164/170 senttiset aikuiset, ostatteko vielä vaatteita lasten/nuortenosastolta
Vai ostatteko jo kaikki aikuistenpuolelta?
Onko nuortenpuolelta löytynyt mitään hyviä löytöjä?
Mulla on yksi vanha talvitakki, näköjään ostettu joskus jostain nuortenosastolta, koko juuri tuo 164/170 cm. Käytän vielä kun näköjään hyvin vielä sopii. ;-)
Kesällä löysin myös jotkut 170cm collegehousut Lindexin nuortenosastolta, ostin pois kerran vitosella sain. ;-)
Eli kyllä mä vielä ainakin teen välillä hyviäkin löytöjä nuortenosastolta, vaikka reilu kolmekymppinen jo oon. :-P
Kommentit (27)
En osta. Kropan muodot ei ole enään teinin mitoissa. Enkä ole edes rintava tai ylipainoinen vaan muodot ja mittasuhteet muuttuneet.
En osta kaupasta muita kuin alusvaatteita muut teen itse. Alusvaatteet kyllä ostan mieluummin alusvaateliikkeestä saa parempaa palvelua ja laadukkaimmat tuotteet.
jotain ulkoiluvaatteita ostan joskus nuorten puolelta. normi sisävaatteet ei mene, koska on sen verran lantiota ja rinnusta.
Takkeja ja ihan perus trikoo paitoja ostan. Muut liian piukkoja lantion ja rintojen kohdalta.
Asusteita joskus löytyy nuorten osaltolta, mutta sopivia vaatteita ei kyllä löydy, koska kroppa on ihan aikuisen naisen eikä teinitytön vartalo.
Olen 169cm ja ikää 43v, muttta ostan kyllä toisinaan esim. shortsit ostin kesällä Lindexiltä lasten osastolta ja Sokokselta olen ostanut verkkareita ym. kun ovat olleet paljon halvempia kuin aikuisten.
No työvaatteet ostan sitten esim. Bossia ja Andiataa, eli niissä ei oiken lastenosasto auta :D
Olen 170 cm ja ostelen paljon vaatteita lasten osastolta, erityisesti alaosia.
Olen 165 cm ja en kyllä osta. Olen hyvin naisellisen muotoinen, isot tissit ja lanteita ja takapuolta löytyy, ei istu oikein lasten ja nuorten vaatteet päälle. Kenkiä ostan toisinaan vapaa-aikaan kyllä lastenosastolta, koko kun on 35/36 :)
ostelen silloin tällöin vielä lasten vaatteita
t. 169 cm 52 v viiden lapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 09:34"]Asusteita joskus löytyy nuorten osaltolta, mutta sopivia vaatteita ei kyllä löydy, koska kroppa on ihan aikuisen naisen eikä teinitytön vartalo.
[/quote]
Ärsyttävä kommentti. Ymmärrät varmaan, että kaikilla yli 18-vuotiailla naisilla on "aikuisen vartalo", syystä että ovat aikuisia. Mukava jonkun hoikan ja ei-niin-muodokkaan lukea tällaisia kommentteja, jossa ainoastaan muodokas nainen on aikuinen nainen. Antaa jokaisen olla omanlainen, ilman tuollaista pilkkaa siitä mikä on normaalia. Ihmiset nyt vaan ovat eri mallisia ja thäts it.
Ostan välillä . Esim stadiumilta ulkovaatteita koossa 158/164. Olen 160cm ja käytän vaatteissa kokoa s.
Itse asiassa kerran kokeilin yhtä villakangastakkia ja olisin ostanut sen, mutta kaulukset ei miellyttäneet. Viime viikolla löysin KappAhlista neuleen (170cm) ja se oli ihan sopiva joten ostin sen.
Nainen 176 cm
Muut vaatteet on kyllä ostettu aina aikuisten osaltolta.
Ulkoilutakin löysin sattumalta viime keväänä Intersportista kun etsin lastenosastolta alennusvaatteita lapsille..! En kyllä yleensä etsi sieltä, kun olen sen verran lanteikas, ettei lastenmallit yleensä mahdu.
Äiti 161/50
Urheiluliikkeistä useinkin, sama materiaali, lähes samannäköinen takki ja muutama kymppi pois hinnasta, kun ostaa lasten puolelta. Muutama neule mulla on myös H&M lastenosastolta. Pituutta 163 cm ja vaatekoko XS-S.
Lasten t-paidat, varsinkin poikien, istuvat minulle paremmin (ovat pitkiä ja kapeita, muttei kimppanoita) kuin naisten muotoon ommellut paidat. Kait se riipuu ruumiinrakenteesta, että lasten "muodoton" kaavoitus istuu paremmin joillekin.
Jotain löysänmallisia t-paitoja tai toppeja olen joskus ostanut, mihinkään vartalonmyötäiseen en saisi tissejä ja lantiota (joka alkaa pyöristyä heti vyötäröltä) tungettua. Housuja en voisi edes kuvitella ostavani, en varmaan saisi niitä vedettyä edes pohkeista yli vaikken mikään turbopohje olekaan. Ja reidet ja lantio eivät todellakaan mahtuisi niihin vaikken läski olekaan, ei mahtunut yläasteellakaan lasten kokoihin. En sitten tiedä lasten plus-koon vaatteista, en ole ikinä katsonut. Kenkiä olen joskus ostanut jos kokoja riittää 38 asti.
12: Onhan se noinkin, mutta ymmärrät varmaan itsekin, että jo koko aloitus itseasiassa koskee sitä, minkä muotoinen kroppa ihmisellä on. Aikalailla oletus on, että jos lastenosastolta ostaa jotain muuta kuin trikoovaatetta tms., niin vartalonmalli ei ole kurvikas tiimalasi. Ehkä sinun olisi kannattanut jättää avaamatta koko ketjua.
Tottakai sitten on niitä, jotka eivät periaatteesta halua ostaa lastenvaatteita, vaikka ne olisi mitoitettu muodokkaammallekin ihmiselle.
Aika paljon lienee niitäkin, jotka putoavat jonnekin välimaastoon, eikä kunnollista vaatetta löydy sen paremmin lasten- kuin naistenosastoltakaan.
Kyllä minä ostan useinkin vaikka olen 175 cm. Nuoriso-osastolta löytää helpommin sopivaa (olen hyvin hoikka). 170-kokoiset tunikat, hameet, mekot ovat usein halvempiakin kuin aikuisten koot. Paidoissa ei yleensä riitä hihat, mutta housut on toisinaan riittävän pitkiä.