Lapsenlapset ja isovanhempien avioero
Onko kokemusta miten lasten ja lastenlasten juhlat on käytännössä järjestyneet , kun isovanhemmat ovat eronneet eivätkä ole edes puheväleissä ?
Erosin aikoinaan lasteni isästä lasten ollessa teinejä hänen vuosikausien uskottomuuden, fyysisen ja henkisen väkivallan sekä lopulta miehen pitkän sivusuhteen jälkeen . Se oli jotain kammottavaa. En ole halunnut olla eron jälkeen miehen kanssa missään tekemisissä , huoltajuuteen liittyvät asiat hoidettiin sähköisesti . Yhden lapsen yo-juhlat järjestettiin yhteisesti, mutta ei olisi kannattanut. Oli todella kireä ilmapiiri eikä kukaan nauttinut juhlista.
Nyt on se aika kun alkaa olemaan lasten häitä ja syntymään lapsenlapsia. Ja sen myötä tiedossa ristiäisiä , lastenlasten synttäreitä , rippijuhlia .
Mä oksennan jos joudun exän kanssa samaan huoneeseen . Elän ihan normaalia elämää kun mun ei tarvitse nähdä exää, mutta jos joudun olemaan tekemisissä ja näkemään niin tuntuu että en vaan pysty. Ja en halua myöskään pilata lasten ja lastenlasten juhlia .
Miten teillä , joilla sama tilanne , on perhejuhlat järjestetty? Isovanhemmat käy lastenlasten synttäreillä eri päivinä? Entä ristiäiset ? Turha sanoa että ne on vaan yhdet ristiäiset, kun mä jätän mieluummin väliin kuin joudun samaan huoneeseen exän kanssa.