Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raha ja ruoka...

Vierailija
23.10.2014 |

Miten ihmiset siis yksinäiset ihmiset voivat tulla toimeen 50 euroa viikko!

Itse olen yksinäinen ja kokoajan yritän supistaa mitä ostan kaupasta ja samalla syömistä. Mutta silti menee se 80 euroa viikko!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ostat kaupasta ja millaista ruokaa teet? 

Vierailija
22/28 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 23:32"]Miten ihmiset siis yksinäiset ihmiset voivat tulla toimeen 50 euroa viikko!

Itse olen yksinäinen ja kokoajan yritän supistaa mitä ostan kaupasta ja samalla syömistä. Mutta silti menee se 80 euroa viikko!
[/quote]

C'mon, minulla jää ruokaan ja kaikkeen muuhun laskujen jälkeen 40-50e/kk... t. opiskelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä pystyy tulemaan toimeen vähälläkin. Onnistuihan se opiskelijanakin, ja onnistuisi pakon edessä nytkin. Paljon vaan keittoja, joita voi syödä useamman päivän samaa, energiaa paljon edullisista hiilihydraateista (perunat, halvimmat makaronit jne), proteiiniruokien valinta hinnan mukaan...

Vierailija
24/28 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ehkä laske kuluihin työpaikka lounasta ja jos sen syö, niin kaikki aikuiset ei sitten välttämättä muuta kauhean ihmeellistä syö. Tai jos syö toisen lämpimän aterian, niin jos tekee kerralla isoja satseja edullista ruokaa kuten makaroonilaatikkoa,nakkikeittoa, jauhelihapastaa, kasvissosekeittoa... ja syö sitä useamman päivän, niin kyllä tuolla rahalla pärjää.

Vierailija
25/28 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 23:55"]

Miten noin paljon? Monta kertaa viikossa teet ruokaa?

[/quote]

2 kertaa.

[/quote]

Aha, no tuo selittääkin paljon, eli syöt jonkun muun laittamaa ruokaa 5 päivänä viikossa ja maksat raaka-aineiden lisäksi myös ruuan valmistuksesta ja tarjoilusta.

Jos tekisit itse ruokasi ja valitsisit halpoja aineksia, voisi laadusta ja terveellisyydestä tinkimättä päästä reilusti alle puoleen tuosta.

Vierailija
26/28 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa työpaikoissa työpaikkaruokailu on lähes velvollisuus, ja siitä maksetaan tai siis vähennetään palkasta  vain verotusarvon. Kun ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi, varsinkaan yksin asuva aikuinen ei paljon muuta tarvitsekaan. Laskuni mukaan siinä säästää jopa 200 €/ kk verrattuna sellaiseen, joka maksaa työpäivien ateriat ravintolassa tai jossakin ruokalassa normaalihintaan ja vielä ostaa muutakin ruokaa.

Vierailija
27/28 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole enempää kuin se 50 €/viikko? Silloin  on vähän vaikeaa käyttää enempää. Mä tiedän pari opiskelijaa, joilla ei ole noinkaan paljoa rahaa ruokaan.

Vierailija
28/28 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkettuja ruokia.

Karjalanpaistin jämät seuraavan päivän hernekeiton pohjaksi. Tai voihan niistä jämistä tehdä vaikka ihan lihakeittoa lisäämällä juureksia ja vettä.

Täytettyyn munakkaaseen saa myös laitettua vaikka mitä tähteeksi jäänyttä; kasviksia, jauhelihakastiketta, juustonkannikkaa...

Tässä myös muita tähdevinkkejä.

http://www.martat.fi/ruoka/ekokokki/tahdeideoita/