Jättäisitkö lemmikkisi yksin päästäksesi itse suojaan
Olen jostain kuullut,että jos tulisi sota ja ihmiset joutuisivat menemään pommisuojaan, niin sinne ei saa viedä lemmikkieläimiä,pitääköhän tämä paikkaansa? En todellakaan jättäisi koiraani yksin ja itse häipyisi.Se on minun perheenjäsen.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Tietysti jättäisin. Se on eläin. Voi jeesus näitä kehän kiillottajia.
Sulla ei eläintä ole ( Toivottavasti) väärä keskustelu sulle
✋heippa!
Kai te myös hyppäätte katolta tai jotain, kun ette voi elää ilman terapiahamsterianne sen kuollessa vanhuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Kai te myös hyppäätte katolta tai jotain, kun ette voi elää ilman terapiahamsterianne sen kuollessa vanhuuteen?
Ystävällinen kysymys, Etkö sinä yhtään välitä alle jäävistä ihmisistä ?
Jättäisin lapset kotiin kinastelemaan ja menisin suojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävällinen kysymys, Etkö sinä yhtään välitä alle jäävistä ihmisistä ?
Voihan sen hoitaa silloin, kun alla ei norkoile ihmisiä? Tai jollain ihan muulla tavalla kuin hyppäämällä.
Jotain on pahasti vialla, jos ihminen pelastaa mieluummin eläimen kuin naapurin lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Jotain on pahasti vialla, jos ihminen pelastaa mieluummin eläimen kuin naapurin lapsen.
Joku voi pelastaa sen naapurin 46 vuotiaan lapsenkin, kyllä se siinä sivussa menee, kuten oma koirakin.
Lemmikki on ihmiselle hyvin rakas ja tärkeä, yksinäiselle ihmiselle joskus jopa se kaikkein tärkein elämässä.
Ihminen on valmis tekemään kaikkensa sen puolesta, jota hän rakastaa.
Miten ihminen edes voisi juosta pois, ja jättää lemmikkinsä yksin ja vaaralle alttiiksi.
Ihminen voi itse pelätä sotaa ja kuolemaa, mutta silti päättää jäädä eläintensä luokse. Eihän
kukaan voi tietää täysin varmaksi, kummassa paikassa on paremmassa turvassa.
Koirat otetaan sisään ruoaksi, mutta koiranomistajat pakko jättää ulos, kun eivät tule toimeen ihmisten kanssa.
Nyt on vaikea kysymys. Joskus kun asuttiin ylemmässä kerroksessa koiran kanssa talossa, jossa oli palotikkaat ikkunan vieressä, mietin mitä tekisin jos syttyisi tulipalo ja pitäisi kiivetä ulos. En pystyisi kiipeämään tikkaita koira sylissä enkä voisi heittää koiraa alas myöskään. Mietin, että laittaisin koirani täkkipussin sisään ja hitaasti laskisin alas, tai yrittäisin jotenkin sitoa hänet itseeni kiinni. Noh, onneksi ei ikinä sattunut mitään. En kyllä voisi myöskään jättää hätää kärsimään.
Luin joskus jonkun muistelmakirjan sota-ajalta. Jokin sen ajan kartano tai vastaava Suomessa oli jäänyt pommituksen jalkoihin eräänä yönä. Kartanoon oli kuulunut iso navetta ja talli, jossa palkolliset piiat ja rengit olivat viettäneet koko yön urhoollisesti eläinten seurana rauhoitellen niitä. Eläimet olivat olleet alussa kovin peloissaan, mutta tuttujen hoitajien läsnäolo oli saanut ne rauhoittumaan ja lopulta koko rakennus oli onneksi säilynyt vahingoittumattomana. Ihmistenkin on täytynyt olla hyvin peloissaan, mutta silti he jäivät eläinten luo. Silmät eivät pysyneet kuivana tuota kirjaa lukiessa. Sen nimeä en enää muista, mutta tuo kohta jäi erityisesti mieleen.
Jep, näin se on ohjeistus. Minä mietin näitä jo lapsena 80-luvulla, kun silloin kouluissa peloteltiin ydinlaskeumilla.
Koirut ja kissat jätetään silloin kylpyhuoneeseen tai muuhun mahdollisimman asunnon keskellä olevaan huoneeseen, niille jätetään sinne kattilallinen vettä ja iso kasa ruokaa.
Kaikkea sitä piti 8-vuotiaana miettiä. 🤔
En tietenkään jättäisi sitä, yksin, kärsimään, loukkaantumaan tai kuolemaan. Jos pakko olisi lopettaisin sen nopeasti ja menisin sen jälkeen sinne pommisuojaan.
Tosin aika traagista jos mitään pommitusta ei tapahtuisikaan...
Olisiko hyvä ajatus, että jokainen lemmikin omistaja miettisi nyt eläimiänsä varten mahdollisen
pelastussuunnitelman vaikka tulipalon varalta ?
Jos asunto palaa, ei siitäkään olisi haittaa, jos kaikki tärkeimmät paperit ja valokuvat yms. olisi
yhdessä helposti mukaan otettavassa laukussa.
Onneksi noin ikäviä asioita tapahtuu todella harvoin, mutta ehkä varautuminen silti hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään mielelläni jättäisi, mutta kyllä mulle eläin on eläin ja ihminen ihminen, joten tarvittaessa jättäisin.
Miten tässä on eläin ja ihminen vastakkain? Joillain ihmisillä on ilmeisesti joku pakonomainen tarve vastakkainasettelulle.
Vierailija kirjoitti:
Jäisin taaperoideni ja koirani kanssa sängylle makaamaan, odottamaan kuolemaa. En jättäisi koiraani.
Anna taaperosi adoptioon, saavat rakastavammat vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Jep, näin se on ohjeistus. Minä mietin näitä jo lapsena 80-luvulla, kun silloin kouluissa peloteltiin ydinlaskeumilla.
Koirut ja kissat jätetään silloin kylpyhuoneeseen tai muuhun mahdollisimman asunnon keskellä olevaan huoneeseen, niille jätetään sinne kattilallinen vettä ja iso kasa ruokaa.
Kaikkea sitä piti 8-vuotiaana miettiä. 🤔
Nykyisin ei tuollaista ohjeistusta kuule, monet ihmiset eivät edes tiedä, missä on lähin pommisuoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisin taaperoideni ja koirani kanssa sängylle makaamaan, odottamaan kuolemaa. En jättäisi koiraani.
Anna taaperosi adoptioon, saavat rakastavammat vanhemmat.
Kyllä hän rakastaa lastaan enemmän kuin kukaan muu ihminen maailmassa.
Aika usein sodan aikana, koti on se parhain käytettävissä oleva suoja.
Pommisuojia on, mutta vain vähän ja osa ei juurikaan anna suojaa.
Kuinka saisit itsesi rauhoittumaan, kun olisit pommisuojassa ja muistaisit kotiin jättämäsi lemmikkieläimen ?
Eläimen, joka pelkää ja kaipaa, josta kukaan ei pidä huolta, eikä auta hädässä.