattelin, että voisin käydä Turussa tai Helsingissä pitkästä aikaa junalla rauhallisilla museovierailuilla.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin, että voisin käydä Turussa tai Helsingissä pitkästä aikaa junalla rauhallisilla museovierailuilla.
Tämä siis ap
Elämänlaatu laskee, kun joutuu taas norsun synnyttimiä tuijottamaan.
Hysteeriset asiakkaat toivottavasti lopettavat maskeista vouhottamisen.
Ei muutu mitenkään kun ei ole maskia vielä naamalla ollu. Eikä ole nää muutkaan rajoitukset vaikuttanu. Ihan normaalisti on eletty kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan ffp2 maskin käyttöä ja välttelen ihmisiä edelleen.
Tuo on hyvä. Minusta on viisasta, että he, jotka haluavat suojautua ja tykkäävät käyttää maskia, käyttävät tuota.
Vapaa-aikaani ei vaikuta mitenkään. Töissö huudan hallelujaa kun saan viskata maskit roskiin!
No silleen vaan ettei enää tarvitse jemmata maskeja autoon tai kauppakassiin. Muuta en keksi.
Työni helpottuu, jos kaikista rajoituksista luovutaan. Työpaikan taloustilannekin paranee. Olen alalla, johon rajoitukset ovat vaikuttaneet todella paljon, työstäni on tullut entistä kuormittavampaa. En ole rajoituksia ja maskeja vastustaan, mutta olen iloinen, että tautitilanne on parantumassa ja sitä kautta rajoitukset poistuvat.
Teatteriin tai konserttiin ehkä, mutta vähän arveluttaa miten osaa olla ilman maskia, kun sen kanssa on elänyt jo ehkä liiankin kanssa kuukausikaupalla tuskaillen kuin suusiteessä. Ajatus maskittomuudesta kyllä ilostuttaa ajatuksenakin, mutta saattaa olla että mennään siksakkia maskienkin kanssa.
Olen jatkuvasti flunssassa kun asiakkaat tulee yskimään ilman maskia.
Ei millän lailla.Harastus toiminta alkoi kerran viikossa: Hyvä! Muuten on ihan samanlaista elämäoli rajoituksia tai ei?.Kun ikää tulee se kapenee.Ystäviä kuolee ja uusin on vaikeampi tutustua.Jos tutustuukin, heillä elämä ja arki ihan eri kun eläkellä myös.Itse olen aamun virkku ja illan torkku.Joten iltani rauhoitan,enkä iltaani tähän ketään kaipaa. Ulkoilen paljon ja heti aamusta säällä kun säällä.Kotia tulen, kun uudet alkavat ystävyys suhteet heräilevät.Aikataulut siis ei kohtaa.Kerkiin ulos toisenkin kerran samaa päivää yksin.Harmi kun tykään ulkoilu ja kaikki ei.Valitavat kipuja ymm.Huonoja yö unia.Kun kipuunkin lääke liiku ja ulkoilu tuo ne laadukaat yö unet, kaikille ikään katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
No silleen vaan ettei enää tarvitse jemmata maskeja autoon tai kauppakassiin. Muuta en keksi.
Tämä. Ei tarvi kauppaan lähtiessä muistella kaiken muun lisäksi vielä jotain maskiakin. En juuri käy enää missään baareissa, joissa kai tarttunnan voisi saada.
Ei muutu mihinkään. Aloitin käytön kun joukkoliikenne suositus tuli, mutta kauppoihin ei vielä oltu annettu kun tuntui hölmöltä etteikö kaikissa lähikontakteissa olisi riskinsä. Tuskin kaupungissa lopetan sitä käyttöä jos tauti vielä liikkuu täällä. Omassa lähipiirissä on riskiryhmäläisiä jotka eivät saa rokotetta vaikka haluaisivatkin.
Ja enpä käynyt ennen koronaakaan oikein missään, ei minulla ole mitään elämää.
Metsä voittaa ravintolat mennen tullen.
onhan se kiva, kun töissä voi lopettaa tuon maskileikin,. teho on jo aikaa sitten todettu olemattomaksi, mutta niin vaan sitä on pitänyt käyttää
Vierailija kirjoitti:
onhan se kiva, kun töissä voi lopettaa tuon maskileikin,. teho on jo aikaa sitten todettu olemattomaksi, mutta niin vaan sitä on pitänyt käyttää
Niinpä. Loppuis silmätulehdukset, naamatulehdukset, ja kurkkuongelmat. Voisi puhua tavallisesti.
Huonona kasvopäivänä iho-ongelmaisena olisi mukavaa laittaa maski. Hiukset saa hatun alle talvella.
Työtehokkuus ainakin nousee. Nyt joutuu vähän väliä juoksemaan vessaan kuivaamaan hien kasvoilta ja hengittämään. Iho oireet paranevat.
Yksi minun kanssa samassa taloudessa asuva lähtee työmatkalle maahan, missä koronaa on PALJON. Kun hän palaa sieltä, välttelen kaksi viikkoa perheen ulkopuolisten ihmisten tapaamista, ja jos on pakko esim. kaupassa käydä, käytän FFP2 maskia.
Sekä ulkomaille matkustava asuinkumppanini että minä itse olemme kahteen kertaan rokotettuja, joten tartuntariski ja riski, että levittäisin tautia, on merkittävästi pienempi kuin ennen rokotuksia, mutta riski on kuitenkin edelleen olemassa.
Jatkan ffp2 maskin käyttöä ja välttelen ihmisiä edelleen.