Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä logiikka on tällaisen tyhmyyden takana?!

Vierailija
24.10.2014 |

Saimme vauvan ja kotiin päästyämme menin kertomaan ilouutiset Facebookissa. No ei tarvinnut, muutama sukulaistäti oli jo meitä onnitellut niin minun kuin mieheni seinällä. Nice.

Kenellä tulee tällainen typeryys mieleen ja miksi?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ärsyttäisi. Jos kerran niin "läheisiä" ollaan että vauvasta pitää onnitella, eikö sitä voi tehdä tekstiviestillä tai vaikka yksityisessä keskustelussa? Tökeröä siihen etusivulle se viesti on laittaa.

Vierailija
2/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en raskauttami salaillut, mutta en ajatellut laittaa Facebookiin mitään ilmoitusta lapsen syntymästä. Kaikki läheiset ja ystävät tiesivät kyllä, että olen raskaana ja milloin saan vauvan. Facebookissani ei siis ollut mitään vauvaani liittyvää, kunnes yksi ystävistäni, johon en ole ollut yhteydessä laittoi seinälleni onnittelut. 

Okei, ei sinänsä haittaa, mutta mielestäni olisi voinut laittaa viestin inboxiin, tekstarilla, soittaa tjms. Jos toinen ei ole maininnut asiasta Facebookissa (eikä kukaan muukaan seinälläni) on tökeröä "paljastaa" tämä asia. Itselläni ei kummemmin ollut syytä siihen, etten halunnut mainostaa, mutta monilla varmasti saattaa olla jokin syy, miksei halua Facebookiin kirjoittaa tällaisia asioita. 

Olen ap:n puolella tässä. Jos haluaa onnitella, voi sen tehdä muillakin tavoin, eikä paljastamalla asiaa ensimmäisenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 15:08"]

Kyllä mua ärsyttäisi. Jos kerran niin "läheisiä" ollaan että vauvasta pitää onnitella, eikö sitä voi tehdä tekstiviestillä tai vaikka yksityisessä keskustelussa? Tökeröä siihen etusivulle se viesti on laittaa.

[/quote]

Kyllä mä ainakin onnittelen ihan kohteliaisuudesta kaikkia, joiden huomaan tulleen äidiksi.

Vierailija
4/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Kyllä minustakin on silkkaa typeryyttä mennä julistamaan vauvan syntymistä facebookissa! Eiku...

Vierailija
5/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raapustele ap. sinne omaan pikku päiväkirjaan vauvasta, tämä on ihan julkinen foorumi, joten ei tällaisia yksityisasioita tänne, pliis.;)

Vierailija
6/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä nyt pesemään sitä kakkapyllyä ja imetä se vauvelisi. Unohda nyt kaikki huomiohuoraamiset ja tädeille kiukuttelu. Jätä se naamakirjakin vähäksi aikaa. Kaiken näköset loogikot sitä saakin lisääntyä nykyään.

Vierailija
7/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onteillä ongelmat. Olkaa onnellisia, että lapsi on syntynyt terveenä ja kaikki on hienosti, ja sukulaiset ja ystävät on innossaan. Jos muuta ongelmaa ei ole kuin onnittelut jossain halvatun virtuaalisella seinällä, niin hankkikaa elämä.

Vierailija
8/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisviestillä ehdottomasti onnitellaan (jos vanhempien somessa ei julkisena ole infoja syntymästä).

Vierailija
9/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sun tädit ei oo julkistanu mitään, VAAN ONNITELLU. Ne ei oo sanonut että klo se ja se syntyi maailmaan pallero pullero. Fb on tapa nykyään onnitella asioista siinä missä muutki härvelit. Ja mistä ne ees tietää että sää 100% varmasti laitat jonku ilmotuksen siitä. Tää on kyllä kuulemistani mielensäpahoittamisjutuista tyhmin, ja sen perusteella oot kyllä varmasti muutenkin elämässä todella hankala ihminen. Miks ihmisten pitää olla noin itsekeskeisiä, kun mennään ihan sekasin kun omat tykkäykset on vaarassa, yhyyyyy... fb on narsismin mekka.

Vierailija
10/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit. Kyllä ne siitä vielä tasoittuu.

Vierailija
11/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
12/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se juu onnittelu tyhmää =(

Vierailija
13/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, ai kauhia! tee tädit heti perinnöttömiksi, äläkä ainakaan koskaan näytä vauvaa niille!

Vierailija
14/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa yllätyksenä mistä kaikesta mielensä voi pahoittaa.
Pitäkää synnytys ja jopa raskaus ens kerralla piilossa ettei tule vastaavia. Voit pukeutua vaikka burkhaan.

Vierailija
15/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et laita estoa, että muut eivät voi julkaista seinälläsi?

Onnea vauvaperheelle kaikesta huolimatta!

Vierailija
16/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä logiikka on AP:n tyhmyyden takana?

Vierailija
17/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh, teidänkö mielestä on oikein onnitella vauvasta, häistä ja muista ennen kuin asianosainen on siitä kertonut? Mitä jos ap olisi halunnut pitää vauvauutisen fb-kavereilta salaisuutena? Mielestäni kyllä tökeröä.

Vierailija
18/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:54"]

No ohhoh, teidänkö mielestä on oikein onnitella vauvasta, häistä ja muista ennen kuin asianosainen on siitä kertonut? Mitä jos ap olisi halunnut pitää vauvauutisen fb-kavereilta salaisuutena? Mielestäni kyllä tökeröä.

[/quote]

No minusta on todellakin ok onnitella ennen mitään virallsiia kertomisia, jos kerran asiasta on saanut jotenkin tietää eikä ole erikseen sanottu ettei sitä saa vielä "julkaista".

Vierailija
19/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis sitten salannut koko lapsensaannin. Varmaan kohta ei saa onnitella synttäreistäkään, ellei sankari ensin niistä ilmoita. Ja jos kadulla tulee vadtaan vauvan kanssa, ei saa mainita ennenkuin vanhempi mainitsee vauvan. " ai, en huomannutkaan noita vauvanvaunuja. Onnrksi olkoon"

Vierailija
20/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ohhoh, teidänkö mielestä on oikein onnitella vauvasta, häistä ja muista ennen kuin asianosainen on siitä kertonut?"

Kyllä. Sellaista se on kuin yhteisössä elää. Ei asianosaisella ole mitään monopolia informaatioon. Eikä mikään estä minua onnittelemasta sen informaation pohjalta kuin minulla on. Jos näen, että olet ostanut uuden auton, voin onnitella sinua uudesta autosta eikä minun tarvitse odottaa että ensin kerrot minulla että sinulla on uusi auto. Elämme yhteisössä, kukaan ei ole saari.

"Mitä jos ap olisi halunnut pitää vauvauutisen fb-kavereilta salaisuutena?"

Siinä tapauksessa kannattaisi miettiä mihin tarkoitukseen Facebookia itse haluaa käyttää, ja että onko Facebook sosiaalisen verkostona tarkoitettu sellaiseen käyttöön mihin sitä haluaa käyttää.