Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen isoäiti melkein vaatii, että lapsenlapsensa hiukset

Vierailija
24.10.2014 |

(pitkät, puoleen selkään ulottuvat paksut, kauniit, hyväkuntoiset) pitäisi leikata lyhyemmiksi? Ja ei tykkää kun äiti kehuu kauniiksi. Lapsenlapsi on 12-vuotias tyttö.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isoäitini leikkasi keittiösaksilla aina mahdollisuuden tullen hiukseni, siihen tasaiseen polkkatukkaan ja pataotsatukkaan. Kuulemma että kun niitä pienestä pitäen leikkaa niin vahvistuvat eikä hiosta päänahkaa..? Yläasteella aloin tietoisesti kasvattaa tukkaani joka on tähän päivään asti pitkänä pysynyt. Kyllä tämä mummoani selvästi harmittaa, kasvoihini kuulemma sopisi paremmin otsatukka ja muutenkin lyhyt malli. Hohhoijaa

Vierailija
2/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mummoni on pienestä pitäen halunnut minulle lyhyet hiukset. hiukseni ovat aina olleet puoleen selkään ulottuvat. Ihan hyvä ele siinä on taustalla, hän ei haluaisi että hiukset häiritsisivät minua. Varsinkin pienenä ne saattoivat joskus olla tiellä kun metsissä rymyttiin. En ole koskaan ajatellut hänestä sen takia pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen, jota on käytetty lapsena seksuaalisesti, tai hänen äitiään. syytetään uhria, nähdään maailmassa vain nykyisiä ja tulevia tekijöitä ja uhreja. yritetään estää pahan kosketus taikakeinoin

Vierailija
4/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kuulu isoäidille.  en ymmärrä vimmaa leikata kauniita pitkiä hiuksia. 

suomi on kananpersetukkien luvattu maa 

t. mies 

Vierailija
5/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka pitää lyhyemmistä hiuksista.

Vierailija
6/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka korostaa naisen uraa, itsenäisyyttä ja miesmäisyyttä.

Vierailija
7/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha isoäiti on?

Mun äiti (ei tokikaan vielä isoäidin titteliä itselleen saanut) oli mun lapsuudessa pitkien tukkien vastainen. Mulla oli yläasteelle saakka polkkatukka :)  Vihasinko? Kyllä. Mutta onneksi se kasvoi todella nopeasti pitkäksi.

Vierailija
8/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi isoäiti ei sitä asiaa saa päättää!

Vierailija
9/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo vaan ettei isoäiti ota saksia omiin käsiinsä ja "hups, tuli vähän leikattua vaikka piti latvoja vähän tasata".

Vierailija
10/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös lasten isoäiti eli minun äitini jaksaa jatkuvasti ihmetellä tyttöjen pitkiä hiuksia. Yksi tyttäristäni on juuri tuon 12 v. Jatkuvasti päivitellään pitkää hiusmuotia, ei ennen vaan ollut, miksi kaikilla on... Kyseessä on vielä vanhempi naishenkilö, joka seuraa sisustustrendejä, on tarkka pukeutumisestaan, uusii kotiaan ja karsii vanhoja tavaroitaan eli ei mikään perinteinen eläkeläismummo. En osaa vastata ap:n kysymykseen, mutta liityn kyselijöiden joukkoon.

Vierailija
11/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali isoäiti

Vierailija
12/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:14"]

(pitkät, puoleen selkään ulottuvat paksut, kauniit, hyväkuntoiset) pitäisi leikata lyhyemmiksi? Ja ei tykkää kun äiti kehuu kauniiksi. Lapsenlapsi on 12-vuotias tyttö.

[/quote]

Kuulostaa isoäidiltä, joka haluaa lapsenlasten rakentavan itsetuntunsa kestävämmille ja kantavammille asioille kuin ulkonäkö.

Vierailija
13/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne välillä on ja joo on ihan älyttömän raskasta kuunnella. Aina ei saa kaikkea mitä haluaa ja asia ei kuulu hänelle. Mä yritän olla kuuntelematta ja sanomatta mitään sellaista, mitä ei kannata sanoa. Tulee meinaan hirveä show, kun ainakin mun mummini alkaa itkemään ja tarkoittaa aina vaan hyvää. Näin on menty jo  monta vuotta.

Vierailija
14/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minun anopiltani, jolla on pakonomainen tarve yrittää jyrätä meidät vanhemmat. Hän leikkasi aikoinaan esikoisen hiukset omalla luvalla niin päin helvettiä, että niitä hiuksia korjailtiinkin pitkään. Onneksi lasten hiukset kasvavat nopeasti. Myös vauvan hiuksia yritti leikata heti kun silmä vältti. Kyseinen eukko on muutenkin melko kusipäinen tapaus.

Vierailija
15/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka puuttuu toisten asioihin ja on ärsyttävä. Siis jos todella VAATII. Jos vaan ehdottaa, niin ei siinä mitään, saahan mielipiteensä sanoa.

Vierailija
16/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samantapaiselta kuin äitini, mutta ongelmat eivät ole kärjistyneet, koska minulla on vain kaksi poikaa. Puhuu aina siitä, miten tyttöjen vaatteet ovat ihan kamalia, jos niissä on vaikka rimssuja ja miten tytöt "keikistelevät". Pitäisi varmaan olla harmaat haalarit, lyhyet hiukset, vakava asenne ja jo valmiiksi viha miehiä kohtaan. Omaa lapsuuttani en muista kyllä kauheana, mutta jotenkin jäi sellainen kuva, että pitää olla vaatteet ym. kuten muilla, jotta ei poikkea muotista, mutta mitään Erityistä ei saa olla. Ja joo, hiukseni leikattiin lyhyiksi 11-vuotiaana, "jotta eivät hiosta".

Vierailija
17/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitiyteen kuuluu vaatia kaikille sitä samaa kananpersetukkaa joka isoäidillä itsellään on....

Vierailija
18/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka sanoo ääneen mielipiteensä, pidettiin siitä tai ei. Jostain syystä isoäidit ei saisi sanoa mitään, tehdä mitään tai ajatella mitään, mikä on erilaista kuin miniöiden tai tyttärien ajatukset. Moni isoäiti tekeekin tyynen rauhallisesti irtioton lapsenlapsista, koska jo toteamus "Urho Kekkonen oli vahva presidentti" saa miniät ja tyttäret takajaloilleen ja selittämään, että ei pidä puuttua asioihin, joista ei ymmärrä mitään, presidentillä ei ole valtaa eikä Kekkonen käynyt edes salilla.

Vierailija
19/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:52"]

Sellainen, joka sanoo ääneen mielipiteensä, pidettiin siitä tai ei. Jostain syystä isoäidit ei saisi sanoa mitään, tehdä mitään tai ajatella mitään, mikä on erilaista kuin miniöiden tai tyttärien ajatukset. Moni isoäiti tekeekin tyynen rauhallisesti irtioton lapsenlapsista, koska jo toteamus "Urho Kekkonen oli vahva presidentti" saa miniät ja tyttäret takajaloilleen ja selittämään, että ei pidä puuttua asioihin, joista ei ymmärrä mitään, presidentillä ei ole valtaa eikä Kekkonen käynyt edes salilla.

[/quote]

No ei voi silti vaatia. Käyttäytymissäännöt koskee kaikkia.

Vierailija
20/36 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota. Oma äitini halusi aikanaan että minulla on polkkatukka. Kuulemma hänellä ei ole aikaa letittää (ainoan) tyttönsä tukkaa. Kasvatin lukiossa tukan pitkäksi. Ja sitä se on vieläkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan