Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä logiikka on tällaisen tyhmyyden takana?!

Vierailija
24.10.2014 |

Saimme vauvan ja kotiin päästyämme menin kertomaan ilouutiset Facebookissa. No ei tarvinnut, muutama sukulaistäti oli jo meitä onnitellut niin minun kuin mieheni seinällä. Nice.

Kenellä tulee tällainen typeryys mieleen ja miksi?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

APtä ärsyttää tässä vain se, ettei päässyt itse kertomaan uutisia ekana jollain kliseisellä tavalla. Esimerkiksi lähikuva vauvan kädestä tarttumassa APn sormiin ja jostain kopioitu imelä runo.

Vierailija
22/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:03"]APtä ärsyttää tässä vain se, ettei päässyt itse kertomaan uutisia ekana jollain kliseisellä tavalla. Esimerkiksi lähikuva vauvan kädestä tarttumassa APn sormiin ja jostain kopioitu imelä runo.
[/quote]

Kyseessä on kuitenkin ap:n vauva niin saa varmaan kertoa uutiset itse?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:03"]APtä ärsyttää tässä vain se, ettei päässyt itse kertomaan uutisia ekana jollain kliseisellä tavalla. Esimerkiksi lähikuva vauvan kädestä tarttumassa APn sormiin ja jostain kopioitu imelä runo. [/quote] Kyseessä on kuitenkin ap:n vauva niin saa varmaan kertoa uutiset itse?!

[/quote]

Siis mieti nyt vähän. Toiset onnittelivat vauvasta! Herrajumala sentään, ei se nyt mikään rikos ole! Ja ilmeisesti oli kertonut jo uutiset, kun sukulaistädit tiesivät onnitella ;)

Vierailija
24/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne tädit olisi voineet onnitella ihan yksityisellä viestillä? Onhan se vähän outoa onnitella toisen seinällä, kun ihminen itse ei ole siellä asiaa vielä julkistanut. Ts. miksi seinällä, miksi ei yksityisviestillä? Tädit halusivat nimenomaan julkistaa asian, eli onnittelu olikin sivuseikka? Kyllä se minusta on tökeröä.

Vierailija
25/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:28"]Eikö ne tädit olisi voineet onnitella ihan yksityisellä viestillä? Onhan se vähän outoa onnitella toisen seinällä, kun ihminen itse ei ole siellä asiaa vielä julkistanut. Ts. miksi seinällä, miksi ei yksityisviestillä? Tädit halusivat nimenomaan julkistaa asian, eli onnittelu olikin sivuseikka? Kyllä se minusta on tökeröä.
[/quote]

JUURI TÄTÄ tarkoitin! En nyt ihan sydänjuuriani myöten pahastunut mutta kyllä jonkin verran harmitti, olisinhan halunnu kertoa lapseni syntymästä ensin itse. Tähän olisivat sitten voineet kommentoida.

Ap

Vierailija
26/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas iloinen, että en ole ikinä naamakirjaan mennytkään...

Vierailija
27/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on ihan sekaisin, ei kaikkeen tarvitse käyttää FB:tä. Joihinkin asioihin vaan sähköposti, tekstari tai soitto on soveliaampia, tai sitten se yv. Ja olen myös sitä mieltä, että isot uutiset on ihmisellä oikeus "julkistaa" itse.

Vierailija
28/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, vaikka itselleni olisi ihan sama. Tässä nyt kuitenkin selitys tätiesi käyttäytimisestä; ihmiset ovat ylpeitä tietäessään jotain ensimmäisenä tai tietäessään jotain mitä muut eivät tiedä ja tämä täytyy tuoda tuetenkin esille jotenkin. On ajattelematonta onnitella mistään ennen toisen julkistamista tai pahoitella mistään. Etiketti virhe.

Vierailija
29/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua varmaan harmittaisi, etten päässyt kertomaan uutista. Jos joku on jo ehtinyt julistaa sen seinälläni, tuntuu tyhmältä enää hehkuttaa ihan kuin uutena asiana, että meillä on nyt vauva. Eihän se nyt mikään maailman suurin asia ole, mutta jos on innolla sitä odottanut, harmittaahan se.

Vierailija
30/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:54"]

No ohhoh, teidänkö mielestä on oikein onnitella vauvasta, häistä ja muista ennen kuin asianosainen on siitä kertonut? Mitä jos ap olisi halunnut pitää vauvauutisen fb-kavereilta salaisuutena? Mielestäni kyllä tökeröä.

[/quote]

No mistä se se tieto on päätynyt tädeille ja muille? Syytä tiedon välittäjiä, älä niitä ketkä tiedon pohjalta ovat teitä onnitelleet!

Vierailija
31/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:28"]

Eikö ne tädit olisi voineet onnitella ihan yksityisellä viestillä? Onhan se vähän outoa onnitella toisen seinällä, kun ihminen itse ei ole siellä asiaa vielä julkistanut. Ts. miksi seinällä, miksi ei yksityisviestillä? Tädit halusivat nimenomaan julkistaa asian, eli onnittelu olikin sivuseikka? Kyllä se minusta on tökeröä.

[/quote]

Oletat täti-ihmisten olevan facebookammattilaisia? Keep up the good work.

Vierailija
32/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 12:48"]

Ymmärrän sinua, vaikka itselleni olisi ihan sama. Tässä nyt kuitenkin selitys tätiesi käyttäytimisestä; ihmiset ovat ylpeitä tietäessään jotain ensimmäisenä tai tietäessään jotain mitä muut eivät tiedä ja tämä täytyy tuoda tuetenkin esille jotenkin. On ajattelematonta onnitella mistään ennen toisen julkistamista tai pahoitella mistään. Etiketti virhe.

[/quote]

Mutta ei tädeiltä. Etikettivirhe siltä, kuka on ruvennut juoruamaan, vaikka pitäisi tietää ettei nuopripari diggaile juoruilusta.

Vierailija
33/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA AP! :)

Hei tässä oli nyt ilmeisesti kaikin puolin terveen vauvan syntymästä kyse, ei sen vauvan odottamisesta. Vauvan syntyminen ei samalla tavalla ole yksityisasia kuin odotus. Et voi peitellä syntynyttä vauvaa, vaikka odotuksen voikin peitellä.

Ja sulla on hei joo hormonit vähän valloillaan, se on ihan normaalia tossa vaiheessa. Ymmärrän, että sua harmittaa kun et saanut kertoa vauvasta suunnittelemallasi tavalla, mutta semmoista se elämä on. Ja silleen etenkin se Facebook toimii.

Eikä tässä nyt kysytty mikä sun synnytyksessä meni pieleen tai muuta vastaavaa, jonka kysyminen julkisesti olisi todella tökeröä, vaan onniteltiin vain vauvasta.

Vierailija
34/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:28"]Eikö ne tädit olisi voineet onnitella ihan yksityisellä viestillä? Onhan se vähän outoa onnitella toisen seinällä, kun ihminen itse ei ole siellä asiaa vielä julkistanut. Ts. miksi seinällä, miksi ei yksityisviestillä? Tädit halusivat nimenomaan julkistaa asian, eli onnittelu olikin sivuseikka? Kyllä se minusta on tökeröä. [/quote] JUURI TÄTÄ tarkoitin! En nyt ihan sydänjuuriani myöten pahastunut mutta kyllä jonkin verran harmitti, olisinhan halunnu kertoa lapseni syntymästä ensin itse. Tähän olisivat sitten voineet kommentoida. Ap

[/quote]

Voinet poistaa heidän viestinsä ja tehdä sen mediajulkistuksen ihan itse sen jälkeen.

Vierailija
35/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 12:55"]

Mua varmaan harmittaisi, etten päässyt kertomaan uutista. Jos joku on jo ehtinyt julistaa sen seinälläni, tuntuu tyhmältä enää hehkuttaa ihan kuin uutena asiana, että meillä on nyt vauva. Eihän se nyt mikään maailman suurin asia ole, mutta jos on innolla sitä odottanut, harmittaahan se.

[/quote]

Muista kirjoituttaa vanhemmilla yms. nda:t.

Vierailija
36/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:01"]

Ja sulla on hei joo hormonit vähän valloillaan, se on ihan normaalia tossa vaiheessa. Ymmärrän, että sua harmittaa kun et saanut kertoa vauvasta suunnittelemallasi tavalla, mutta semmoista se elämä on. Ja silleen etenkin se Facebook toimii.

[/quote]

Oijoi... ap:llä vielä monta aloitusta täällä tehtävänä, kun vauva ei toimikkaan suunnitellulla tavalla ;)

Vierailija
37/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se onnittelu edes sun kavereille näy.

Vierailija
38/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein näen tätä omien fb-kavereiden kohdalla ja aina vähän ihmetyttää ja juurikin mietityttää vanhempien kannalta, että olisivatkohan itse halunneet kertoa. En itse kehtaisi pitää itseäni niin tärkeänä, että ilmoittaisin vanhempien koko fb-kaveripiirille heidän lapsensa syntymästä, ennen kuin vanhemmat ovat edes ehtineet toipua synnytyksestä. Itse sain rauhassa kertoa vauvani syntymästä vasta 4 päivää syntymän jälkeen, koska läheiset onnittelivat tekstiviestein tai käymällä paikan päällä.

Vierailija
39/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 12:55"]

[/quote]

Muista kirjoituttaa vanhemmilla yms. nda:t.

[/quote]

Mikä on nda?

En ole Facebookissa, niin vältyn kyllä itse tuolta harmitukselta. :)

Vierailija
40/55 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin harmitti, kun kaaso onnitteli naimisiinmenosta (maistraatissa) fb:ssä ennen kuin itse oli edes ehtinyt kotiin, vaikka oli saanut paikan päälläkin onnitella. Olisi ollut kivempi laittaa itse näkyviin.